تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

علی صوفی: ظریف مصلحت‌ها را در مورد پولشویی بیان کرد

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، گفت: در دولت آقای روحانی چهره‌هایی چون آقای ظریف، آقای زنگنه، آقای حجتی و آقای هاشمی جز وزرای شاخص محسوب شده و کارنامه موفقی دارند و توانستند در شرایط سخت کار خودشان به درستی انجام بدهند.

کد خبر: ۱۶۲۱۵
۱۲:۱۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - علی صوفی با اشاره به تدوین طرح استیضاح‌های متعدد وزرای دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی و تاثیر آن در حل مشکلات و ایجاد حاشیه‌ها و جنجال‌ها در کشور، به «اعتمادآنلاین» گفت: وظیفه مجلس نظارت است و طبعا در راستای اجرای این وظیفه باید از ابزارهایی که در اختیارش است استفاده کند. لذا این مورد اشکال نیست. اما اینکه نتیجه‌ مورد نظرشان از این کار مهم است. اینکه غرض حل مساله است یا آنکه می‌خواهند چوب لای چرخ دولت بگذارند. اینکه غرض دفاع از منافع ملی است یا می‌خواهند اهداف جریانی و گروهی را پیش ببرند؟
 
این عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به طرح استیضاح وزیر امورخارجه گفت: ظریف در مذاکرات با هماهنگی مقام معظم رهبری و در راستای سیاست‌هایی که به او ابلاغ و اعلام کردند، عمل کرد. نباید ایشان به خاطر انجام وظایف ذاتی یا وظایفی که از طرف مقام معظم رهبری یا از طرف رییس جمهوری به ایشان محول می‌شود، مورد بغض قرار بگیرند.
 
او ادامه داد: ظریف در مورد پولشویی مصلحت‌هایی را بیان کرد که در رابطه با این قانون در عرصه بین‌المللی وجود دارد. کمااینکه همواره در مذاکرات این نوع بده‌ بستان‌ها بوده و کاملا مشخص است و همه می‌دانند که در مذاکرات طرفین به هرحال یک امتیازهایی به یکدیگر واگذار می‌کنند و در قبال آن امتیازهایی را می‌گیرند. همچنانکه ما شش قطعنامه ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل داشتیم که ملغی شدند و این اتفاق نمونه پیشین ندارد. اما در طی مذاکرات این اتفاق رخ داده و باید ارج گذاشته شود و وزیری که وظایف خود را به خوبی انجام داده و مایه سربلندی هم نظام و هم دولت بوده و جزو وزرای موفق دولت است مورد حمایت قرار بگیرد.
 
صوفی با اشاره به کارنامه وزرای دولت دوازدهم روحانی، گفت: در دولت آقای روحانی چهره‌هایی چون آقای ظریف، آقای زنگنه، آقای حجتی و آقای هاشمی جزو وزرای شاخص محسوب شده و کارنامه موفقی دارند و توانستند در شرایط سخت کار خودشان را به درستی انجام بدهند. پاپیچِ این وزرا شدن، جای سوال دارد که غرض از طرح سوالات و استیضاح‌ها چیست؟ اگر غرض اصلاح امور است که همگی استقبال می‌کنند و می‌پذیریم که این سوالات در راستای انجام وظایف مجلس کلید خورده است؛ چراکه در شرایط کنونی بحث اصلی معیشت مردم و اقتصاد است و شاید پرداختن مسائل دیگر و عمده کردن آنها، به حاشیه‌راندن مسائل اصلی مردم خواهد بود.
منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی