تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
"دیدارنیوز" به بررسی دستور رئیس‌جمهور مبنی بر حذف مُهر فیزیکی از پاسپورت گردشگران می‌پردازد؛

تردید در تشویق گردشگران برای ورود به ایران با حذف مُهر فیزیکی از پاسپورت

News Image Lead

در زمانی که ویزا به صورت الکترونیکی صادر می‌شود، این دستور نمی‌تواند کارآیی لازم را داشته باشد و در عمل، حذف مُهر بی‌تاثیر است. درصورتی که واقعا مایل به نجات گردشگری در کشور هستیم، باید تکلیف مسئله مورد اشاره را روشن ساخت که اگر گام اول (تبدیل سازمان میراث فرهنگی وگردشگری به وزارتخانه) برداشته شود، آنگاه گام دوم، برنامه راهبردی توسعه خواهد بود که به خودی خود، حرکت به سمت آن را مشاهده خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۸۲۱۴
۱۲:۳۸ - ۰۴ تير ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت، علی ربیعی سخنگوی دولت گفت: «برای جذب بیشتر گردشگران خارجی و اینکه ایالات متحده آمریکا متاسفانه در برنامه‌های تروریستی اقتصادی که دنبال می‌کند، شرایطی ایجاد کرده که هرکس به ایران می‌آید ممکن است به نحوی بترسند و بعد‌ها دچار مشکل یا تحریم شوند، آقای روحانی دستور دادند که این گردشگران بدون مُهر فیزیکی و ثبت در پاسپورت به ایران آیند که قرار است در همه فرودگاه‌های ما اجرا شود.»

 

از اواخر دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، قانونی در این کشور وضع شد که بر اساس آن، شهروندان ۳۸ کشور از جمله کشور‌های عضو اتحادیه اروپا که در پنج سال گذشته به کشور‌هایی از جمله ایران، سفر کرده باشند، نمی‌توانند مانند گذشته بدون روادید و با استفاده از سامانه صدور مجوز الکترونیکی، وارد آمریکا شوند.

 

این محدودیت‌ها شامل افرادی که تابعیت دوگانه این ۳۸ کشور را دارند، از جمله ایرانی‌هایی که شهروند کشور‌های معاف از روادید مانند بریتانیا، استرالیا یا فرانسه هستند، هم می‌شود و این افراد باید برای سفر به آمریکا درخواست روادید کنند و از مزایای استفاده از قرارداد لغو روادید محروم شده‌اند.

 

این قانون، مدتی قبل از اجرایی شدن توافق هسته‌ای برجام تصویب شد و یکی از موانع سفر بازرگانان و تجار عمدتا اروپایی به ایران توصیف شد. برهمین اساس مقام‌های مذاکره کننده اتمی ایران گفته بودند که دولت باراک اوباما به آن‌ها وعده داده در اجرای این قانون سختگیری انجام ندهد.

 

با روی کارآمدن دونالد ترامپ وخروج از برجام، این مسئله بسیار سخت‌تر از قبل شد، بطوریکه یک سال پیش، رسانه‌های اسپانیایی خبر دادند خاویر سولانا، مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دلیل سفر به ایران نتوانسته بود از مقررات لغو ویزا میان آمریکا و کشور‌های اروپایی استفاده کند و برای انجام یک سخنرانی وارد خاک ایالات متحده شود.

 

تصمیم اخیر رئیس‌جمهور بر میزان گردشگری تاثیر دارد

 

تردید در تشویق گردشگر برای ورود به ایران

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیدارنیوز درباره تصمیم دولت مبنی بر دعوت از گردشگران خارجی بدون مُهر فیزیکی و ثبت در پاسپورت، بر این اعتقاد است در کنار این که تصمیم اخیر دولت درباره ورود گردشگران بدون ثبت در پاسپورت آنان، دارای تبعاتی امنیتی و اجتماعی است، اما کشور ما در شرایط فعلی باید تصمیمات اقتضایی بگیرد.

 

وی در این رابطه ابراز کرد: با توجه به ایران هراسی که این روز‌ها به وجود آوردند و درتلاش هستند تا ارتباط ما با دنیا را قطع کنند و چهره‌ای از ایران بسازند که با واقعیت‌ها فاصله زیادی دارد؛ در حالیکه در قیاس با جاذبه‌های توریستی با بعضی از کشور‌های اروپایی و آسیایی رتبه بالاتری داریم، باید تمهیداتی اندیشیده شود تا ضمن رعایت قوانین کشور و آرمان‌های انقلاب، گردشگر ورود به ایران را ارزشمند تلقی کند، بر همین اساس رئیس‌جمهور دستور فوق را صادر کرد.

 

وی در این خصوص افزود: با جایگزین کردن مسائل سهل و آسان‌تر می‌توان ورود گردشگر را به شکل‌های دیگر کنترل کرد تا نیاز به استفاده از روش‌های سنتی گذشته نباشد. درباره تغییر شرایط با عملی شدن دستور مورد اشاره رئیس‌جمهور پیش‌بینی می‌شود که وضعیت ورود گردشگر به داخل کشور تغییر خواهد کرد.

 

دستور اخیر رئیس‌جمهور، کارآیی لازم را ندارد

 

تردید در تشویق گردشگر برای ورود به ایران

 اما اردشیر عروجی کارشناس برنامه‌ریزی میراث فرهنگی و گردشگری، نظری مخالف جعفرزاده دارد. او در گفتگو با دیدارنیوز بر این اعتقاد است که تمام رونق گردشگری ایران به این مسئله بستگی ندارد و یک درصدی از این بحث به موضوع مورد اشاره برمی‌گردد که آن هم با تردید همراه است، زیرا در زمانی که ویزا به صورت الکترونیکی صادر می‌شود، این دستور نمی‌تواند کارآیی لازم را داشته باشد و در عمل، حذف مُهر بی‌تاثیر است.

 

 

وی دراین‌باره چنین توضیح داد: سیستم با ورود شماره پاسپورت، نام کشور‌هایی که در آن‌ها ورود و خروج صورت گرفته را مشخص می‌کند، در حقیقت با این تصمیم رئیس‌جمهور، مسئله به صورت ظاهری حذف می‌شود، ولی در اصل، تمام اطلاعات وجود دارد بنابراین مشکل خاصی را حل نمی‌کند. تنها مزیتی که برای این کار می‌توان برشمرد، راضی نگه داشتن گردشگر خارجی از عدم ثبت مهر در پاسپورتش است.

 

این کارشناس برنامه‌ریزی میراث فرهنگی و گردشگری درباره اقداماتی که منجر به حل مشکل گردشگری در کشور خواهد شد، بیان کرد: طبق بررسی‌هایی که کارشناسان و نمایندگان مجلس انجام دادند، ساختار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارای اشکال است و باید به وزارتخانه ارتقا جایگاه پیدا کند. چندین بار هم مجلس در این رابطه قدم برداشت و حتی این اواخر هم آن را به تصویب درآورد اما در ظاهر، این مسئله بین شورای نگهبان و مجلس در تردد است.

 

عروجی در ادامه یادآور شد: درصورتی که واقعا مایل به نجات گردشگری در کشور هستیم، باید تکلیف مسئله مورد اشاره را روشن ساخت که اگر گام اول (تبدیل سازمان میراث فرهنگی وگردشگری به وزارتخانه) برداشته شود، آنگاه گام دوم، برنامه راهبردی توسعه خواهد بود که به خودی خود حرکت به سمت آن را مشاهده خواهیم کرد.

 

وی در ادامه اضافه کرد: از آنجا که جایگاه سازمانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نامناسب است، ریاست آن هر یک یا یک و نیم سال در این ۱۳ یا ۱۴ سالی که از عمر سازمان می‌گذرد، تغییر کرده است، قاعدتا هم به دلیل تفاوت در نقطه‌نظرات روسای مختلف، فرصتی نبوده تا برنامه راهبری به تصویب برسد. درصورتی که خلاف این اتفاق روی می‌داد، توسعه گردشگری برای ۲۰ تا ۲۵ سال آینده به ۵ برنامه ۵ ساله تبدیل می‌شد که بعد از آن‌ها برنامه‌های عملیاتی و اجرایی یکساله بیرون می‌آمد، در نتبجه آن تمام اقدامات بازاریابی، تبلیغات، بازار‌های هدف و توسعه گردشگری داخلی و خارجی نظام‌مند می‌شد و در یک چرخه هم‌افزایی قرار می‎گرفت.

 

تردید در تشویق گردشگران برای ورود به ایران با حذف مُهر فیزیکی از پاسپورت

 

این کارشناس برنامه‌ریزی میراث فرهنگی و گردشگری دراین‌باره تصریح کرد: متاسفانه اکنون به دلیل نبود برنامه راهبردی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به صورت جزیره‌ای عمل می‌شود که خیلی از مواقع به جای آنکه هم‌افزا باشد، در حقیقت به دلیل اقداماتی که صورت می‌دهند، برای یکدیگر مزاحمت ایجاد می‌کنند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
0
آره برای کامل شدن راه حل مرا هم باید مدیر عامل یا حداقل عضو هیئت مدیره یک جائی بکنند
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی