تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

بختیار: غیر قانونی بودن اقدام دولت انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی کاملاً محرز است

عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی با اشاره به اقدام بریتانیا در توقیف نفتکش ایرانی گفت که ایران اقدامات دیپلماتیک را با جدیت در این زمینه دنبال خواهد کرد.

کد خبر: ۲۹۰۱۴
۱۰:۲۴ - ۱۶ تير ۱۳۹۸

دیدارنیوز - علی بختیار ضمن محکومیت اقدام دولت بریتانیا در توقیف نفت کش ایرانی در تنگه جبل الطارق بیان کرد: غیر قانونی بودن اقدام دولت انگلیس در توقیف نفت کش ایرانی کاملاً محرز است. اروپایی‌ها در سخن به ما می‌گویند ما می‌توانیم در برابر آمریکا بایستیم و اینستکس را به عنوان درگاه مالی به ما پیشنهاد می‌دهند تا در برجام بمانیم اما جلوی انتقال نفت ایران می‌ایستند.

وی در ادامه اظهار کرد: ایران این امکان را دارد که نفت خود را به اقصی نقاط دنیا صادر کند و اما این اقدام انگلیس کاملاً غیر قانونی بوده است. امروز از آنجا که انگلیس نمی‌تواند در برابر آمریکا بایستد به بهانه گیری روی آورده است. با همه این تلاش‌ها ما کشور را اداره می‌کنیم و حتی خود را برای شرایط سخت‌تر از امروز آماده کرده ایم.

این عضو فراکسیون امید در ادامه تصریح کرد: اروپاییان بعد از خروج آمریکا از برجام نه تنها نتوانستند جبران مافات کنند بلکه امروز دست به چنین اقداماتی می‌زنند. وابستگی اروپاییان به آمریکا یک نقطه ضعف برای آنان است. در نهایت روسیاهی برای اروپاییان خواهد ماند.

بختیار در ادامه تاکید کرد: ایران اقدامات دیپلماتیک را به جد در این زمینه دنبال خواهد کرد و زمانی که منافع ما به خطر بیفتد ما نیز رفتار مقابله به مثل خواهیم داشت. همان گونه که به دنیا نشان دادیم که ما اهل گفت و گو هستیم در عین حال با اقتدار از منافع ملی خود دفاع خواهیم کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی