تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران:

تبلیغ یاس، بی تحرکی و منفی بافی راه درمان دردها نیست

دبیر کل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران گفت: مهم این است که پاسخ روشنی برای نسل جوان، فرزندان و دانشجویان و همه دلسوزان ارائه شود و یقینا تبلیغ یاس، ایستایی، بی تحرکی و منفی بافی به ویژه در فضای مجازی درمان درد امروز ما نخواهد بود.

کد خبر: ۱۷۹۰۲
۱۷:۳۵ - ۱۴ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوز - محمد رضا ظفر قندی صبح جمعه در بیست و ششمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران افزود: امروز اردوگاه اصلاح طلبی و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در پی یافتن پاسخ صحیح و درخور این پرسش هستند که چه باید کرد؟ 

ظفرقندی ادامه داد: اساسا هدف از تاسیس این انجمن ادامه این راه ها بود، هدف از تشکیل این انجمن حفظ آرمان ها، اهداف و ارزش های شهدا و نیز مبارزه با شواهدی از تغییر مسیر است. هدف حفظ استقلال آزادی و جمهوری اسلامی و رشد و تعالی و پیشرفت و توسعه همه جانبه، رفاه و آسایش و سربلندی ایران و اجرای بدون تنازل قانون اساسی و راه امام راحل (ره) و به رسمیت شناخته شدن حق حاکمیت مردم است.

دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با تاکید بر اینکه پس از گذشت چهل سال از برخی اهداف و آرمان ها فاصله گرفته ایم، گفت: در برخی از صحنه ها نفاق، ریا، رانت خواری، بداخلاقی و خرافات، سکه رایج است و مجموعه این رفتارها باعث آسیب های جبران ناپذیری بر سرمایه و روحیه اجتماعی و نگاه جوانان به آینده و خروج تاسف بار این سرمایه های عظیم از کشور می شود.

ظفرقندی افزود: شرایط حاضر کشور در زمینه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بدون اصلاح ساختارهای غلط که گریبانگیر نظام شده است در تمام عرصه ها چشم انداز روشنی برای کسی متصور نیست.

وی اظهار داشت: هرز رفتن بودجه های فرهنگی و مسیرهای متکثر و غیرشفاف و نپرداختن به مشکلات اصلی مردم و تصمیم سازی سیاسی خارج از دولت و... مانع استقرار قانونمندی ورفتار مدنی و قابل پیش بینی در کشور می شود. 

طفرقندی تصریح کرد: اساسا هدف اصلی انحصارگران تخریب امید و زمین گیر کردن کنشگران اجتماعی و سیاسی است، لذا نخستین وظیفه روشنفکران، احزاب و طبیبان ایران تقویت امید اجتماعی و ارائه راهکارهای مناسب برای خروج از این بن بست های سیاسی و اجتماعی است. امروز با توجه به تحریم ها آسیب شناسی کشور و اصلاح مسیر از طریق گفت و گوی ملی توسط متفکران، دلسوزان و صاحب نظران مختلف ضرورت غیر قابل تردیدی دارد. 

وی در ادامه با گرامی داشت یاد شهدای عملیات کربلای چهار، گفت: این سخت ترین عملیاتی بود که تیم پزشکی اضطراری با آن مواجه شد و تنها عملیاتی بود که تیم پزشکی از صحنه و درمان مجروحان عقب افتاد چون تیم اضطراری را دیر به صحنه بردند و وقتی هم رسیدند عملیات شروع شده بود و باید بیمارستان را تجهیز می کردیم.

وی ادامه داد: مجروحان این عملیات عمدتا غواصانی بودند که سرتا پا آغشته به گل و با لباس غواصی باید آنها را درمان می کردیم. خیلی از جوانها آنجا شهید شدند که می شد شهید نشوند. 

دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران یادآور شد: در آن عملیات مجروحان را براساس جراحت اولویت بندی می کردیم که این تصمیم بسیار سخت و علمی بود و آنهایی که شانس کمتری برای زنده ماندن داشتند بیرون می ماندند. عملیات کربلای چهار تنها عملیاتی بود که هم گریه و هم درمان می کردیم. 

ظفرقندی اظهار داشت: در عملیات کربلای 5 با آنکه شمار مجروحان بیشتر از کربلای 4 بود اما آمادگی داشتیم و تیم های اضطراری بیش از پنج شبانه روز نخوابیدند و سرپا بودند. 

وی با بیان نزدیک شدن به ایام رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی به خاطره ای از وی اشاره کرد و گفت: سوم خردادماه سال 89 به همراه دوستان خدمت وی رسیدیم و خواستیم در جلسه ای که در سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار کردیم حضور یابد مرحوم هاشمی در آن شرایط سخت پذیرفت و گفت دلیل آنکه می آیم این است که به عنوان فرمانده جنگ به جامعه و گروه های پزشکی احساس بدهکاری می کنم، قصد داشتم در نخستین فرصت از آنها سپاسگزاری کنم. 

بیست و ششمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران صبح جمعه -چهاردهم دی ماه 97 - با حضور شخصیت های سیاسی چون بهزاد نبوی، محسن هاشمی، علی شکوری راد، ابراهیم اصغرزاده، پروانه مافی مصطفی تاجزاده، علی ربیعی و محمد رضا راه چمنی در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی