تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ قطر خواستار کاهش تنش‌ها شد/ نگرانی گروسی از درگیری تهران و تل‌آویو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ قطر خواستار کاهش تنش‌ها شد/ نگرانی گروسی از درگیری تهران و تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

«نهادهای دیگر دخالت نکنند تا حضور زنان در ورزشگاه مهیا شود»

جلالی همچنین درباره‌ی ضرب‌الاجل فیفا به فدراسیون درباره‌ی حضور زنان گفت: من مطمئن هستم با وجود درگیری و مناقشه‌های زیادی که در زمینه‌ی سیاسی و اقتصادی و حتی نظامی وجود دارد این اتفاق خواهد افتاد. تمامی سازمان‌های بین‌الملی واقف هستند که فیفا مرکز قدرتمندتری نسبت به سازمان ملل است.

کد خبر: ۳۰۳۹۷
۱۰:۰۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز -  انصاف نیوز: بعد از حضور زنان در بازی فینال سال گذشته‌ی لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن در ورزشگاه آزادی در حضور رییس فیفا و همچنین حضور کمرنگ زنان در بازی دوستانه ایران بولیوی بار دیگر حضور آنها در ورزشگاه‌ها ممنوع شد. ماه گذشته فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران با جدیت تمام خواستار حضور زنان در ورزشگاه‌ها در تمامی رقابت‌ها شد و در ادامه تهدید کرد اگر این دستور اجرایی نشود فدراسیون فوتبال ایران تعلیق و از حضور در تمامی رقابت‌ها از جمله مقدماتی جام جهانی، و جام ملت‌های آسیا محروم خواهد شد.

خبرنگار انصاف نیوز به همین منظور با مجید جلالی مدرس بین‌المللی فیفا و رییس کانون مربیان فدراسیون فوتبال ایران – مرتضی محصص رییس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال ایران – مصطفی هاشمی طبا رییس سازمان تربیت بدنی دولت اصلاحات و شهیندخت مولاوردی معاون سابق امور زنان و خانواده رییس جمهور در دولت دوازدهم درباره‌ی حضور زنان در ورزشگاه گفت‌وگویی انجام داده که در زیر می‌خوانید:

سیدمصطفی هاشمی‌طبا: نباید تبعیضی بین خانم‌ها و آقایان در ورزشگاه باشد

هاشمی طبا، رییس سازمان تربیت بدنی دولت اصلاحات، درباره‌ی حضور زنان به خبرنگار انصف نیوز گفت: من در دوره‌ای که مسوولیت داشتم بارها اعلام کردم که زنان باید باشند و نباید تبعیضی بین خانم‌ها و آقایان وجود داشته باشد [برخی ارگان‌های امنیتی و انتظامی] در دوره‌ی من بارها سعی کردند که از حضور زنان در ورزشگاه جلوگیری کنند زیرا حضور آنها در ورزشگاه را خلاف شرع می‌دانستند.

او همچنین درباره‌ی اهمیت موضوع حضور زنان در ورزشگاه توسط مراجع بین المللی گفت: فدراسیون‌های ورزشی بین‌المللی بارها تاکید داشتند که این امر -یعنی حضور زنان در ورزشگاه- باید الزامی باشد و نباید حضورشان را ممنوع کرد و اگر فیفا در این موضوع ضرب‌الاجلی تعیین کرده حتما اجرایی خواهد بود.

شهیندخت مولاوردی: بارها در این زمینه گفتیم، حالا تصمیم با دولت است

مولاوردی -معاون سابق امور زنان و خانواده رییس جمهور- نیز در اینباره به انصاف نیوز گفت: قبلا که مسوولیتی داشتم بارها اعلام کردم که این امر اتفاق بیافتد اما هربار که این موضوع را مطرح می‌کردیم از طرف مخالفین کاسه کوزه‌ها را بر سر ما می‌شکاندند و اجازه نمی‌دادند این مساله حل و فصل شوود. الان هم حرف جدید دیگری در این زمینه ندارم، اگر هم نامه‌ی فیفا جدی باشد حالا تصمیم نهایی با دولت است و دولت تصمیم گیرنده‌ی نهایی است.

مجید جلالی: فیفا نهاد قدرتمندتری نسبت به سازمان ملل است

مجید جلالی مدرس بین‌المللی فدراسیون فوتبال هم در‌ این‌باره به انصاف نیوز گفت: سال‌ها که نبودند و ما اثر آن را دیدیم؛ بودنشان باعث بهتر شدن فضای ورزشگاه خواهد شد و حتی می‌تواند به فرهنگ‌سازی ورزشگاه هم کمک کند. اگر برگزاری یک مسابقه‌ی فوتبال به خود فوتبال واگذار شود هیچ کار سختی نیست و حل خواهد شد اما اگر مثل الان ۷ الی ۸ نهاد دیگر درگیر کار باشند اوضاع همین‌گونه خواهد بود و مشکلات زیادی هم به وجود خواهد آمد.

جلالی همچنین درباره‌ی ضرب‌الاجل فیفا به فدراسیون درباره‌ی حضور زنان گفت: من مطمئن هستم با وجود درگیری و مناقشه‌های زیادی که در زمینه‌ی سیاسی و اقتصادی و حتی نظامی وجود دارد این اتفاق خواهد افتاد. تمامی سازمان‌های بین‌الملی واقف هستند که فیفا مرکز قدرتمندتری نسبت به سازمان ملل است.

او در پایان گفت: قدرت‌هایی که سرکار هستند می‌خواهند با استفاده از فیفا خیلی از خواسته‌های خودشان را به ما تحمیل کنند و ما هم ناچار هستیم به خواسته‌های فیفا تن بدهیم.

مرتضی محصص: تیم‌هایی که درگیری میان تماشاگران آن زیاد است جریمه‌ی سنگین شوند

مرتضی محصص، رییس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال ایران، درباره‌ی حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: من هیچ اطلاعی درباره‌ی تعلیق ندارم و این خبر را در رسانه‌های خودمان شنیدم. اما کمتر از ده روز پیش فینال جام جهانی زنان تمام شده و نباید اهمیت فوتبال زنان را نادیده گرفت. ما هم باید به دنبال ساختن بستر مناسب  برای حضور زنان باشیم. شما حوادثی که در اهواز بین بازی پرسپولیس و داماش در فینال جام حذفی اتفاق افتاد را در نظر بگیرید-که با حضور یکی از دستیاران ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال اتفاق بدی را رقم زد- این بازی‌ها بازی مناسب خانواده نیست و باید یک بسترسازی مناسبی کرد؛ مثلا یک جایگاه ویژه برای آن‌ها تعریف کرد تا حضور زنان مشکلی نداشته باشد.

او در ادامه درباره‌ی اینکه چه راهکاری باید وجود داشته باشد تا حضور زنان بدون مشکل باشد گفت: قبل از اینکه درباره این موضوع صحبت کنم در این چند ساله در فضای ورزشگاه تماشاگران مرد بیشتر حضور داشتند و کمتر از یک درصد تماشاگران زن بودند و فدراسیون هم دارد تلاش زیادی می‌کند با حضور مدیران باشگاه‌ها این فضا را به وجود بیاورد. البته ما هم باید این فضا را در ابتدا سالم کنیم. اگر در این فضا درگیری باشد خصوصا بین تماشاگران از فوتبال لذت نمی‌برید. برای این کار باید به طور اصولی مطالعه کرد و نمی‌توان سریع این کار انجام داد، چراکه ما سال‌هاست زنان را در ورزشگاه نداشتیم و برای ورود آنها باید با حوصله جلو برویم؛ می‌توانیم از همین لیگ امسال‌ شروع کنیم و چاره‌ای جز جریمه‌ی سنگین استادیوم‌هایی که درگیری زیادی در آنها وجود دارد و ضرری به تماشاگران و فوتبال می‌رسانند نداریم.

این تحلیلگر فوتبال در ادامه گفت: علت اینکه ما از بازی‌ تیم‌های بارسلونا، منچستر یونایتد و یوونتوس لذت می‌بریم به این خاطر است که بازی‌ها در کمال آرامش در حال برگزاری است. یکی از تیم‌های فوتبال در انگلیس در یک مسابقه‌ای درگیری زیادی داشت که کشته‌های زیادی هم داشت که باعث شد این تیم از حضور در مسابقات اروپایی محروم شود [درگیری هواداران لیورپول با یوونتوس در سال ۱۹۸۵ در فینال لیگ قهرمانان اروپا که ۴۰ کشته و ۶۰۰ زخمی داشت و لیورپول از مسابقات اروپایی محروم شد]؛ این درس بزرگی بود که درگیری در فضای استادیوم‌ها به خصوص میان تماشاگران را کم کرد و باعث شد فضای ورزشگاه‌ها سالم شود.

او در پایان گفت: باید با حوصله و تدبیر راه را گام‌به‌گام هموار کرد تا این مشکل هم حل شود.

خبرنگار انصاف نیوز با ابراهیم شکوری دبیرکل فدراسیون فوتبال تماس گرفت که او این سوال را به سخنگوی فدراسیون ارجاع داد. سخنگوی فدراسیون فوتبال هم گفت جوابگو به این سوال نیستم.

تاج: فدراسیون با حضور زنان در ورزشگاه موافقت کرده

ایسنا  در روز جمعه ۲۸ تیرماه نوشت: فیفا اعلام کرده مهدی تاج در نامه‌ای نوشته کمیته‌ی اجرایی فدراسیون فوتبال ایران  با ورود زنان به ورزشگاه‌ها در انتخابی جام جهانی موافقت کرده است. ولی در عین حال تصمیم نهایی در اینباره بعهده‌ی دولت و وزارت ورزش است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی