تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مطرح کرد:

در استان خوزستان معادل سه فاز پارس جنوبی گاز همراه و مشعل جمع آوری و فراورش می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در حاشیه بازدید خود از کارخانه NGL ۳۲۰۰، در گفت‌وگویی با خبرنگاران طرح‌ها و پروژه‌های صنعت نفت در خوزستان که در آستانه افتتاح ریاست محترم جمهور قرار دارند را تشریح کرد.

کد خبر: ۱۴۸۶۹۱
۱۲:۲۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

در استان خوزستان با اتمام طرح‌های NGL معادل سه فاز پارس جنوبی گاز همراه و مشعل جمع آوری و فراورش می‌شود

 

دیدارنیوز‌ -‌ سرویس‌ خوزستان: مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در این خصوص اظهار کرد: دومین سفر ریاست محترم جمهور در سال جاری به استان خوزستان با افتتاح و بهره برداری از طرح‌های بزرگ ملی، منشاء یک تحول صنعتی برای مردم استان خوزستان و هم دستاوردی اقتصادی برای ملت بزرگ ایران خواهد بود.

بر اساس این گزارش، پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، محسن خجسته مهر افزود: در حوزه صنعت نفت مقارن با سفر جناب آقای رییسی رئیس جمهور محترم، بالغ بر ۳ میلیارد دلار پروژه در قالب ۱۵ طرح افتتاح و بهره برداری و یا آغاز عملیات اجرایی می‌شوند.

وی با اشاره به تولید بیش از ۸۰ درصد از نفت و ۱۶ درصد از گاز کشور در استان خوزستان توسط شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت نفت و گاز اروندان، این سفر را بسیار مهم تلقی دانست و افزود: این ۳ میلیارد دلار پروژه ظرفیت بزرگی برای ساخت داخل و تولید کنندگان و پیمانکاران ایرانی ایجاد خواهد کرد، و برای مردم شریف استان خوزستان نیز فرصتی مغتنی در افزایش ظرفیت اشتغال فراهم می‌کند.

خجسته مهر در تشریح اهم این پروژه‌ها گفت: سه طرح بزرگ جمع آوری گاز‌های همراه و مشعل بدست ریاست محترم جمهور افتتاح خواهد گردید، که از جمله آن‌ها طرح‌های پیش تراکم NGL ۹۰۰ و پیش تراکم NGL ۱۰۰۰ در شرکت ملی مناطق نفتخیر جنوب می‌باشند که هر دو این پروژه‌ها در مجموع میتوانند ۶۰۰ میلیون فوت مکعب به تولید گاز کشور و تامین خوراک شرکت بید بلند خلیج فارس اضافه کنند.

وی تصریح کرد: همچنین راه اندازی و افتتاح فاز نخست کارخانه گاز مایع NGL ۳۲۰۰ با ارزش سرمایه گذاری ۱.۴ میلیارد دلاری یکی دیگر از این طرح‌های بزرگ ملی است. این طرح با ظرفیت ۵۰۰ میلیون فوت مکعبی در دو فاز تعریف شده که توان جمع آوری و فراورش گاز‌های همراه تولیدی و مشعل ۱۱ میدان نفتی که عمده آن‌ها میادین مشترک هستند را دارا می‌باشد در فاز نخست خود ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گاز همراه و مشعل را جمع آوری و فرآورش می‌کند.

خجسته‌مهر با اشاره به اینکه این پروژه ثروت آفرین در کمتر از یکسال بازگشت سرمایه خود را می‌تواند محقق کند، اضافه داشت: ارزش این طرح‌های NGL در کنار دستاورد‌های اقتصادی خود، در جبران و کمک آن‌ها در ناترازی گاز کشور و همچنین تامین خوراک قابل توجه برای واحد‌های پایین دست پتروشیمی می‌باشد و در مجموع با اتمام کامل پروژه‌های جمع آوری گاز در استان خوزستان چیزی معادل سه فاز پارس جنوبی گاز همراه تولید شرکت‌های مناطق نفتخیز جنوب و شرکت نفت و گاز اروندان جمع آوری و فرارش خواهد شد و این یک اقدام تحولی در این صنعت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: آغاز عملیات اجرایی توسعه میدان مشترک نفتی سهراب نیز از پروژه‌های بسیار با اهمیت است که ارزشی بالغ بر ۹۰۰ میلیون دلار این سرمایه گذاری دارد و مربوط به شرکت نفت و گاز اروندان و شرکت مهندسی و توسعه نفت می‌باشد.

وی ادامه داد: بهره برداری کامل از ۴۰ حلقه چاه آزادگان جنوبی که منجر به افزایش تولید ۵۰ هزار بشکه‌ای شده با ارزشی بالغ بر ۴۰۰ میلیون یورویی، بهره برداری از پست برق ایثار ۴۰۰ کیلووات که با اتصال شبکه برق دو استان خوزستان و بوشهر و برق مورد نیاز ایستگاه‌های فراورشی این منطقه را می‌تواند تامین کند و افزایش ظرفیت فراورشی نفت نمکی به میزان ۲۰ هزار بشکه در منطقه رامشیر جز این پروژه‌های ارزشمند هستند.

در پایان وی افزود: جزییات کامل تعدادی دیگر از این طرح‌ها و پروژه‌ها نیز در روز افتتاح تشریح خواهند گردید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی