تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

۱۵۰ معلم ارزبگیر اعزامی به خارج برمی‌گردند؛ صرفه‌جویی ۵.۲ میلیون یورویی در سه ماه

News Image Lead

تعداد زیادی از معلمان مدارس خارج از کشور باید به ایران بازگردند، تصمیمی که مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور مثل دو سال تحصیلی گذشته برای کاهش نیروها به دلیل شرایط اقتصادی کشور گرفته است.

کد خبر: ۲۵۳۷۱
۱۲:۱۴ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
دیدارنیوز - طبق اعلام مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی 97ـ96 تعداد معلمان ارزبگیر مدارس خارج از کشور 403 نفر بودند که در سال تحصیلی 98ـ97 به 276 نفر کاهش پیدا کرد، اما این افراد غیر از 700 معلم دیگر مدارس ایرانی خارج از کشور است که حقوق ریالی می‌گیرند.

اواخر سال 97 بود که رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در ابلاغی به سرپرست‌های مدارس خارج اعلام کرد معلمانی که 2 سال خدمت آن‌ها تمام شده است به جای شهریور باید در خرداد برگردند و در محل کارشان در داخل کشور مشغول شوند و این سه ماه تعطیلی تابستان را در خارج از کشور نباشند.

اما دلیل این اتفاق محدودیت‌های بودجه و پرداخت حقوق اعلام شده بود، چیزی که غلامرضا کریمی درباره آن به خبرنگار پانا گفت: «ما بودجه ریالی می‌گیریم و به ارز تبدیل می‌کنیم اما متأسفانه با قیمت 11 هزار و 500 تومان سامانه نیمایی؛ درست است که بودجه مرکز امور بین‌الملل با ارز 4200 بسته شده است اما در واقع با بودجه یازده هزار و ۵۰۰ تومانی کار می‌کنیم. او می‌گوید در اثر همین تفاوت در نرخ ارز بودجه مدارس خارج از کشور به یک سوم کاهش پیدا کرده است.

کریمیگلایه‌هایی هم درباره میزان تخصیص بودجه سال گذشته دارد، او می‌گوید بودجه سال 97 مدارس خارج از کشور 170 میلیارد بوده ولی تحقق آن به میزان 102 میلیارد بالاتر نرفته و حدود 68 میلیارد این بودجه به دلیل کمبود نقدینگی اختصاص نیافته است.

غیر از این کاهش بودجه به دلیل تغییر نرخ ارز، بخشی از بودجه سال 98 این مرکز هم باید برای پرداخت معوقات حقوق سال 97 معلمان هزینه شود. کریمی میزان این معوقات را شش ماه اعلام کرد که باید از بودجه سال 98 پرداخت شود. او می‌گوید حتی مقداری هم حق مسکن سال 95 هنوز باقی مانده و پرداخت نشده است.

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل میزان صرفه‌جویی هزینه‌ها در طرح بازگشت معلمان را در سه ماه تابستان امسال 5.2 میلیون یورو اعلام کرد، مبلغی که به به دلیل بازگشت 150 نیروی اعزامی صرفه‌جویی خواهد شد.

با این حال، جبران این کمبود نیرو برای جلوگیری از تعطیلی مدارس خارج از کشور اکنون به دغدغه‌ای مهم تبدیل شده است و باید تا قبل از آغاز سال تحصیلی پیش‌رو رفع شود. غلامرضا کریمی با اعلام اینکه جای نگرانی از بابت تعطیل شدن مدارس وجود ندارد، می‌گوید چاره‌اندیشی‌هایی برای جبران این کمبودشده است. او گفت: «برای مثال در برخی از دروس از دانشجویان استفاده می‌کنیم، فرض کنید درس ریاضی یا فیزیک را دانشجویانی که در خارج از کشور هستند به مدت 4 یا 6 ساعت در مدارس تدریس می‌کنند و در بقیه دروس هم از نیروهای آموزش و پرورش استفاده می‌کنیم. نیروهایی که در خارج از کشور هستند، برای مثال همسر فردی آموزش و پرورشی بوده، استاد دانشگاه بوده و رفته هیأت علمی یک دانشگاه خارجی شده است، او می‌تواند در مدارس تدریس کند. ما از جمع معلمانی که در ایران معلم بودند استفاده می‌کنیم. مثلا چندین معلم داریم که همسرشان در کویت کار می‌کنند، این خانم در داخل معلم است و همسرش آنجا کار می‌کند، این خانم می‌رود آنجا و با خانواده‌اش زندگی و در مدرسه ما هم تدریس می‌کند. منظور هم این است که از معلمان استخدامی آموزش و پرورش عمدتا استفاده خواهیم کرد یا از بازنشستگان آموزش و پرورش.»


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی