تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

اظهارات رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره بسته حمایتی دولت

دولت در حال مطالعه و بررسی عمیق‌تر در خصوص افزایش حقوق کارکنان است. در این خصوص جلساتی را با دولت داشتیم و افزایش حقوق جزو برنامه دولت است. البته طرح افزایش حقوق کارکنان دولت برای امسال نیست و در بودجه سال ۹۸ مطرح خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۹۴۴
۱۶:۰۱ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷

دیدارنیوز - اسفندیار عبدالهی - دوم آبان ماه سال جاری هیأت دولت بسته حمایتی از خانوارهای کم‌درآمد را تصویب کرد. این تصمیم از سوی دولت زمانی آغاز شد که نرخ ارز در ماه‌های پایانی سال 96 شروع به افزایش کرد و به تبع آن قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوار با رشد قیمتی محسوس روبه‌رو شد. بدین منظور مسئولان دولتی از چندین ماه پیش به فکر تهیه بسته حمایتی از خانوارهای کم‌درآمد و افراد تحت پوشش افتادند.

عملیاتی شدن اولین مرحله 

1- مرحله اول این طرح شامل مددجویان و مشمولین کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور است. دراین طرح  به ازای هر خانوار و بر حسب بعد خانوار از 100 تا 300 هزار تومان، کارت یارانه سرپرست خانوار شارژ خواهد شد. این خانوارها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، اقدام به خرید اقلام متنوع مواد غذایی مورد نیاز خود کنند.

2- کالاهای هدف این طرح شامل مواد غذایی نظیر گوشت، مرغ، برنج، حبوبات، روغن و سایر مواد خوراکی موردنیاز خانوارها است  که سرپرستان خانوار با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، می‌توانند اقدام به خرید این کالاها نمایند.

3-  بر این اساس فهرست فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح عبارتند از: فروشگاه رفاه، فروشگاه اتکا، فروشگاه افق کوروش، فروشگاه هفت، فروشگاه امکان، فروشگاه اسکاد، فروشگاه فرهنگیان، فروشگاه جانبو، تعاونی مصرف محلی، تعاونی روستایی کشور.

در مرحله اول اجرای  این طرح از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر کشور اقدام شده است تا ضمن دسترسی مناسب شهروندان به این شبکه فروشگاهی، کیفیت کالای ارائه شده به مشمولین نیز تضمین شده باشد.

البته به جز مددجویان و مشمولان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی همانطور که محمد شریعتمداری در هفته گذشته گفته بود، این بسته حمایتی مشمول شاغلین و بازنشستگان نیز شد و مبلغ ۲۰۰هزار تومان به کسانی که حقوق کمتر از ۳میلیون تومان داشتند، واریز شد.

 محمد شریعتمداری در هفته گذشته درباره جزئیات این بسته حمایتی گفت: «برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته‌های حمایتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه‌های هدف پرداخت خواهد شد».

 

اظهارات رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره بسته حمایتی دولت

 

بسته‌های حمایتی ویژه ابتدا به کسانی که تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستند، تعلق خواهد گرفت.

برای کارکنان دولت نیز یک سیاست جبرانی اتخاذ شده که به طور متوسط مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به کسانی که حقوقشان زیر ۳میلیون تومان است اعم از شاغلین و بازنشستگان پرداخت می‌شود. قرار است مبلغی نیز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود تا این سازمان بسته‌های حمایتی را به دریافت کنندگان درآمد زیر ۳ میلیون از قشر کارگر و یا مستمری‌بگیران این سازمان تخصیص دهد.

به دلیل مشکلات اقتصادی دولت وسط سال افزایش حقوق نخواهد داشت 

در همین رابطه خبرنگار دیدارنیوز با رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی‌ گفتگویی انجام داده است.  رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره احتمال افزایش حقوق کارکنان دولت گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی وسط سال افزایش حقوق نخواهیم داشت و احتمالا در سال آینده این تصمیم به مرحله اجرا برسد.

سلمان خدادادی در پاسخ به این پرسش که موضوع افزایش حقوق کارکنان دولت به کجا انجامید، گفت: دولت در حال مطالعه و بررسی عمیق‌تر در خصوص افزایش حقوق کارکنان است. در این خصوص جلساتی را با دولت داشتیم و افزایش حقوق جزو برنامه دولت است.

خدادادی اضافه کرد: دولت معتقد است افزایش حقوق کارکنان باید با تورم سنجیده شده و نسبت به سال‌های گذشته مقایسه شود و به صورت کارشناسی شده و دقیق افزایش حقوق انجام شود. لذا طرح افزایش حقوق کارکنان دولت برای امسال نیست و در بودجه سال ۹۸ مطرح خواهد شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شوری اسلامی با اشاره به بسته‌های حمایتی دولت افزود: از چند روز گذشته دولت شروع به توزیع بسته‌های حمایتی کرده است. قبل از عملیاتی شدن بسته‌های حمایتی، در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی دو جلسه برگزار شد چون ابهامات زیادی در خصوص نحوه شناسایی افراد مستحق و نیازمند واقعی وجود داشت.

خدادادی یادآور شد: بسیاری از مردم نمی‌دانند چگونه باید از خدمات و حمایت‌های دولت استفاده کنند. منظورم آن دسته از مردمی است که اولا بیکار هستند، ثانیا هیچ نشان، کد و یا وضعیت ثابتی ندارند که قابل شناسایی باشند. در ادامه سعی می‌کنیم طی جلساتی با وزرای مربوطه در خصوص معرفی راه‌های شناسایی اقشار آسیب پذیر، صحبت کنیم.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی افزود: پنج فروشگاه زنجیره‌ای از جمله فروشگاه‌های رفا و فرهنگیان برای تهیه و خرید بسته‌های حمایتی در سراسر کشور به مردم معرفی شده است. مشکلی که در این خصوص وجود دارد عدم دسترسی مردم شهرستان‌های دور دست و کوچک به فروشگاه‌های معرفی شده است.

خدادادی افزود: مثلا 100 هزار تومان در کارت مردم شهرهای دور دست و کوچک واریز می‌شود ولی به دلیل عدم دسترسی به فروشگاه‌های معرفی شده، مبلغی از آن را باید صرف هزینه رفت و برگشت به شهرهای اطراف کنند. این موضوع هم یکی از مشکلاتی است که باید برای مردم تسهیل شود. از طرفی باید دقت شود سبد کالای معرفی شده در همه نقاط کشور موجود باشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شوری اسلامی افزود: دولت در خصوص حمایت از مردم کار بسیار خوب و قابل تقدیری انجام د اده است وهمه ما در این مسیر باید دولت را حمایت کنیم. یکی از گره‌هایی که وجود دارد شناسایی جامعه هدف است. ما باید اطمینان حاصل کنیم کالا و خدمات به کسانی که نیازمند هستند و در شمول طرح نیستند، برسد. لذا دولت کار بزرگی انجام داده است و چه خوب است این حمایت شامل دیگر نیازمندان هم بشود و به دست نیازمندان واقعی برسد و در شناسایی کسانی که دستشان به جایی نمی‌رسد، اولا دقت کنیم ثانیا راه‌هایی را برای مراجعه آنها معرفی کنیم.

 

اظهارات رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره بسته حمایتی دولت

 

خدادادی اضافه کرد: برخی از مردم بنا به دلایلی یارانه‌شان قطع شده است که برای وصل شدن یارانه این گروه از افراد نیز باید راهی وجود داشته باشد. امیدوارم دولت این کار خوب را به صورت هدفمند ادامه بدهد و در طول مسیر ایرادات احتمالی طرح را شناسایی کند. جامعه هدف باید به طور کامل زیر پوشش این طرح قرار گیرد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص کمیت و کیفیت بسته‌های حمایتی، دو مرتبه آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه بودجه را به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی دعوت کردیم که هر دوبار به دلیل مشغله کاری در جلسه حاضر نشدند. نگرانی ما این است کسانی از سازمان‌ها و نهادهایی چون حوزه علمیه، کمیته اجرایی فرمان امام(ره) و دیگر بنیاد‌ها شامل طرح حمایتی کالا شوند و نیازمندان واقعی سرشان بی کلاه بماند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی از ابزار‌هایی چون نظارت، سوال، تذکر و دعوت به کمیسیون استفاده می‌کند و نمایندگان پیگیر حقوق موکلان خود هستند. البته کار اجرا و اعمال قوانین با دولت است و امیدوارم به خوبی خدمات لازم را به مردم برسانند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
فریدون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
باسلام.آقای خدادادی میشه یه بار محض رضای خدا با کارکنان قراردادی رو راست باشی و واضح و بدون کم و زیاد بگی که می خواهید چه بلایی به سرشون بیارین؟اگر واقعا کاری نمیخواهید انجام بدین و یا اینکه نمیتونین بگین.اگه هم میتونین کاری کنین و نمیکنین در پیشگاه خداوند جوابگو باشین.آخه این چه وضعیه که به وجود آوردین؟ماشااله کمیسیون اجتماعی مجلس بی خیالترین و بی مسئولیت ترین کمیسیون تو مجلس هست که متاسفانه جامعه ی هدف بسیار بالایی هم داره.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی