تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
در آیین افتتاح طرح‌های ملی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد

رئیسی: دنیای امروز، دنیای ارتباطات و اطلاعات است

ابراهیم رئیسی عصر امروز چهارشنبه، همزمان با روز جهانی ارتباطات در آیین افتتاح ۶ پروژه ملی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دنیای امروز، دنیای ارتباطات و اطلاعات است.

کد خبر: ۱۴۹۷۳۹
۱۸:۲۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

رئیسی: دنیای امروز، دنیای ارتباطات و اطلاعات است

دیدارنیوز: رئیس جمهور با اشاره به اهمیت پیشرفت در عرصه فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تا چندی قبل در عرصه فناوری ارتباطات صرفا مصرف کننده بود، اما امروز با تلاش مجاهدانه دانشمندان جوان کشور در حوزه‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مغزافزاری به پیشرفت‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم.

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز چهارشنبه همزمان با روز جهانی ارتباطات در آیین افتتاح ۶ پروژه ملی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اجرای این طرح‌ها و بهره‌برداری از این دستاورد‌ها را مایه افتخار توصیف و تصریح کرد: دنیای امروز، دنیای ارتباطات و اطلاعات است.

رئیس جمهور افزود: دستاورد‌هایی مثل برق و تلفن نیز از دستاورد‌های فناورانه بشری است، اما اولا فراگیر شدن آن‌ها زمان بسیاری به طول انجامید، ولی فناوری‌های ارتباطی خیلی سریع فراگیر شدند و دوما فناوری‌های ارتباطی همه لایه‌های زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند و امروز جزو متن زندگی انسان شده است.

رئیسی با اشاره به اهمیت پیشرفت در عرصه فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تا چندی قبل در عرصه فناوری ارتباطات صرفا مصرف کننده بود، اما امروز با تلاش مجاهدانه دانشمندان جوان کشور در حوزه‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مغزافزاری به پیشرفت‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به بازید خود از نمایشگاه دستاورد‌های وزارت ارتباطات و فناوری گفت: آنچه امروز در این نمایشگاه و نیز در جریان افتتاح پروژه‌های اجرا شده مشاهده کردیم که حاصل ضمیمه کردن دانایی به توانایی است، بسیار قابل تقدیر و مایه امیدواری بود، اما قطعا تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی باقی مانده است.

رئیسی در ادامه با قدردانی از زمینه‌سازی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مشارکت موثر و سازنده تشکل‌های تخصصی و فعالان بخش خصوصی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری فعالیت‌های این عرصه خاطرنشان کرد: احساس مشارکت واقعی فعالان و متخصصان عرصه فناوری‌های ارتباطی در فعالیت‌های این بخش، احساس بسیار سازنده‌ای است که اندیشه و انگیز‌های آنان را در راه رشد و تعالی این عرصه به کار می‌گیرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: این مشارکت سازنده تاکنون نیز باعث ایجاد رقابت سالم و سازنده در مسیر ارتقای کیفی دستاورد‌های این بخش شده و این همان چیزی است که در همه عرصه‌های کشور به آن نیاز داریم. دولت باید در جایگاه هدایت، حمایت و نظارت قرار گیرد و زمینه مشارکت واقعی و سازنده بخش خصوصی در همه فعالیت‌ها فراهم شود.

رئیسی در ادامه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی به لزوم توجه به فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه گفت: رهبری تاکید دارند که پیشرفت کشور در گرو کار‌های دانش‌بنیان است. اگر نگاهی به همین کشور‌های همسایه و نزدیک خود بیاندازیم خواهیم دید که برخی از آن‌ها به خوبی ارزش و اهمیت فعالیت‌های دانش‌بنیان در پیشرفت و درآمدزایی پی برده و در این عرصه گام‌های خوبی برداشته‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی