تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
بحران اقتصادی در کشور چه زمانی رفع می‌شود؟

متوسط درآمد ماهانه؛ سوئیس ۶۰۷۷ دلار/ ایران ۳۰۷ دلار!

کشور‌هایی مانند ایالات متحده و قطر عملکرد بسیار خوبی در بخش درآمدی دارند و شهروندان سوئیس پردرآمدترین مردم جهان هستند. در اینجا درآمد متوسط ماهانه در ایران، ۳۰۷ دلار برآورد شده که در لحظه تنظیم گزارش معادل حدود ۱۵ میلیون تومان است.

کد خبر: ۱۴۹۵۷۳
۱۸:۲۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲

متوسط درآمد ماهانه در جهان؛ سوئیس ۶۰۷۷ دلار/ ایران ۳۰۷ دلار!

دیدارنیوز: درآمد ناخالص ملی تقسیم بر جمعیت کل، درآمد متوسط آن کشور را نشان می‌دهد. در میان کشور‌های جهان، سوئیس بیشترین و افغانستان کمترین درآمد ماهانه را دارند.

بانک جهانی، صندوق بین‌المللی پول یا OECD به طور منظم داده‌های اقتصادی رسمی از کشور‌های جهان را منتشر می‌کنند، اما از آنجایی که هیچ رویه استاندارد و مشترکی برای تعیین تورم، نوسانات ارز یا قدرت خرید واقعی در این کشور‌ها وجود ندارد، به همین دلیل است که هر موسسه رتبه‌بندی نتایج متفاوتی ارائه می‌دهد.

متوسط درآمد ماهانه در جهان؛ سوئیس ۶۰۷۷ دلار/ ایران ۳۰۷ دلار!

در این گزارش بر اساس داده‌های Numbeo، متوسط درآمد ماهانه در کشور‌های مختلف جهان بررسی شده است.

متوسط درآمد ماهانه کشور‌های جهان

داده‌های این جدول به وضوح نشان می‌دهد که کشور‌هایی مانند ایالات متحده و قطر عملکرد بسیار خوبی در بخش درآمدی دارند. شهروندان سوئیس پردرآمدترین مردم جهان هستند و با اختلاف زیادی از لوکزامبورگ در رتبه اول متوسط درآمد ماهانه قرار دارند. میان کشور‌های پاکستان و افعانستان که در جدول فوق در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، کشور‌های آفریقایی وجود دارند که از کم‌درآمدترین کشور‌های جهان هستند. در انتهای جدول نیز بر اساس آخرین آمار ثبت شده، افغانستان با درآمد ماهانه ۳۳ دلاری قرار دارد.

در اینجا درآمد متوسط ماهانه در ایران، ۳۰۷ دلار برآورد شده است که در لحظه تنظیم گزارش معادل حدود ۱۵ میلیون تومان است. تقریباً همه کشور‌هایی که درآمد بسیار پایینی دارند، در دسته‌بندی کشور‌های در حال توسعه با شرایط سیاسی و اقتصادی ناپایدار قرار می‌گیرند. البته این اعداد و ارقام آمار‌های رسمی ثبت‌شده از سوی کشور‌ها هستند و خدمات و فروش غیرقانونی در آمار دولتی لحاظ نشده است و این به نوبه خود باعث کاهش برآورد‌ها از درآمد ناخالص ملی می‌شود.

حقوق و درآمد چه تفاوتی دارند؟

کارگران و کارمندان در ازای کار خود حقوق یا دستمزد دریافت می‌کنند؛ بنابراین یک فرد خوداشتغال نه دستمزد دارد و نه حقوق، اما کسب درآمد می‌کند. همچنین، کارگران یا کارمندان ممکن است نسبت به حقوق خود درآمد اضافی داشته باشند. این درآمد ممکن است حاصل از سود سرمایه یا هر منبع دیگری باشد؛ بنابراین درآمد یک فرد مجموع تمام درآمد‌های او از منابع مختلف است.

درآمد ناخالص ملی چیست؟

داده‌های فوق بر اساس روش اطلس از ضریب درآمد ناخالص ملی و جمعیت یک کشور محاسبه می‌شود. درآمد همیشه به جمعیت داخل یک کشور یعنی افرادی که در آن زندگی می‌کنند، نسبت داده می‌شود، اما آن‌ها لزوما نباید تابعیت یکسانی داشته باشند و تنها اقامت معمولی در آن کشور کافی است. درآمد ناخالص ملی هر درآمدی که این ساکنان در کشور‌های دیگر ایجاد می‌کنند را نیز شامل می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی