تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
"دیدارنیوز" به روش‎های مناسب نگهداری وسایل منزل می‎پردازد؛

چگونه از مبلمان چرم خود نگهدارى کنید؟

News Image Lead

مبلمان چرم قطعا جزو لوکس‎ترین و همچنین گران‎ترین اسباب خانه هستند ولى بسیارى با ترس از خراب شدن زود این مبلمان از خریدشان پرهیز می‌کنند. مبل چرم مانند مبل‎هاى پارچه‎اى، عمر طولانى ندارند ولى این در صورتى است که شما از مبل چرم خود به خوبى نگهدارى نکنید. در حقیقت مبلمان چرم با استفاده و نگهدارى درست با گذر زمان نه تنها خراب نمی‌شوند بلکه جنس مرغوب‎ترى پیدا می‌کنند.

کد خبر: ۲۹۱۴۱
۱۶:۴۶ - ۱۷ تير ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ مبلمان چرم قطعا جزو لوكس‎ترين و همچنين گران‎ترين اسباب خانه هستند ولى بسيارى با ترس از خراب شدن زود اين مبلمان از خريدشان پرهيز می‌كنند. مبل چرم مانند مبل‎هاى پارچه‎اى عمر طولانى ندارند ولى اين در صورتى است كه شما از مبل چرم خود به خوبى نگهدارى نكنيد. در حقيقت مبلمان چرم با استفاده و نگهدارى درست با گذر زمان نه تنها خراب نمی‌شوند بلكه جنس مرغوب‎ترى پيدا می‌كنند. «تيموتى اولتون» طراح مبلمان RH می‌گويد: "چرم مانند پوست انسان می‎ماند و مستلزم نگهدارى و مراقبت است ".

 

چگونه از مبلمان چرم خود نگهدارى کنید

 

ما سعى كرديم توصيه‎ها و راهنمايى‎هاى «تيموتى اولتون» و «كريستف پورونى» متخصص ترميم را براى شما جمع آورى كنيم تا كمكى براى نگهدارى بهتر از مبلمان چرمتان باشيم.

 

چگونه مبلمان چرمتان را تمييز كنيد؟

 

مواد لازم:

۱. صابون

۲. آب

۳. کرم چرم

۴. پارچه نرم

۵. الکل صنعتى

۶. گوش پاک کن

 

 

چگونه از مبلمان چرم خود نگهدارى کنید

 

پورونى معتقد است يكى از اصلى‎ترين راه‎هاى نگهدارى از مبلمان چرم، گردگيرى و خاكروبى مداوم و استفاده ماهانه از كرم چرم براى مرطوب كردن آن است.

 

مراحلى كه شما بايد انجام بدهيد شامل:

 

١- با آب و صابون شروع كنيد

 

براى پاك كردن لكه‎هاى خفيف، دستمال یا پارچه تميز و خشك را در محلول آب و صابون قرار دهيد و سپس روى كثيفى‎ها بكشيد. صابون‎هاى مخصوص شست و شوى مبلمان چرم نيز در بازار با نام صابون هاى زينتى يا saddle soap قابل تهيه هستند. اما براى پاك كردن لكه‎هاى پررنگ‎تر مانند لكه جوهر می‌توانيد از پنبه آغشته به الكل استفاده كنيد. فقط بايد توجه كنيد كه پنبه الكلى را مستقيما به روى لكه قرار دهيد؛ در غير اينصورت، بيشتر لكه بر روى چرم پخش می‌شود.

 

٢- خشك كردن

 

توجه كنيد كه بعد از آب و صابون زدن مبل، حتما با دستمال تميز، خيسى را خشك كنيد وگرنه امكان كپك زدگى وجود دارد. براى بهترين نتيجه بهتر است چند ساعتى پس از خشك كردن از مبل استفاده نشود.

 

٣- استفاده از كرم چرم

 

با استفاده از دستمال پارچه‎اى تميزى، دوباره مبل را با كرم مخصوص چرم مرطوب كنيد و اجازه دهيد كاملا جذب چرم شود.

 

چگونه از مبلمان چرم خود نگهدارى کنید

 

٤- مراجعه به افراد خبره

 

اگر هيچكدام از اين روش ها جوابگو نبود به متخصصان حرفه‎اى نگهدارى از چرم مراجعه كنيد. پورونى معتقد است در صورت برجا ماندن كثيفى بر روى چرم بهتر است مبلمانتان را براى شست و شو به مبل و فرش‎شويى‎ها ندهيد چون معمولا نمی‎توانند لكه را تميز كنند.

 

چگونه از مبلمان چرم خود نگهدارى کنید

 

چگونه از ترك خوردگى‎ها جلوگيرى كنيم؟

 

١- كيفيت چرم را بررسى كنيد

 

مبلمان چرمى كه رنگ آنيلين دارند نه تنها بسيار مقاوم هستند بلكه به خاطر منافذ بازى كه براى تنفس دارند به دنبال زندگى هستند. در مبلمان آغشته به رنگ آنيلين به جاى رنگ كردن چرم و بستن منافذ آن، رنگ را با دست به خورد چرم می‌دهند بنابراين رنگ به داخل چرم نفوذ می‎كند و هيچ ضررى براى چرم ندارد. اين نوع چرم، مقاومت و طول عمر بي‎نظيرى دارد و امكان ترك خوردگى رنگ روى چرم را ندارد.

 

٢- شرايط محيط را در نظر بگيريد

 

در اكثر موارد، شرايط محيطى منجر به ترك خوردگى چرم می‌شود. ترك خوردگى عموماً از دماى خيلى بالا و نبود رطوبت ايجاد می‌شود. قرار دادن مبل چرمتان زير سيستم گرمايشى/سرمايشى، در كنار رادياتور يا جلوى شومينه روشن، باعث خشك شدن رطوبت درون چرم می‌شود. نور آفتاب نيز می‌تواند باعث اين ترك خوردگى‎ها شود.

 

٣- از دسترس حيوانات خانگيتان دور نگه داريد

 

چنگ گربه‌ها و گاهی سگ ها باعث ور آمدن چرم و در نهايت ترك خوردگى می‌شود، پس بهتر است به حيوانتان آموزش دهيد كه نزديك مبل چرميتان نشود.

 

٤- مرطوب كردن چرم

 

براى رفع ترك خوردگى در برخى نواحى، اول بايد چرم مبلتان را تشخيص دهيد، چون درمان ترك خوردگى بسته به نوع چرم، متغير است. پورونى، سِرُم و كِرِم مخصوص رفع ترك خوردگى چرم می‌فروشد كه با استفاده از آنها تا حد چشمگيرى سطح چرمتان نرم و مرطوب می‌شود و تقريبا ترك خوردگى‎ها محو می‌شوند اما اولتون، مراجعه به متخصص چرم را پيشنهاد مي كند.

 

در كل بهتر است قبل از استفاده از هرگونه كرم يا سرم اول نقطه كوچكى را امتحان كنيد، سپس به كل مبل بزنيد. مخصوصاً براى چرم هاى رنگى چون احتمال تغيير رنگ و تيره شدن چرم وجود دارد.

 

چگونه از مبلمان چرم خود نگهدارى کنید

 

٥- براى ترك‎هاى زياد و بدخيم، كار خود را به متخصص بسپاريد

 

ريسك آسيب زدن بيشتر به چرمتان را نكنيد و در صورت وخيم بودن ترك‌ها بهتر است مداخله نكنيد و از ابتدا كار خود را به متخصص بسپاريد كه بتواند با استفاده از گرما رنگ و بافت را تركيب كند و چرم را تعمير كند.

 

منبع: architecturaldigest

ترجمه: صدف بهرامی‌راد

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
0
0
ممنون
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی