تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
حاشیه‌ای بر سخنان معاون اول رئیس جمهور

جناب آقای مخبر! اگر شما نبودین...

امروز محمد مخبر در همایش ملی آموزش مدیران و کارشناسان حقوقی، اطلاعات دست اولی از عملکرد دولت در دو سال اخیر و مقابله با اتفاقات سال گذشته ارائه کرد که عبرت‌آموز است!

کد خبر: ۱۵۴۳۰۳
۱۷:۲۹ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲

جناب آقای مخبر! اگر شما نبودین...

دیدارنیوز: صبح امروز محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی آموزش مدیران و کارشناسان حقوقی حاضر شد و طبیعتا انتظار می‌رفت در مورد مسائل حقوقی و آموزش آن صحبت کند، اما به جز چند عبارت کوتاه که آن هم بیشتر یک نوع خودنمایی در حوزه حقوق شخصی او بود، بیشتر وقت خود را صرف دفاع از عملکرد دولت و دستاورد‌های نادیده آن کرد و طبق معمول همه دنیا را نیز دشمن ایران، خصوصا دولت رئیسی خواند.

معاون اول رئیس جمهور کلکسیونی از اتهامات را نثار اروپا و آمریکا و برخی سلبریتی‌های جهانی کرد که تا این لحظه هیچ مدرکی هم در این مورد از او ارائه نشده است. اما فارغ از این اتهام‌زنی بی‌پروا و بی‌مدرک، به نظر می‌آید جناب آقای محمد مخبر کمترین میزان از قوه درک و شعور و تحلیل مسائل اجتماعی را برای مخاطبان خود در کشور و بعضا همه مردم دنیا قائل نیست!

البته مشخص نیست بیان این قبیل حرف‌ها و اتهامات آیا بر مبنای صداقت از زبان ایشان جاری شده و منویات ذهنی اوست یا اینکه جناب مخبر خود را به تجاهل زده و برای پوشاندن خطا‌ها و عملکرد فاجعه‌باری که مجموعه دولت و نزدیکان آن‌ها در این دو سال داشته‌اند، «آسمون و ریسمون» می‌بافد.

محمد مخبر چنان با اعتماد به نفس و از موضع بالا در برخی مسائل صحبت کرده که انگار در مکان‌های مورد اشاره شخصا حضور داشته است. به این جملات توجه کنید:

ـ "در اغتشاشات، ۵۰ هزار نفر را از سراسر دنیا جمع کردند و با تمام امکانات به تهران فرستادند. نمونه این قضیه را در تاریخ نداریم... "

به نظر می‌آید آقای مخبر بلیت همه این ۵۰ هزار نفر را صادر کرده و مطمئن شده که از جزایر فیجی تا هونولولو و از ماداگاسکار تا تنگه باب‌المندب در فهرست راهیان اغتشاش حضور داشته باشند. جالب اینکه اعداد ایشان هم همیشه گرد هستند و این بار برای ۵۰ هزار نفر برنامه‌ریزی شده بوده. جالب‌تر اینکه همه ۵۰ هزار نفر هم با تمام امکانات یعنی به صورت «فول آپشن» به تهران آمده بودند و راست راست از جلوی برادران امنیتی و حراست هم عبور کرده‌اند! خب چرا نگرفتیدشان؟ حداقل امکانات کامل‌شان را ضبط می‌کردید!

ـ "تمام خواننده‌های معروف دنیا را که هر کدام چند میلیون دنبال‌کننده داشتند یک‌جا علیه ایران جمع کردند. به سلبریتی‌ها و فوتبالیست‌های معروف مثل مسی پول دادند تا علیه جمهوری اسلامی توئیت بزنند. "

جناب مخبر ظاهرا آمار همه خوانندگان معروف جهان را هم دارند و احتمالا در دوره نوجوانی با صدای آسمانی متالیکا و سی‌بل جان شب‌ها به خواب می‌رفتند! همه خوانندگان جهان؟ موضوع پول دادن به مسی هم از شاهکار‌های دیگر این سخنرانی بود که نشان می‌دهد آقای مخبر می‌خواسته بگوید با شورت ورزشی هم عکس دارد! مسی به پیشنهاد غیر قابل باور عربستان برای حضور در لیگ فوتبال این کشور جواب رد داد که نشان دهد احتیاج مالی ندارد آن وقت بیاید بابت توئیت کردن پول بگیرد؟ مخبر جان، ظاهرا از زندگی درویشی «پادشاه لئو» خبر ندارید!

ـ "در کشور از نظر تعداد تحریم‌ها اولین هستم؛ هیچ کشوری نیست که من را تحریم نکرده باشد. از کانادا و استرالیا و اروپا و آمریکا و دیگر کشور‌ها من را تحریم کرده‌اند. اولین بار در اروپا من را تحریم کردند؛ آنجا وکیل گرفتیم و ظرف دو سال از تحریم درآمدم؛ حالا بگذریم به محض اینکه از تحریم درآمدم از سوی کشور دیگر تحریم شدم. "

به نظر این جملات نیاز به شرح ندارد، به هر حال تحریم برای برخی نعمت است و آقای مخبر سفره‌دار نعمت!

ـ "دولت سیزدهم آنقدر اقتدار داشت که ظرف ۳ ماه فروش نفت را به بیش از یک میلیون بشکه در روز رساند. "

آقای مخبر اگر روزی یک میلیون بشکه نفت به قیمت واقعی می‌فروشید چرا پولش را نمی‌گیرید؟ نفت مجانی یا ۸۰ درصد تخفیف را که عمه جان بنده نیز می‌تواند بفروشد؟ اگر هم نفت فروختید که دلارش کجا رفته و چرا اینقدر مملکت مشکل ارز دارد؟ بعد هم فروش نفت نیاز به روابط دوسویه و عقل معاش دارد نه اقتدار!

ـ "ما موفق به وارد کردن واکسن کرونا شدیم و ذخایر کالا‌های اساسی را خریداری کرده و توانستیم گندم را ظرف ۳ ماه به بالای ۱۰۰ درصد برسانیم و تورم هم به ۴۶ درصد کاهش یافت. "

آقای مخبر شما کلی پول گرفتید که ۵۰ میلیون دز واکسن تولید کنید، یادتان نیست؟ شاید هم پول واکسن را دادید برای گندم که ذخیره آن را به بالای ۱۰۰ درصد برسانید! راستی بالای ۱۰۰ درصد یعنی چند صد درصد؟ علم ریاضی بهتر است یا ثروت؟

ـ "اصلا معنی ندارد کشوری در بالا و پایینش دریا باشد، اما آب نداشته باشد لذا ۵ محور بزرگ آبرسانی تعریف کرده‌ایم. "

ترو خدا ما را ببخشید آقای مخبر! واقعا چه معنی دارد؟ اصلا از دریای خزر تا دریای عمان هر جا آب کم است تقصیر ماست! نمی‌دانستیم آب این دو دریا شیرین است وگرنه زودتر کویر لوت را گلستان می‌کردیم.

در پایان نیز از آن مقام محترم متشکریم که با مهار تورم و رساندن آن به ۴۶ درصد، مقام پراید را به بالای ۳۰۰ میلیون و نان سنگک سبزیجات و سیاه‌دانه را به ۲۰ هزار تومان رساندید. اگر شما نبودین ما هم تا به حال نبودیم و مسئولیت مطالب بهداشتی و سرویس بهداشتی را نداشتیم.

با تشکر و امتنان؛ دبیر سرویس بهداشتی نویسی دیدارنیوز!

   

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی