تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

قصور ۵۰ درصدی خواننده رپ در مرگ ناپدری

News Image Lead

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران از آزادی حمید صفت با قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی خبر داد.

کد خبر: ۲۳۱۴
۱۰:۴۷ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ رسیدگی به این پرونده از 28 مرداد سال 96 و همزمان با اعلام خبر مرگ مرد میانسالی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت آغاز شد. به‌دنبال اعلام موضوع به بازپرس جنایی، تحقیقات شروع و در نخستین بررسی‌ها مشخص شد که سه روز قبل مرد میانسال با پسر خوانده‌اش به‌ نام حمید درگیر و مجروح شده است. بدین ترتیب به دستور بازپرس منافی آذر، حمید صفت که از خوانندگان زیرزمینی کشور بود بازداشت شد وی در تحقیقات گفت: پدرخوانده‌ام با مادرم دعوایش شده بود و من به خانه رفتم تا در مورد این درگیری با او صحبت کنم که باهم دعوایمان شد و من چند ضربه به سر و صورت او زدم. حمید، به بازسازی صحنه جنایت پرداخت. این درحالی بود که پزشکی قانونی علت مرگ را ضربه مغزی ناشی از اصابت جسم سخت عنوان کرد.

با ابلاغ نظریه پزشکی قانونی، وکیل حمید به‌ نظریه پزشکی قانونی اعتراض کرد و با دستور بازپرس پرونده کمیسیون 3 نفره تشکیل شد. وکیل متهم به رأی کمیسیون 3 نفره نیز اعتراض زد و این‌بار کمیسیون 5 نفره و درنهایت کمیسیون 7 نفره تشکیل شد. کمیسیون 7 نفره اعلام کرد که حمید 50 درصد در مرگ پدرخوانده‌اش مقصر است. از سویی حمید به بازداشت موقت خود اعتراض کرد و این اعتراض برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

محمد شهریاری - سرپرست دادسرای جنایی تهران- در این رابطه گفت: حمید در بازداشت موقت به سر می‌برد که طبق قانون به رأی بازداشت خود اعتراض داد. دادگاه اعتراض او را پذیرفته و بازداشت موقت او تبدیل به قرار وثیقه 600 میلیون تومانی شده است. نظریه دادگاه صبح شنبه ارسال و به وکیل متهم ابلاغ شد.

البته این بدان معنا نیست که متهم از اتهامش تبرئه شده است، بلکه با تأمین وثیقه آزاد می‌شود و روند رسیدگی به این پرونده ادامه دارد. چنانچه اولیای دم به نظریه کمیسیون 7 نفره پزشکی قانونی اعتراض کنند، کمیسیون 9 نفره پزشکی قانونی تشکیل خواهد شد. اما در قرار وثیقه او تأثیری نخواهد داشت. اگر هم اولیای دم اعتراض نداشتند پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری ارسال می‌شود. قضات دادگاه با توجه به مدارک موجود در پرونده، رأی خود را اعلام خواهند کرد که این رأی ممکن است قتل را شبه‌عمد یا عمد بداند.

مادر حمید صفت نیز گفت: خدا را شکر می‌کنم که پسرم می‌تواند با قرار وثیقه آزاد شود. این حادثه یک اتفاق بود و قطعاً با برنامه‌ریزی نبوده است. در این مدت خیلی اذیت شدم چرا که پسرم بازداشت شد و همسرم را نیز از دست دادم. این اتفاق ممکن بود برای هر کسی رخ دهد. صبح شنبه به ما اعلام شد که قرار بازداشت او به قرار وثیقه تبدیل شده است.
 
منبع: ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی