تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
"دیدارنیوز" دردسر‌های مجامع انتخاباتی برای وزارت ورزش را بررسی می‌کند؛

کابوس وزنه برداری و کشتی ادامه دارد!

به نظر می‌رسد دو انتخابات مذکور به کابوسی برای نهاد اصلی ورزش ایران بدل شده و باید منتظر ماجرا‌های بعدی و واکنش وزارتخانه ماند. دادن حق به حقدار کار بسیار دشواری است.  

کد خبر: ۲۹۶۰۴
۱۸:۲۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: هفته گذشته وقتی مجمع انتخاباتی وزنه برداری با حضور چند نامزد ریاست برگزار شد و نهایتا علی مرادی با ۲۲ رای از مجمع ۴۳ نفره، برای پنجمین بار به ریاست فدراسیون رسید، به نظر می‌آمد که ماجرا‌های این انتخابات تمام شده و حالا باید به انتظار مجمع فدراسیون کشتی نشست، اما غیبت یکی از اعضای مجمع و حضور نیافتن او در رای گیری، حاشیه تازه‌ای برای این مجمع ایجاد کرد.

غیبت رئیس هیات آذربایجان شرقی در مجمع که ظاهرا به عمد اتفاق افتاده بود علاوه بر اینکه باعث برکناری ایوب بهتاج از سمت خود شد سبب ایجاد شک و تردید در برتری علی مرادی در جلب آرا نیز شده است. مرادی توانست ۲۲ رای به دست آورد که در صورت کامل بودن اعضای مجمع عدد کافی برای به دست آوردن کرسی ریاست نبود و باید انتخابات به دور دوم کشیده می‌شد.

امروز زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال تکرار برگزاری مجمع و رای گیری در رسانه‌ها شنیده شد و حتی احتمال آن می‌رود که دو تن از نامزد‌های دیگر ریاست فدراسیون یعنی سجاد انوشیروانی و محمد رضا آخوندی، مراتب اعتراض و طرح دعوی خود را به صورت مکتوب برای وزارت ورزش بفرستند و خواهان تکرار انتخابات باشند.

موضوع مورد بحث نیز این است که آیا علی مرادی رای لازم یعنی نصف به علاوه یک اعضا را به دست آورده یا خیر؟ نکته مهم در این میان تفسیر اکثریت مطلق آراست که در قانون برگزاری مجامع به صورت مصرح درباره آن توضیحی داده نشده است. تا این لحظه وزارت ورزش نیز عکس العمل مشخصی از خود نشان نداده و مشخص نیست که چه ایده‌ای برای پاسخگویی خواهد داشت. به هر حال دیر یا زود وزارت ورزش باید در این مورد اظهار نظر کند و واکنش نشان دهد، چرا که مرجع اصلی صیانت از آرا و نفس انتخابات، این نهاد است.

از سوی دیگر انتخابات فدراسیون کشتی نیز هنوز تحت تاثیر بررسی صلاحیت سه نفر از نامزد‌های شناخته شده است. در حالی که شایعاتی مبنی بر رد صلاحیت امیر خادم، علیرضا دبیر و عباس جدیدی برای این انتخابات شنیده می‌شود، وزارت ورزش اعلام کرده که مرجع دیگری مسئول بررسی صلاحیت هاست و تا یک روز مانده به انتخابات یعنی ۲۶ تیر هم می‌تواند آن را وصول کند. با این وصف، سرپرست فدراسیون کشتی به عنوان متولی اصلی برگزاری انتخابات نیز اعلام کرده که انتخابات فدراسیون در تاریخ مقرر برگزار می‌شود؛ چه صلاحیت این سه نفر برسد و چه نرسد!

 

کابوس وزنه برداری و کشتی ادامه دارد

 

به نظر می رسد دو انتخابات مذکور به کابوسی برای نهاد اصلی ورزش ایران بدل شده و باید منتظر ماجراهای بعدی و واکنش وزارتخانه ماند. دادن حق به حقدار کار بسیار دشواری است.   

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی