تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
نباید برخوردها نتیجه معکوس داشته باشد

نورمفیدی: در برخورد با بی‌حجابی، زبان تهدید، زور، فشار و بگیر و ببند جواب نداده!

پس از طرح جدید پلیس برای برخورد با زنان بی‌حجاب که انتقادهای زیادی از طرف فعالان سیاسی و اجتماعی بعد از ناآرامی‌های گسترده چند ماه گذشته در کشور در پی داشته، کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: متاسفانه اغلب اقدامات انجام گرفته، با زبان تهدید، زور، فشار و بگیر و ببند بوده که جواب نداده و برخی افراد جامعه را در موضع تقابل انداخته است.

کد خبر: ۱۴۸۹۰۵
۱۰:۰۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

مفیدی: در برخورد با بی‌حجابی، زبان تهدید، زور، فشار و بگیر و ببند جواب نداده!

دیدارنیوز: آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: رعایت حجاب علاوه بر وجوب شرعی در کشور ما الزام قانونی است، اما اینکه چگونه و از چه راهی این موضوع نهادینه شود مهم است، متاسفانه اغلب اقدامات انجام گرفته، با زبان تهدید، زور، فشار و بگیر و ببند بوده که جواب نداده و برخی افراد جامعه را در موضع تقابل انداخته است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در دیدار دبیر و کارکنان ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان گفت: حجاب از مسلّمات دین ماست و شکی در آن نیست. اما در مواجهه با افراد بی حجاب و بد حجاب نباید به گونه‌ای برخورد شود که نتیجه‌ معکوس داشته باشد.

مطلب مرتبط:

قوامی: نمی‌توانیم با چماق، باتوم، زندان و جریمه زنان را مجبور به رعایت حجاب‌ کنیم

سید محمد خاتمی: سعید حجاریان می‌گفت ولایت مطلقه برای "عرفی کردن شرع" است، اما امروز در حال "شرعی کردن عرف" است

فاضل میبدی: امام جمعه قشم آبروی دین را برده است

مهاجری: دوربین و پلمب اماکن یک بی‌حجاب را هم محجبه نمی‌کند

وی تاکید کرد: رعایت حجاب علاوه بر وجوب شرعی در کشور ما الزام قانونی است، اما اینکه چگونه و از چه راهی این موضوع نهادینه شود مهم است، متاسفانه اغلب اقدامات انجام گرفته، با زبان تهدید، زور، فشار و بگیر و ببند بوده که جواب نداده و برخی افراد جامعه را در موضع تقابل انداخته است.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: اخیراً از رسانه ملی بیاناتی از رهبر معظم انقلاب راجع به ریشه بی حجابی و بد حجابی و اینکه چرا زن‌ها را در غرب به این وضع کشانده اند، پخش شده است. معظم له خیلی زیبا با استناد به حرف‌های خود غربی‌ها در خصوص بی حجابی و فلسفه آن توضیح داده است. باید اینگونه علت و ریشه را بگوییم تا جامعه خصوصا زنان بدانند که پشت این ماجرا چیست؟

آیت الله نورمفیدی یادآور شد: در امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی باید از افراد باسواد، اساتید دانشگاه و شخصیت‌های اجتماعی که در بین مردم جایگاه خوبی دارند و مورد احترام جامعه هستند، استفاده شود. این دستور اسلام است که از افراد خوش بیان و تاثیرگزار که ادب در کلام دارند، استفاده شود. در سیره پیامبر اسلام (ص) همینگونه عمل شده است، ایشان وقتی می‌خواست پیکی را نزد امپراتور روم بفرستد؛ از فردی رشید، خوش بیان، خوش چهره و مودب به نام «دحیه کلبی» استفاده کرد. نباید اینگونه شود که مردم در این راه با افرادی مواجه شوند که نتیجه عکس بدهد و همچنین نباید منتظر تاثیر آنی این گفتگو‌ها و تذکر‌ها در جامعه باشیم. بلکه بابد یک کار مدت دار و مبنایی انجام شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ادامه داد: ستاد باید هماهنگ با سایر دست اندرکاران انجام وظیفه کند و نباید بدون برنامه و مطالعه اقدامی انجام گیرد که نه تنها تاثیر مثبت نخواهد داشت، بلکه نتایج منفی هم به بار می‌آورد، مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند؛ غرب با برنامه در حال ضربه زدن به دین و اسلام و حجاب است، ما هم باید با برنامه عمل کینم؛ لذا آنهائی که می‌خواهند فریضه امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند باید انتخاب شده و کارشناس و خبره باشند تا موثر واقع شود. امر به معروف نباید فقط جنبه تهدید به خود بگیرد بلکه باید تشویق هم در کار باشد باید روش‌های تاثیرگزار انتخاب و اجرا شود.

منبع: جماران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی