تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
گفت‌وگوی دیدار با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

برای چرخش تحولی در آموزش و پرورش ۸ برنامه دارم/به نظر مجلسی‌ها احترام می‌گذارم

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم در گفت‌وگو با دیدار تاکید کرد که برای چرخش تحولی در آموزش و پرورش ۸ برنامه دارم.

کد خبر: ۱۵۰۱۳۳
۱۶:۱۱ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲

برای چرخش تحولی در آموزش و پرورش ۸ برنامه دارم/به نظر مجلسی‌ها احترام می‌گذارم

 

دیدارنیوز ـ نسرین نیکنام: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای چندین چرخش تحولی در وزارت آموزش و پرورش پا به این عرصه گذاشتیم از ارائه ۸ برنامه اصلی برای این وزارتخانه خبر داد و گفت: ۸ برنامه نیز مربوط به ۸ مسئله هم در وزارت آموزش و پرورش است.

رضا مراد صحرایی در گفت‌وگوی اختصاصی با دیدار تاکید کرد: اولین و مهمترین برنامه ما احیای تربیت معلم و ارتقای وضعیت معلمان است. از این رو قرار است امسال برای جذب معلمان کنکور اختصاصی تربیت معلم خواهیم داشت.

وی افرود: همچنین برای ارتقای جایگاه معلمان فعلی مرکز ملی توانمندسازی معلمان کشور را تاسیس خواهیم کرد و حول این دو موضوع، ده‌ها برنامه داریم که یکی از مهمترین آن‌ها تاسیس پردیس تربیت مدیر مدرسه و مدیر امور پرورشی و دایر کردن این رشته در دانشگاه فرهنگیان است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا این برنامه ها پیش از این در وزارت آموزش و پرورش اجرایی نشده است، گفت: پیش از این هیچکدام از موارد ذکر شده در آموزش و پرورش وجود نداشته است البته جذب استعداد‌های برتر برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان وجود داشته اما علاقه شخص، برخی مشخصات فردی و چند فاکتور فردی دیگر ملاک قرار می‌گرفت.

وی از برگزاری دوره‌های مشترک با دانشگاههای کشور خبر داد و تاکید کرد: این دوره ها از امسال شروع می شود و همچنین مرکز کارشناسی ارشد حرفه‌ای معلمی را نیز تاسیس خواهیم کرد و امیدواریم تقویت زیرساختی دانشگاه فرهنگیان تحقق پیدا کند.

وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش افزود: امیدواریم در یک افق دوساله کاری برای دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی انجام دهیم که بتوانند سالی ۳۰ هزار معلم تربیت شده به وزارت آموزش و پرورش بدهند و قرار است حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار معلم به کمک دیگر دانشگاه‌ها تربیت کنیم.

صحرایی با اشاره به اینکه علاوه بر این ۸ برنامه، کار دوم ما هم سند تحول بنیادی است، گفت: همه این‌ها را در همین دو سال باقی مانده به کف مدرسه می‌بریم؛ البته دو کار مهم و فوری دیگر هم داریم که مربوط به اصلاح روند رتبه بندی و رسیدگی به اعتراضات همکاران است.

وی ادامه داد: همچمین یک برنامه مفصل هم طراحی کردیم که در آن برنامه‌های فوری و اولویت‌دار در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گفته وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بحث اجرای امتحانات هماهنگ کشوری که در کنکور ۴۰ درصد تاثیر دارد و بسیار مهم است نیز جز برنامه‌های ما در وزارت آموزش پرورش است.

صحرایی در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می کنید در مجلس رای بیاورید گفت: به تصمیم مجلس تمکین می‌کنیم، هر تصمیمی که نمایندگان محترم بگیرند برای ما محترم است.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی