تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
نگاهی به ماجرای جدید این نماینده مجلس و حواشی آن

ادعای جدید محمود صادقی: فساد در شورای نگهبان!

News Image Lead

محمود صادقی، توئیتر و جنجال. ترکیبی که در این چند سال به اشکال مختلف آن را دیده و شنیده‌ایم. صادقی که نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی است از زمانی که نماینده مجلس شده تقریبا هر چند وقت یک بار در راس اخبار بوده و جنجالی پیرامونش شکل گرفته است.

کد خبر: ۱۶۱۵۷
۰۸:۵۷ - ۱۹ آذر ۱۳۹۷
دیدارنیوز - محمود صادقی، توئیتر و جنجال. ترکیبی که در این چند سال به اشکال مختلف آن را دیده و شنیده‌ایم. صادقی که نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی است از زمانی که نماینده مجلس شده تقریبا هر چند وقت یک بار در راس اخبار بوده و جنجالی پیرامونش شکل گرفته است. بخشی از این جنجال‌ها نیز به توئیتر او بر می‌گردد. او که در بعد رسانه‌ای به شدت فعال است در صفحه شخصی خود در توئیتر فعالیت زیادی دارد و تقریبا درباره اکثر امور اعلام موضع می‌کند و این مساله حاشیه‌هایی نیز ایجاد کرده و می‌کند و خواهد کرد.

صادقی استاد دانشگاه تربیت مدرس است و تحصیلات حوزی نیز دارد. او به تعبیری حقوق دان است و از نمایندگان فعال مجلس شورای اسلامی به حساب می‌آید. این فعال بودن بی حاشیه نیست. در مواردی کار به یک جنجال رسانه‌ای ختم شده و در مواردی به حکم جلب و دستگیری نیز رسیده است.

سال 95 محمود صادقی در نطقی در مجلس شورای اسلامی به حساب‌هایی خاص در قوه قضاییه اشاره کرد که خبر از فسادی گسترده در این قوه می‌داد. در همان زمان مسئولین امر با ارائه توضیحاتی این ماجرا را تکذیب کردند ولی کار بالا گرفت و دادستانی برای جلب او به منزلش رفت که در نهایت با پیگیری‌های مسئولین از جمله علی لاریجانی ماجرا به پایان رسید ولی ادعای او به نتیجه‌ای نرسید.

در ماجرای دانشجویان بورسیه‌ای نیز ادعاهایی مطرح کرد که آن هم با شکایت برخی از این افراد روبرو شد. در بحثی دیگر به ارتباط یکی از بدهکاران بانکی با آیت الله مکارم شیرازی پرداخته بود که با واکنش بیت ایشان روبرو شد و در نهایت ادعای خود را پس گرفت.

ماجراهای مختلفی پیرامون صادقی شکل گرفته که از حوصله این متن خارج است. اما ماجرای جدید صادقی طرح ادعایی جدید در ارتباط با شورای نگهبان است که با واکنش‌های مختلفی از جانب این شورا روبرو شده است.

ادعای جدید؛ پاسخ جدید

محمود صادقی در ادعایی جدید شورای نگهبان را متهم به دریافت پول برای تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات مختلف کرد. ادعایی که با واکنش سخنگوی شورای نگهبان روبرو شد. عباسعلی کدخدایی در یادداشتی با عنوان «تردید در حسن نیت یک ادعا!» نسبت به ادعای صادقی واکنش نشان داد. کدخدایی در این یادداشت بر حقوقدان بودن صادقی تاکید می‌کند که این مساله ایجاب می‌کند که او با سند و مدرک صحبت کند. او این مساله را مطرح می‌کند که ادعای صادقی به سه سال قبل بر می‌گردد و از آن زمان هیچ سندی در این‌باره ارائه نکرده است. سخنگوی شورای نگهبان به این مساله نیز اشاره می‌کند که رسانه‌ای کردن ماجرایی که هیچ سندی برای آن ارائه نشده از حسن نیت به دور است.

این شورا از محمود صادقی شکایت می‌کند و به لیست باقی شاکیان او نیز اضافه می‌شود. سخنگوی شورای نگهبان درباره شکایت این شورا از محمود صادقی نماینده تهران گفت: شورای نگهبان به هیچ وجه قصد شکایت از کسی را ندارد، اظهارات این نماینده به حیثیت نظام و شورای نگهبان برمی‌گردد ابتدا از وی تقاضای ارائه مستندات شد ولی با توجه به اینکه مستنداتی ارائه نشد موضوع را از طریق قوه قضائیه پیگیری کردیم تا تعیین تکلیف شود.
 
تصویر شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی: 
ادعای جدید محمود صادقی: فساد در شورای نگهبان!

در مقابل صادقی به سخنان سخنگوی شورای نگهبان واکنش نشان داد و در توئیتر خود نوشت: «شورای نگهبان هیچگاه از من تقاضای ارائه مستندات نکرده است». او پیشتر هم درباره این شکایت نوشته بود: «انتظار داشتم شورای نگهبان به جای شکایت درصدد اصلاح خود برمی‌آمد. اما این شکایت را فرصتی برای اصلاح می‌دانم؛ خوشبختانه تعدادی از افرادی که برای تأیید صلاحیت به آنها پیشنهاد پرداخت وجه شده یا در این‌باره اطلاع دارند، آمادگی خود را برای ادای شهادت در هیأت نظارت اعلام کردند».

شفافیت با سند و مدرک

تلاش برای شفافیت در هر حوزه‌ای توسط نمایندگان مردم و فعالان سیاسی کاملا درست و کارگشا است. اما این مساله در توئیت کردن و رسانه‌ای کردن آن خلاصه نمی‌شود. ارائه اسناد و مدارک مشخص و همچنین طرح آن در نهادهای قانونی و قضایی می‌تواند کمک بیشتری به این حوزه داشته باشد. در نهایت می‌توان در قالب گزارش‌هایی یا بعضا برای پیش برد ماجرا از ابزار رسانه استفاده کرد.

هنوز مشخص نیست که در رابطه با شورای نگهبان این ادعا درست هست یا نه و باید بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد اما طرح ادعا بدون ارائه سند و مدرک اصل ادعا را زیر سوال می‌برد. در مواردی حتی فردی که سابقه روشنی نیز دارد جدای از اینکه حسن نیت او خدشه دار می‌شود دیگر ادعاهایش هم بی اثر می‌شود.

بهتر است تمام فعالین سیاسی و نمایندگان مجلس و حقوق دانان قاعده‌مند‌تر عمل کنند و از رسانه استفاده بهتری داشته باشند. کار عمیق نتایج بهتری به بار می‌آورد تا سر و صدای رسانه‌ای آن هم در کوتاه مدت. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
United States
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
1
5
زورش نمیرسه والا حرفهاش درسته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
5
بابا یه عده بصورت فامیلی ...........دور یه سفره نشستن و دارن ارتزاق می کنن. آقای برادر اینها خیال بلند شدن از سر سفره را ندارند اینها با وجود اینکه پسرانشان بازنشسته شده اند خودشان فقط با مرگ بازنشسته می شوند و بعدش هم جایشان را به ولیعهدانشان می دهند.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی