تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

ساکنان قدس، فعال عربستانی را از مسجد الاقصی بیرون کردند

فعال عربستانی که به دعوت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به اراضی اشغالی سفر کرده و از مسجد الاقصی و اماکن مقدس آن بازدید کرده بود، مورد ضرب و شتم ساکنان قدس قرار گرفته و از صحن‌های این مسجد و بخش قدیمی شهر قدس بیرون رانده شد.

کد خبر: ۳۰۲۶۳
۱۰:۲۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز - به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، فعالان شبکه‌های اجتماعی ویدیویی از محمد سعود، فعال رسانه‌ای عربستانی را به اشتراک گذاشتند که در قالب یک هیئت از رسانه‌های عربی به اراضی اشغالی سفر کرده بود.

در این ویدیو مشاهده می‌شود، ساکنان قدس اشغالی محمد سعود را در اعتراض به شرکت در سفری با سرپرستی مسؤولان تل‌آویو از بخش قدیمی این شهر و نیز از داخل حرم شریف قدس بیرون می‌کنند.

در این ویدیوها دیده می‌شود، سعود که دانشجوی دانشکده حقوق در ریاض است، به دلیل شرکت در سفری که مسؤولان تل‌آویو با هدف عادی‌سازی اشغالگری این شهر و محدود کردن ساکنان آن ترتیب داده بودند، مورد اهانت و ناسزای برخی از ساکنان قدس قرار می‌گیرد.

ساکنان قدس به بازدید سعود از کنست اعتراض کرده و آن را اقدامی در راستای عادی‌سازی روابط با اسرائیل دانستند.

این اولین باری است که یک چهره رسانه‌ای عرب در قالب طرحی تحت نظارت مسؤولان رژیم صهیونیستی از مسجد الاقصی بازدید می‌کند.

حساب کاربری اسرائیل به زبان عربی اعلام کرد، محمد سعود در مصاحبه‌ای با رادیو گالاتس اسرائیل تاکید کرد: "مردم اسرائیل مانند مردم عربستان هستند". او همچنین با اشاره به عشق و محبت خود نسبت به اسرائیل و آرزوی دیدن قدس گفت: "اسرائیلی‌ها همانند خانواده‌ام هستند".

این فعال عربستانی که در حساب کاربری خود در توییتر نامش را به حروف عبری نوشته و در توییتی روابط دیپلماتیک ریاض و تل‌آویو را خواستار شده بود، به همراه پنج تن دیگر از چهره‌های رسانه‌ای کشورهای عربی به دعوت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی وارد اراضی اشغالی شد. برنامه‌های این هیئت شامل بازدید از موزه هولوکاست، ساختمان کنست (پارلمان اسرائیل) و اماکن مقدس موجود در شهر قدس اشغالی است. همچنین قرار است نشست‌هایی با برخی از اعضای کنست و تعدادی از دیپلمات‌های اسرائیلی برگزار شود.

سندیکاهای روزنامه‌نگاران فلسطین و عراق این سفر را محکوم کرده و تعهد دادند روزنامه‌نگاران عراقی که به اراضی اشغالی سفر کرده‌اند را مجازات کنند.

همچنین فعالان شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند، این محمد سعود نماینده ملت عربستان نیست زیرا ملت عربستان حامی مساله فلسطین بوده و مخالف عادی سازی روابط با اسرائیل است. این فعالان خواستار مجازات او طبق قوانین عربستان شدند زیرا قوانین عربستان سعودی‌ها را از سفر به سرزمین‌های اشغالی منع می‌کند.

در مقابل آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به این ویدیوها با انتشار توییتی از سعود حمایت کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی