تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

دعوت شخصیت‌ها و احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس

علاوه بر مراجع تقلید، سران سه قوه و نهادهای رسمی حاکمیتی، مهمترین احزاب سیاسی از جمله حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، حزب کارگزاران سازندگی ایران، حزب موتلفه اسلامی، حزب مردم‌سالاری، جامعه روحانیت مبارز، مجمع روحانیون مبارز، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حزب ندای ایرانیان، حزب اعتدال و توسعه و ... از مردم برای راهپیمایی روز قدس دعوت به عمل آوردند.

کد خبر: ۲۷۷۲
۲۲:۴۷ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
قدس فلسطین

 

دیدارنیوز - امسال نیز مانند سال‌های گذشته مسوولان، شخصیت‌های سیاسی، احزاب و مراجع تقلید مردم را برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرده‌اند.

به گزارش انصاف نیوز بخشی از اظهارات و اطلاعیه‌هایی که به مناسبت روز قدس مطرح و منتشر شده است در پی می‌آید:

رییس‌جمهور روحانی روز پنج شنبه و در آستانه روز قدس در پیامی به ملت ایران با اشاره به اینکه مردم کشورمان همه ساله به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفته و در راهپیمایی عظیم این روز شرکت کرده اند، افزود: روز قدس امسال، ویژگی های خاصی دارد؛ امسال علاوه بر اینکه هفتادمین سالروز اشغال سرزمین فلسطین است، شاهد آن هستیم که بیت المقدس، سرزمین مورد احترام همه مسلمانان برخلاف تمام مقررات و قوانین بین المللی از سوی آمریکا به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی شناخته شده است.

دکتر روحانی اظهارداشت: امسال همچنین شاهد ظلم و جنایت بیشتر بر مردم مظلوم فلسطین و بویژه ساکنان غزه هستیم و از سوی دیگر در ماه‌های گذشته شاهد دوره گردی بیشتر سران رژیم صهیونیستی به منظور ایران هراسی و تلاش علیه منافع ملت بزرگ ایران بوده ایم.

رئیس جمهور تصریح کرد: از همین رو از همه مردم عزیز ایران، دارای هر تفکر و اعتقادی هستند، انتظار دارم با حضور در راهپیمایی بزرگ روز قدس، این پیام را به رژیم غاصب صهیونیستی بدهند که سرزمین فلسطین و قدس شریف را فراموش نکرده‌اند و آزادی قدس شریف همچنان آرمان مقدس ملت ایران و همه مسلمانان است.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: دور نیست روزی که ملت شریف فلسطین به خانه‌های خود بازگردند و مسلمانان بتوانند در قدس به عنوان قبله اول خود نماز برپا دارند.»


مجلس خبرگان رهبري با صدور بيانيه اي مردم ايران اسلامي را به حضور پرشور و باشكوه در راهپيمايي روز قدس دعوت كرد. متن اين بيانيه به شرح زير است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ البَصِيرُ»

روز قدس، روز خروش و خیزش جهانی امت اسلام و انسانهای آزاده، فرا می رسد و بار دیگر در آستانه جمعه آخر ماه مبارک رمضان، قهر انقلابی ملت های مسلمان و مستضعفین جهان در حمایت از مظلومان عالم به ویژه مردم مظلوم فلسطین، از جبهه استکبار و در رأس آن غده سرطانی اسرائیل، اعلام برائت خواهند کرد.

بی شک روز قدس امسال رنگ و بوی حماسی تری خواهد داشت؛ چرا که علاوه بر جنايات سبعانه رژیم صهيونيستي در اشغال هفتاد ساله سرزمين فلسطين، اقدام وقیحانه و خلاف عرف دیپلماتیک رئیس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا و سرمداران کاخ سفید در انتقال پایتخت ایالات متحده به قدس شریف كه نقض صريح قوانین بین المللی است، هم احساسات مسلمانان جهان را جریحه دار كرد و هم خشم مقدس آنان را بيش از پيش برانگيخت .

امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست که حمایت همه جانبه آمریکای جنایتکار از جنایات رژیم سفاک صهیونیستی و نقش مستقیم آنان در کشتار ملت بی دفاع فلسطین آن هم با سردادن شعار مبارزه با تروریسم، تنها نیرنگی برای حضور نامشروع آمریکای جهانخوار و اسرائیل غاصب در منطقه است.

مجلس خبرگان رهبری، ضمن محكوم نمودن جنايات اين رژيم منحوس، سكوت مرگبار و همراهي ذليلانه برخي دولت هاي باصطلاح اسلامي با جنايتكاران در منطقه را محكوم مي نمايد، بر حق مسلم و مشروع مردم مظلوم فلسطين در دفاع از خويش و بازگشت به موطن اصلي خود تأكيد مي كند و ملت هاي مسلمان بويژه ملت مسلمان ايران را به زنده نگاه داشتن روز قدس و آرمان فلسطين به عنوان يادگار بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي، تحت رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب احضرت آيت الله خامنه اي «مدظله العالي» فرا مي خواند كه وعده نصرت الهي، نزديك و تخلف ناپذير است «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ»

مجلس خبرگان رهبري»


رئیس قوه قضاییه در آستانه فرا رسیدن روز جهانی قدس پیامی صادر کرد.
متن کامل پیام آیت الله آملی لاریجانی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ
(سوره اسرا آیه ۱)

از نخستین سال‌هایی که صهیونیست‌ها به سرزمین فلسطین هجوم آورده و املاک و اموال مسلمانان را تصاحب کردند و صد‌ها هزار نفر را به خاک و خون کشیده و از سرزمین مادری خود آواره کردند تا تشکیل دولت غاصب صهیونیستی و تا کنون، شاهد جنگ‌ها و تجاوزات ظالمانه بسیاری از این غده سرطانی بوده ایم که هر یک برگ ننگینی از تاریخ شوم استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب است و در این سال‌ها سیاست تجاوزگرانه این رژیم غاصب منجر به کشتار و آوارگی میلیون‌ها نفر از کودک و زن و مرد شده است.

سکوت، همراهی و همدستی کشور‌های مدعی دفاع از حقوق بشر در این جنایات، رسواگر ریاکاری و افکار پلید و ظالمانه این دولت هاست که توانسته این رژیم کودک کش را سرپا نگه دارد.

نامگذاری آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان “روز جهانی قدس” از مهم‌ترین یادگار‌های ارزشمند امام راحل (ره) است و با گذشت سال‌ها از این نامگذاری، امروز به برکت راهبری حکیمانه و مدبّرانه مقام معظم رهبری مدظله العالی، آرمان آزادی بیت‌المقدس و رهایی ملت فلسطین، جغرافیای تحت نفوذ قدرت‌های سلطه‌گر را نیز تحت تأثیر قرار داده و رؤیای شوم صهیونیست‌ها در سیطره بر “نیل تا فرات” و تحقق “خاورمیانه بزرگ” را دیگر باطل نموده است و روزشمار اضمحلال این لکه ننگین تاریخ آغاز شده است.

اطمینان داریم روز قدس امسال نیز مردم شریف، مومن و روزه دار همگام با همه آزادگان جهان، بار دیگر در لبیک به دعوت رهبری معظم انقلاب با شرکت گسترده خود در راهپیمایی سراسری و دشمن‌شکن روز جهانی قدس حمایت از مردم مظلوم فلسطین را به نمایش گذارده و با بانگ رسای توحیدی “الله‌اکبر” به جهانیان نشان می‌دهند که روز قدس از روز‌های قدس سال‌های گذشته، بسیار قوی‌تر و پُرشورتر برگزار خواهد شد و ضمن اعلام انزجار از رژیم غیر قانونی صهیونیستی، یکبار دیگر با آرمان‌های پاک معمار کبیر انقلاب و شهدای گرانقدر، تجدید پیمان خواهند کرد.

صادق آملی لاریجانی»


رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ضمن دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس گفت: روز جهانی قدس متعلق به همه انسانهایی است که برای عدالت و انسانیت ارزش قاتل هستند.

متن پیام محمدرضا عارف به مناسبت روز قدس به شرح زیر است:

«روز جهانی قدس که ثمره دور اندیشی های امام خمینی (ره) است نه فقط مختص به فلسطین، که روز مستضعفین و اسلام است. امام از مسلمانان جهان خواست با حفظ تعدد و تفاوت‌هایشان بر روی درد مشترکی که تمامی آنان را می‌آزرد همصدا شوند. روز قدس روزی است که مسلمانان جهان می‌توانند با تنوع در دیدگاه‌های خود به دنبال درمان دردهای مشترک‌شان باشند. این روز متعلق به همه انسان‌هایی‌ است که برای عدالت و انسانیت احترام قائل بوده و از ظلم، اشغال‌گری، درگیری و تجاوز بیزار هستند. مسلمانان جهان به ویژه ایرانیان در تمام این سال‌ها ثابت کردند که روز قدس از آرمان‌های ملت فلسطین حمایت می‌کنند و امسال نیز با حضور شکوهمند خود در راهپیمایی روز جهانی قدس به مستکبران، زورگویان و غاصبان یاددآوری می‌کنند که دفاع از آرمان‌های فلسطین مشمول زمان و فراموشی نخواهد شد. ضمن دعوت از هموطنان عزیزم برای شرکت پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس ،امیدوارم با همبستگی دولت‌ها و ملت‌های جهان شاهد آزادی قدس عزیز باشیم.»


آیت الله مکارم شیرازی راهپیمایی روز قدس را نشانه بیداری مسلمانان دانست و از مردم خواست در این حرکت تاثیرگذار اتحاد خود را به رخ جهانیان بکشند.
وی هدف دشمنان را محو هویت اسلامی بیت المقدس و جایگزینی هویت صیهونیستی به جای آن بیان کرد.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین افزود: توطئه دشمنان اسلام بیرون کردن صاحبان اصلی فلسطین از این خاک است که راهپیمایی روز قدس ابتکاری ارزشمند برای بی اثر کردن این توطئه ها خواهد بود.

این مرجع تقلید از مردم خواست با فرزندان کوچک و بزرگ خود در این حرکت تاثیرگذار حضور پیدا کرده و با سر دادن شعار «القدس لنا» انزجار خود را از غصب فلسطین به گوش جهانیان برسانند.


آیت الله علوی گرگانی هم جمعه آخر ماه مبارک رمضان را یادآور ندای الهی امام راحل در حمایت از مظلومین عالم مخصوصا ملت فلسطین دانست و از مردم شریف ایران خواست همچون گذشته با هوشیاری و بیداری در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.


آیت الله نوری همدانی هم با اشاره به اقدام غیر قانونی در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستیگفت: راهپیمایی امسال پرشور تر از سال های گذشته برگزار خواهد شد.

وی افزود: روز قدس به عنوان یادگار ماندگار حضرت امام خمینی(ره) است و همه آحاد جامعه از پیر و جوان، زن و مرد باید در این حرکت جهانی شرکت کنند.


آیت الله جوادی‌آملی یکی از مراجع عظام تقلید در قم درباره تاثیر حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت، حضور قشرهای مختلف مردم در راهپیمایی روز قدس، تقویت کننده مردم مظلوم فلسطین و تضعیف کننده ظلم و ظالم است.

این مرجع تقلید در آستانه روز جهانی قدس در پیامی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ سال است صهیونیست‌ها به قبله اول مسلمین سلطه دارند و مردم این سرزمین را از دیار خود رانده‌اند افزود، راهپیمایی روز قدس یکی از بهترین توصیه‌های امام خمینی (ره) است.

آیت الله جوادی‌آملی تصریح کرد، رضای خداوند در حمایت از مظلوم است و همگان برای حمایت از قبله اول مسلمین و نشاندن ظالم بر سر جای خودش در این راهپیمایی پرشور شرکت کنند.


آیت الله سبحانی یکی دیگر از مراجع عظام تقلید ضمن دعوت مردم به حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس گفت، اسرائیل غده سرطانی است که در بیش از ۷۰ سال گذشته قبله اول مسلمانان را اشغال کرده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مسجدالاقصی در قدس به‌ عنوان قبله اول مسلمین جایگاه والایی نزد مسلمین دارد، افزود، امام راحل با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام قدس، طرحی بزرگ را برای نابودی این رژیم جعلی برنامه‌ریزی کردند.

آیت الله سبحانی تصریح کرد، اگر همه مسلمانان جهان در چنین روزی در راهپیمایی شرکت کنند، کمر این رژیم شکسته می‌شود. وی ابراز امیدواری کرد، تمام مسلمانان در راهپیمایی روز جهانی قدس با شور و شعور شرکت کنند.


حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت از مردم برای شرکت در راه‌پیمایی روز قدس تأکید کرد که ما بر این باوریم که گردنکشی اسرائیل و هم‌پیمانان و حامیانش برای مقابله با برجام و ایران نیز فروکاستن از نقش استراتژیک ایران در منطقه و دامن‌زدن به درگیری‌ها بین کشورهای اسلامی است که نتیجه‌ای جز ضعیف‌تر شدن بیشتر منطقه خاورمیانه و‌ تأمین منافع آنها را به دنبال ندارد. به همین دلیل کشورهای منطقه خاورمیانه باید با گفتگوی بیشتر و توافق بر سر محور توسعه همه جانبه و پایدار منطقه، خود به راه‌حلی مشترک برای پایان دادن به این مداخلات دست یابند. و‌اجلاس کشورهای اسلامی می‌تواند مقدمه و بستر دستیابی به این تفاهم باشد.

«بسم الله الرحمن الرحیم

تحولات امروز خاورمیانه و تلاش‌های بی‌وقفه نتانیاهو برای دستیابی به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت رژیم صهیونیستی اگر در طول مناقشات بین فلسطین و رژیم اشغالی، بی‌سابقه نباشد، می توان گفت کم‌سابقه است. حمایت جانبدارانه و همه‌جانبه ترامپ از اقدامات اسرائیل و‌ همراهی ائتلاف عملی  عربستان و ‌امارات با این رژیم نه‌تنها به اقدامات ضدانسانی نتانیاهو شدت بخشیده است، بلکه این ائتلاف بی‌سابقه زمینه فشار بر ایران را نیز به عنوان حامی  و همراه مردم مظلوم فلسطین دو چندان کرده است.

تلاش‌های نتانیاهو پس از خروج ترامپ از برجام، برای تحت تأثیر قرار دادن کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نیز باید در همین راستا تحلیل و ارزیابی کرد.

بدیهی است که سوی دیگر برنامه‌های جاه‌طلبانه دولت امریکا، تحمیل یک صلح غیر‌عادلانه به فلسطین است. از این رو، این ائتلاف با فشار بر ایران در تلاش است از یک سو به زعم خود یک مانع را از سر راه مسئله فلسطین بردارد و از سوی دیگر تأمین پیش‌شرط عربستان برای حمایت از ترامپ را نیز به همراه داشته باشد.

در چنین شرایطی چنانچه دولت‌های مسلمان هوشیاری لازم را به خرج ندهند، اهداف از پیش طراحی شده نقشه غرب و هم‌پیمانانش برای راه اندازی درگیری و مناقشه جدید (جنگ) دور از ذهن نخواهد بود. طرح خاورمیانه‌ای ضعیف با کشورهایی درگیر جنگ بین خود، بهترین موقعیت را برای تامین منافع اقتصادی و سیاسی ترامپ و نتانیاهو فراهم خواهد کرد.

نباید از نظر دور داشت که روسیه نیز در صورت وقوع چنین درگیری به اهداف سیاسی و اقتصادی خود دست خواهد یافت و توافق اخیر دولت روسیه و اسرائیل نیز بر صحت این مدعا دلالت می‌کند.

خروج ترامپ از برجام و اجرایی کردن تصمیم او برای به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت اسرائیل نیز در همین راستا بود و دیدیم کشور و دولتی که دیگر کشورها را با رویکردی کاملا سیاسی متهم به نقض حقوق بشر می‌کند، چگونه به اقدامات ضد حقوق بشر و کشتار مردم مظلوم فلسطین مشروعیت می‌بخشد، قطع نامه سازمان ملل را وتو می‌کند و خود با رژیم صهیونیستی در این کشتار همراه و هم پیمان می‌شود و دیدیم چنانکه معاهدات بین‌المللی نیز در خدمت اهداف او و هم پیمانانش نباشد، به راحتی به سخره گرفته شده، نقض و زیر پا گذاشته می‌شود.

اما ظلمی که بر ملت مظلوم فلسطین می‌رود، مظهر زوال انسانیت و نشانه‌ی فراگیری ظلمی است که بر بخشی از انسان‌های روزگار ما می‌رود، مردم مظلومی که هم از کاشانه خود آواره و بیرون رانده شدند و هم سرکوب و کشته می‌شوند. شوربختانه این تعدی و کشتار با حمایت قدرت‌هایی است که داعیه حقوق بشر و  دموکراسی دارند و‌ به رژیم برآمده از این اشغالگری نیز مشروعیت می‌بخشند.

امروز فلسطین، مظهر مظلومیت مردمی بی‌پناه و ظلم و جنایتی آشکار است و نقش تعیین کننده قدرت‌های بزرگ در ایجاد این ظلم غیرقابل انکار است. شهادت رزان النجار پرستار ۲۱ساله فلسطینی به دست ارتش اسرائیل به تازه‌ترین نماد این مظلومیت و بی‌پناهی در جهان بدل شده است.

قساوت رژیم صهیونیستی به حدی رسیده که به مردم بی‌سلاح و بی‌دفاع مستقیم شلیک می‌کند و ابایی از محاصره مردم بی‌پناه نوار غزه تا رسیدن به سرحد مرگ ساکنان آن نیز ندارد.

سکوت در برابر این جنایات، تسلیم شدن در برابر زورگویی و اشغال است.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ضمن دفاع از مردم مظلوم فلسطین که راهی جز انتفاضه برای دفاع از خود ندارند، راه حل پایان دادن به این درگیری، کشتار و اشغالگری را متعهد کردن رژیم صهیونیستی به معاهدات بین‌المللی، مقدمه دستیابی به حقوق مردم فلسطین می‌داند.

همراهی یک‌صدای ملت‌ها برای اجرای عدالت در سرزمین فلسطین، می‌تواند زمینه تغییر و تحولات لازم در مناسبات بین‌المللی و عملکرد جنایتکاران و حامیان آنها را فراهم خواهد آورد.

ما بر این باوریم که گردنکشی اسرائیل و هم‌پیمانان و حامیانش برای مقابله با برجام و ایران نیز فروکاستن از نقش استراتژیک ایران در منطقه و دامن‌زدن به درگیری‌ها بین کشورهای اسلامی است که نتیجه‌ای جز ضعیف‌تر شدن بیشتر منطقه خاورمیانه و‌ تأمین منافع آنها را به دنبال ندارد. به همین دلیل کشورهای منطقه خاورمیانه باید با گفتگوی بیشتر و توافق بر سر محور توسعه همه جانبه و پایدار منطقه، خود به راه‌حلی مشترک برای پایان دادن به این مداخلات دست یابند. و‌اجلاس کشورهای اسلامی می‌تواند مقدمه و بستر دستیابی به این تفاهم  باشد.

روز قدس روز همراهی و دفاع از مظلومیت مردان و زنان و کودکان بی‌دفاع و‌ بی‌پناهی است که سالهاست از ظلم و سرکوب و آوارگی رنج می‌برند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی بر این باور است که همراهی و همدلی یکصدای ملت‌ها با ملت مظلوم فلسطین در روز قدس اگر نتواند به رفع ظلم تاریخی به این ملت بیانجامد، از یک سو مرهمی است بر زخم های آنان تا بر توان مقاومت و پایداری آنان بیافزاید و از سوی دیگر یاری‌گر فریاد حق‌طلبی آنان است تا بلکه جامعه جهانی بیش از پیش به آنچه در سرزمین اشغالی قدس می گذرد توجه نشان دهد و مانع لجام گسیختگی ظلم و جنایت جاری علیه ملت مظلوم فلسطین شود.

با این باور ما نیز همصدا با دیگر مردم جهان در دفاع از مظلومیت فلسطین در راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور شرکت می کنیم.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی

هفدهم خرداد ماه ۱۳۹۷»


اطلاعیه حزب کارگزاران سازندگی ایران در دعوت از شهروندان ایرانی برای حضور در راهپیمایی روز قدس:

«به نام خدا

روز قدس سال ۱۳۹۷ اهمیتی بیش تر از هر سال دیگر دارد : رژیم صهیونیستی اسراییل بار دیگر در راس هرم و مثلث ضد ایران قرار گرفته است و عملا رهبری ائتلاف ” غربی – عبری- عربی” علیه جمهوری اسلامی ایران را بر عهده گرفته است و با به قدرت رسیدن تندروترین جناح حاکمیت در امریکا رویای تغییر رژیم در ایران را دوباره در سر می پروراند .”صهیونیسم مسیحی” که در دولت لیبرال – دموکرات باراک اوباما از حاکمیت امریکا رانده شده بود ، در حکومت نو محافظه کاران امریکایی باز هم به قدرت رسیده است و با وجود جوهر مشترک هر دو جناح حاکمیت در امریکا -که حامی صهیونیسم و دشمن اسلامگرایی است – به خوبی می توان تفاوت این دو جریان را در برخورد با دولتهای مستقلی مانند ایران را احساس کرد . بنیامین نتانیاهو اکنون بیش از هر زمان دیگری از نبود سیاستمداران میانه رو در واشنگتن و ریاض خوشحال است و قصد دارد خیالات شوم خود را در دوره رییس جمهوری دونالد ترامپ محقق سازد . انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس شکل نمادین احیای صهیونیسم مسیحی است که در روز نکبت به کشتار وسیع فلسطینیان منجر شد .صهیونیسم مسیحی فرزند نامشروع پیوند یهودیت سیاسی و مسیحیت سیاسی است ؛

طرز تفکری که معتقد است مقدمه ظهور موعود مسیحی ، تاسیس دولت اسراییل بر خاک فلسطین و در گرفتن جنگ آخر الزمان است و تمام تلاش اسراییل تحقق این ایده خطرناک است .

بنای اسراییل بر تروریسم و نظامی گری است و این دو واقعیت هرگز از اساس و بنیان این دولت دور نمی شود : دخالتهای اسراییل در جنگ داخلی در سوریه و خط و نشان کشیدن برای دولتهای قانونی منطقه و تحریکات و تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی همگی نشان از آن دارد که این دولت در پی ایجاد بلوا و فتنه ای تازه است تا در نهایت با تداوم میلیتاریسم و نظامیگری و زمینه سازی برای دخالت آمریکا به بقای خود ادامه دهد . جنگ شفا بخش حکومتهای نامشروع است چرا که در عین اختفای ماهیت ظالمانه این حکومتها ، به آنان موقعیتی برای بقا می بخشد و نتانیاهو که در داخل اسرائیل دچار بحرانی سیاسی است این گونه مردم منطقه را قربانی جاه طلبی های خویش می سازد .

ما ” کارگزاران سازندگی ایران” به نام منافع و امنیت ملی میهن خویش و به حکم انسانیت و اسلامیت درباره تحرکات تحریک آمیز و جنگ افروزانه اسراییل هشدار می دهیم و بار دیگر بر استراتژی “انتخابات آزاد” در همه سرزمینهای اشغالی با حضور همه مردم این سرزمین از نهر تا بحر تاکید میکنیم و به صراحت اعلام می کنیم راه حل نهایی برای حل” مساله یهودیت” سیاسی و مبارزه با صهیونیسم، یک راه حل سیاسی مبتنی بر مردم سالاری است که از اساس موجودیت و مشروعیت یک رژیم فرقه ای و نظامی و تروریستی را نفی خواهد کرد و مردم مسلمان و مسیحی و یهودی را بدون توجه به دین و نژاد بر خاک خود حاکم خواهد ساخت .

بر این اساس حضور شهروندان ایرانی در راهپیمایی روز قدس اقدامی ملی ، انسانی ، اخلاقی ، عقلانی و اسلامی خواهد بود و ما کارگزاران سازندگی ایران همچون شهروندان همه کشورهای متمدن و صلح طلب در برابر حکومتی ظالم و جنگ طلب فریاد عدالت و صلح سر خواهیم داد . راه صلح و عدالت از جنگ و تبعیض نمیگذرد و روشنفکران جهان غرب اکنون باید بیش از هر زمانی به گوش سیاستمداران خود بخوانند که به ورطه فتنه افروزی های هواداران خشن یک ایدئولوژی سیاسی -مذهبی افراطی که مظهر بنیادگرایی است ، نیافتند . صهیونیسم( یهودیت سیاسی) همچون فاشیسم و کمونیسم یک ایدئولوژی ضد بشری و نوعی بنیادگرایی مذهبی پیچیده است که امروز ملتهای عرب و فردا جهان غرب را گرفتار خود خواهد ساخت و این یک هشدار جدی است .

کارگزاران سازندگی ایران بر این مبنای نظری ، از همه هم میهنان دعوت میکند که در آخرین جمعه ماه رمضان در راهپیمایی اجتماعی علیه صهیونیسم شرکت کنند تا فریاد صلح طلبی و عدالت خواهی علیه بنیادگرایی یهودی و مسیحی و در دفاع از مردم سالاری را به گوش جهانیان برساند چرا که تنها راه رهایی از صهیونیسم ، مردم سالاری است .

کارگزاران سازندگی ایران
۱۷ خرداد ۱۳۹۷»


حزب موتلفه اسلامی بمناسبت فرا رسیدن روز قدس با صدور بیانیه ای ضمن دعوت از آحاد مردم برای حضور در مراسم راهپیمایی وز قدس تاکید کرد: شرکت در راهپیمایی روز قدس، رزمندگان راه آزادی فلسطین را استوارتر و رژیم صهیونیستی را خوارتر از همیشه می‌کند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اذن للذین یقاتلون فی سبیل‌الله، بانهم ظلموا و ان الله علی نصرهم لقدیر

در سی و نهمین جمعه قدس، ملت بزرگ ایران در شهر و روستا به حمایت از مظلومان قدس و فلسطین و پشتیبانی از رزمندگان دلیر فلسطینی و اظهار همدردی با خانواده‌های شهدا و اسرای در بند رژیم صهیونیستی، با شکوه بیشتری از سالهای گذشته به راهپیمایی آمده و شعار بلند مرگ بر امریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل را فریاد خواهد کرد.

سپاس خدای را که با ظهور انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی در مسلمانان، اراده و عزمی قوی به وجود آورده است تا به امداد الهی ریشه شجره خبیثه یک رژیم کودک‌کش و جنایتکار، ظالم و فاسد خشکانده شود.

امروز رژیم صهیونیستی با سخت‌ترین وضعیت روبروست. جوانان رزم‌دیده مسلمان که شهادت را افتخار می‌دانند و جهاد فی سبیل الله را دری بسوی بهشت می‌شناسند، همت ملتهای اسلامی و همه آزادیخواهان جهان و ظلم‌ستیزان که از رژیم صهیونیستی و استکبار حامی آن متنفرند، می‌روند تا با یاری خدای مستضعفان، جهان را از لوث وجود عناصر این رژیم پاک سازند.

امروز موشکهای رزمندگان فلسطینی حماس و حزب‌الله، عرصه را بر اشغالگر قدس تنگ کرده است و صهیونیسم یک تفکر شکست خورده در دنیا و رژیم غاصب اسرائیل در حال اضمحلال است، فقط همتی جانانه‌تر می‌طلبد و همبستگی بیشتر جهان اسلام را لازم دارد که ان‌شاءالله بزودی نماز عید فطر را در قدس شریف بخوانیم.

تلاشهای مذبوحانه آمریکا و همدستانش و صهیونیسم از جمله انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، دلیل ضعف روزافزون صهیونیست‌هاست که اربابان مستکبر آنها می‌خواهند با این اقدامات، روحیه متزلزل آنها را تقویت کنند در حالی که نتیجه عکس می‌گیرند.

وحشت و هراس رژیم صهیونیستی از نمایشهای مسخره نخست وزیر، و نماینده آمریکا در سازمان ملل کاملاً آشکار است، حامی بزرگ اسرائیل یعنی آمریکا امروزه در افکار جامعه جهانی،‌منفورتر از همیشه است زیرا حمایت آمریکا از جانیان سعودی، در یمن و از سرکوب‌های مزدورانش در بحرین واز حاکمان جبار میانمار نشانه عجز آمریکاست. آمریکایی که در بحران‌های همه جانبه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی غرق شده است و راه نجاتی نمی‌جوید.

امروزه که امثال برخی سران سعودی، وقیحانه با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند مانند محمدرضا شاه هستند که با این نوع همکاری‌ها، گور خودش را کند.

امروزه جبهه مقاومت اسلامی فلسطین خار چشم دشمنان اسلام و ایران و مسلمانان جهان است. حزب موتلفه اسلامی از همه انسان‌های آزاده و ظلم‌ستیز و دارای وجدان حمایت از مظلومین و ستمدیدگان دعوت می‌نماید با حضور خانوادگی در راهپیمایی قدس امسال، روح بلند امام را شادتر، شهدا را خشنودتر کنند و رزمندگان راه آزادی قدس را استوارتر و آمریکا و صهیونیسم را عصبانی و خوارتر از همیشه، تحقیر نمایند.

پیروزی از آن حق و حقگرایان است»


حزب مردم‌سالاری طی اطلاعیه‌ای از مسلمانان و آزادیخواهان جهان به ویژه ملت سرافراز ایران برای حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«همزمانی گرامیداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با آخرین جمعه ماه رمضان در سال‌جاری یادآور اهتمام آن معمار کبیر انقلاب اسلامی و آن رهبر محرومان و مستضعفین جهان برای رهایی قدس شریف می‌باشد. امسال در شرایطی به روز جهانی قدس نزدیک می‌شویم که رژیم جعلی صهیونیستی با حمایت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، بیش از گذشته نسبت به ملت مظلوم فلسطین گستاخ شده است. انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، زمینه ساز سرکشی هر چه بیشتر رژیم نتانیاهو شده و طی هفته‌های اخیر شاهد شهادت و زخمی شدن صدها فلسطینی بودیم که با راهپیمایی مسالمت آمیز خویش خواستار بازگشت به سرزمین اصلی خویش بودند. هرچند انتفاضه «بازگشت» از سوی رژیم جعلی صهیونیستی به شدت سرکوب می‌شود، اما در واقع، جامعه جهانی، بیش از پیش خوی تجاوزگر رژیم صهیونیستی را شناخته و این روزها دولت آمریکا در این قضیه نیز همچون برجام در دنیا ناکام و تنها مانده است. جلسه اخیر شورای امنیت سازمان ملل مصداق بارز این ادعاست. جلسه‌ای که طی آن آمریکا قطعنامه شورای امنیت درباره حمله اسرائیل به غزه را وتو کرد و سپس قطعنامه پیشنهادی این کشور که درصدد مقصر معرفی کردن حماس بود تنها یک رای مثبت گرفت که آن یک رای هم متعلق به خود آمریکا بود! آری با مقاومت ملت‌ها و اراده الهی روزهای تفرعن مستکبران جهانی سرانجام پایان خواهد یافت.»


جامعه روحانیت مبارز امروز پنجشنبه ۱۷ خرداد به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه جامعه روحانیت مبارز بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

فإن حزب الله هم الغالبون (مائده-آیه ۵۶)

قدس نه یک سرزمین و نه تنها یک وطن اشغال شده که میدان درگیری مستمر تاریخی حق و باطل است.

مبارزه برای آزادی قدس، برافراشتن پرچم حق طلبی، آزادی خواهی و ظلم ستیزی است.

رهائی فلسطین از چنگال اشغالگران، اعلان تنفر عمیق از طغیان و سرکشی نظام سلطه و ستم فراگیر جهانی است.

جهان امروز آغشته به انواع جهالت، قساوت، جنایت و انهدام ارزش های انسانی در قالبی فریبنده و اغواگرانه است.

مسئله فلسطین، عرصه ی واقعی افشای این تمدن واپسگرایانه، شرآفرین و نابودکننده سرمایه تاریخی انسانیت است.

روز قدس، روز خدا، روز موسی و عیسی و روز پیامبر مکرم اسلام علیهم السلام است. روز قدس روز منتظران و پیشقراولان عدالت جهانی منجی حقیقی است.

جامعه روحانیت مبارز با درود به روان پاک بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و با سلام برشهیدان فلسطین و مقاومت، همپای امت اسلام، ندای مرگ بر ستمگران ، مرگ بر غاصبین، مرگ بر امریکا و اسرائیل و حامیان آنان را فریاد میکشد. و بر تداوم این مبارزه ی با شکوه و پیروزی اصرار می ورزد.

درود بر ملت قهرمان ایران

درود بر ملت غیور و مقاوم فلسطین

درود بر شهیدان فضیلت و آزادی

وسلام برخمینی و خامنه ای بزرگ حامیان آرمان قدس

وسلام بر منجی و فریادرس مظلومان مهدی امم ارواحنا فداه

جامعه روحانیت مبارز

۱۳۹۷/۳/۱۷»


مجمع روحانیون مبارز به مناسبت روزقدس و سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

فریاد مردم مظلوم فلسطین در روزها و هفته ها و ماههای اخیر و خشم و خروش آنان همراه با ابراز تنفر و انزجار از رژیم صهیونیستی غاصب که صدها کشته و مجروح تاکنون بر جا گذاشته نشان روشنی است که فلسطینیان غصب سرزمین خود را نپذیرفته اند و همچنین در پی بازگشت به میهن و خانه و کاشانه خود هستد.

تظاهرات و فریادهای مظلومانه شهیدان و خانواده های آنان در سرزمین اشغالی طنین یاللمسلمین است که به گوش ملتهای مسلمان میرسد و این وظیفه مسلمانان در سراسرجهان است که به ندای آنان پاسخ دهند و به رژیم اشغالگر صهیونیستی و به آمریکای مستکبر حامی اصلی این رژیم نامشروع با صدای رسا اعلام کنند که این رژیم غاصب باید برچیده شود و مردم فلسطین حاکمیت سرزمین خود را بدست گیرند.

ملت رشید ایران بار دیگر در روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان با تظاهرات و راهپیمایی در سراسر کشور به ندای یاللمسلمین فلسطینیان ستمدیده و رانده شده از خانه و کاشانه پاسخ می دهند و این سنت اسلامی و انسانی را گرامی میدارند. و پیام نوید بخش امام خمینی(ره) را که رژیم اسرائیل باید نابود شود و قدس شریف به دامن اسلام برگردد بار دیگر به گوش جهانیان برسانند.

مجمع روحانیون مبارز
١٣٩٧/٣/١٣»


جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت روز جهانی قدس در اطلاعیه ای اعلام کرد: روز قدس میعادگاه پر شکوه امت اسلامی است تا فلسطین را از آلودگی‌ها و پلیدی‌های غده چرکین اسرائیل رها سازند.

متن این اطلاعیه به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مسأله فلسطین و وضعیت سخت و دردناک زندگی زیر چکمه اشغالگران مشکل عمیق و بزرگی است که سالها امت اسلامی از آن رنج می‌برد. حقیقت آن است که عامل اصلی این مسأله و ظلم و بیدادی که صهیونیست‌ها بر فلسطین روا می‌دارند و زخم‌هایی که بر پیکر خونین فلسطین وارد می‌شود استکبار بویژه شیطان بزرگ آمریکاست. امریکا و جبهه مزدوران استکبار همه‌ی تلاش های خود را معطوف به این کرده‌اند که با ایجاد اختلافات، با جنگهای داخلی، با ترویج تکفیر و افراطی گریِ انحرافی، امّت اسلامی را از یاد فلسطین غافل کنند. خیانت‌های آشکار کشور‌های مرتجع منطقه و دیکتاتور‌های دست نشانده و بازی انتقال سفارت آمریکا به قدس روزهای خونینی را برای مردم فلسطین رقم زده است. امروز این پاره تن جهان اسلام در آتش حقد و کینه مستکبران می‌سوزد و فریاد استغاثه مظلومان بلند شده است. سکوت و بی‌تفاوتی نسبت به این ظلم و فساد صهیونیستها خیانت و همراهی با کفر و استکبار است. چاره کار فلسطین دست مجامع بین‌المللی و سازمان ملل بی‌خاصیت امریکایی نیست. علاج درد و زخم فلسطین مبارزه و ادامه این انتفاضه‌ها و تظاهرات‌هاست.

ایستادگی و مقاومت مظلومانه و مقتدرانه، فلسطین را آزاد خواهد کرد و امید بازگشت قدس به آغوش دنیای اسلام را محقق خواهد ساخت. جمعه آخر ماه مبارک رمضان روز جهاد کبیر مؤمنان در مبارزه با اسرائیل است. روز قدس و فریاد‌های خروشان مؤمنان روزه‌دار، فلسطین را آزاد خواهد کرد و هیچ تخلفی از وعده راستین الهی در نابودی باطل وجود ندارد، «و ان الباطل کان زهوقا».

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم کودک‌کش اسرائیل و دعوت امت اسلامی به حضور پر شور در راهپیمایی روز‌ قدس اعلام می‌دارد: مسئله فلسطین آزمون بزرگی برای مدعیان حقوق بشر و مرتجعین است. ادامه سکوت‌ها و خیانت‌ها، ملت فلسطین را در شناخت دوست و دشمن آگاه‌تر می‌کند و بار دیگر بر همگان ثابت خواهد شد که مقاومت تنها راه حل مسئله فلسطین است.روز قدس میعادگاه پر شکوه امت اسلامی است تا فلسطین را از آلودگی‌ها و پلیدی‌های غده چرکین اسرائیل رها سازند و بی‌تردید فلسطین از چنگال این ستمگران آزاد خواهد شد. ملت مؤمن و انقلابی ایران اسلامی نیز که پرچمدار عزت و اقتدار دنیای اسلام هستند چون همیشه حمایت خود را از آرمان فلسطین فریاد می‌زنند و خشم و انزجار خود از صهیونیسم بین‌الملل را نشان خواهند داد.

«سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ» و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته»


بیانیه‌ی حزب ندای ایرانیان به مناسبت روز قدس به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

«إِنَّ هَذهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّهً وَاحِدَهً وَأَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ. این است امت ‏شما که امتی یگانه است و منم پروردگار شما پس مرا بپرستید»

روز قدس روز مبارزه با صهیونیسم و حامیان مزدور این رژیم غیر مشروع و روز همبستگی مردم آزاده جهان است که بعد از حدود ۷۰ سال اشغالگری و جنایت نه تنها جایی برای خود در میان ملت‌های آزاده باز نکرده بلکه با جنایت‌های وحشیانه خود روز به روز منزوی‌تر می‌شود.

روز جهانی قدس این یادگار ارزشمند معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) امسال مقارن شده است با سالگرد ارتحال آن رهبر آزاده که پرچم مبارزه با این حکومت جعلی را در میان مستضعفان جهان برافراشت و حمایت از همه مظلومان جهان از جمله ملت مظلوم فلسطین را در زمره آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران قرار داد.

بدون تردید روز قدس امسال با توجه به بدعهدی دولت ایالات متحده آمریکا در برجام که بزرگترین حامی رژیم غاصب اسرائیل است رنگ و بوی حماسی‌تری دارد.

حزب ندای ایرانیان ضمن محکومیت شدید جنایت‌های اخیر رژیم اشغالگر قدس در نوارغزه و کشته شدن صدها انسان بی‌گناه از جمله زنان و کودکان بی دفاع از همه مردم ایران و جهان دعوت می‌کند در راهپیمایی روز قدس امسال شرکت نموده و با همبستگی خود ندای آزادی‌خواهی و مبارزه با استکبار جهانی را به گوش ملت‌های آزاده جهان برساند.

حزب ندای ایرانیان»


حزب اعتدال و توسعه به مناسبت روز جهانی قدس، بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«قضیه اندوهبار اشغال یک سرزمین و آواره کردن مردمی مظلوم توسط اشغالگران قدس موضوعی نیست که مشمول گذر زمان شود و بتوان از آن گذشت. هفتاد سال از شکل‌گیری رژیم صهیونیستی گذشته است اما مبارزات ملت فلسطین را پایانی نیست. طی یک ماه اخیر و در ادامه مبارزات حق طلبانه فلسطینیان نیز شاهد راهپیمایی بزرگ بازگشت در مرز غزه با اشغالگران بوده ایم که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها انسان آزادیخواه شده است.

حزب اعتدال و توسعه ضمن همدردی با ملت مظلوم و نستوه فلسطین حضور شکوهمند مردم ایران در راهپیمایی روز قدس را یک حرکت اخلاقی و وظیفه ای دینی در راستای حمایت از مظلومان می‌داند و از ملت بزرگ ایران می‌خواهد همانند گذشته در این راهپیمایی بزرگ و سراسری شرکت نمایند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی