تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

حملات ارتش متجاوز روسیه به اوکراین؛ «۳۵ پهپاد شاهد ایرانی سرنگون شدند»

پس از حملات شبانه ارتش متجاوز روسیه به شهر‌های اوکراین، مقامات کی‌یف مدعی شدند که ۳۵ پهپاد شاهد ایرانی را سرنگون کرده‌اند.

کد خبر: ۱۴۹۲۳۸
۱۰:۰۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲

حملات ارتش متجاوز روسیه به اوکراین؛ «۳۵ پهپاد شاهد ایرانی سرنگون شدند»

دیدارنیوز: مقام‌های اوکراین بامداد دوشنبه اعلام کردند که ارتش روسیه در طول شب حملات هوایی گسترده‌ای به کی‌یف و دیگر مناطق اوکراین کرد.

به گفته آن‌ها دستکم پنج نفر در پی حملات هوایی به کی‌یف، پایتخت، کشته شدند و یک انبار مواد غذایی در بندر اودسا نیز بر اثر حمله‌های موشکی آتش گرفت. این در حالی است که گزارش‌هایی از وقوع انفجار در چند منطقه دیگر از اوکراین نیز مخابره شده است.

حملات روسیه به کی‌یف و دیگر مناطق اوکراین در آستانه گرامیداشت سالگرد پایان جنگ جهانی دوم و شکست آلمان نازی صورت گرفت. مقام‌های روسیه بار‌ها دولت اوکراین را به گرایش به نازیسم متهم کرده‌اند.

روسیه هر سال در روز ۹ مه پایان جنگ جهانی دوم و غلبه بر آلمان نازی را با برگزاری رژه نظامی در مسکو جشن می‌گیرد.

فرمانده ستاد مشترک نیرو‌های مسلح اوکراین روز دوشنبه مدعی شد که نیرو‌های کشورش همزمان با حملات هوایی شبانه روسیه موفق شدند تمام پهپاد‌های ایرانی «شاهد» را که روسیه از آن‌ها استفاده می‌کند سرنگون کنند. وی شمار پهپاد‌های سرنگون شده را ۳۵ فروند عنوان کرد. بنا به همین گزارش این پهپاد‌ها همزمان با حملات موشکی روسیه به مناطق مختلف اوکراین به پرواز درآمده بودند.

از سوی دیگر شبه‌نظامیان گروه واگنر روز یکشنبه اعلام کردند که کرملین به آن‌ها «وعده» داده است که مهمات مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد. یوگنی پریگوژین، رهبر گروه واگنر چند روز پیش تهدید کرده بود که شبه نظامیان تحت فرمانش که در حال نبرد با نیرو‌های اوکراینی در باهموت هستند از این شهر خارج خواهند شد.

رهبر شبه‌نظامیان واگنر پیش از این بار‌ها از مقام‌های نظامی روسیه انتقاد کرده بود. با این حال به نظر می‌رسد نیرو‌های واگنر برخلاف تهدید به خروج از باهموت فعلا در جبهه‌های نبرد در این شهر باقی خواهند ماند.

فرمانده نیرو‌های اوکراینی در باهموت گفته است که روسیه با تشدید گلوله‌باران‌ها در این شهر امیدوار است تا روز سه‌شنبه کنترل آن را به طور کامل به دست گیرد. وی با این حال تاکید کرد که نیرو‌های اوکراینی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از سقوط شهر به دست نیرو‌های روس انجام خواهند داد.

پیروزی در باهموت تا پیش از برگزاری رژه نظامی روز سه‌شنبه در مسکو می‌تواند برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اهمیتی نمادین داشته باشد. یوگنی پریگوژین مدعی است که شبه‌نظامیان واگنر کنترل «حدود ۹۵ درصد» از باهموت را در دست دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی