تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ساخت مدرسه «امید» در همدان به همت موسسه نیک گامان

مجتمع آموزشی ۱۸ کلاسه‌ دانش آموزان با نیاز‌های ویژه به همت موسسه خیریه نیک گامان جمشید در شهر همدان ساخته و بهره‌برداری از آن آغاز شد.

کد خبر: ۱۴۸۶۰۱
۰۸:۲۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

.

دیدارنیوز: این مدرسه که به مدرسه‌ی اتیسم شهرت دارد نام «امید» را بر سر در خود می‌بیند.

این مجتمع مجهز بنابر درخواست اداره کل نوسازی مدارس استان همدان، پیرو پیگیری موسسه خیریه نیک گامان و تایید سازمان نوسازی مدارس کشور و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ساخته شد. برای به بهره برداری رساندن این مجتمع مبلغی بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از سوی موسسه خیریه نیک‌گامان هزینه شده است.

این مدرسه که تنها مدرسه‌ی معیار و استاندارد کودکان دارای اختلال اتیسم در استان همدان و بنابر اظهار نظر مدیران آموزش و پرورش در استان‌های غرب کشور است هم اکنون به دانش آموز ان دچار اختلال اتیسم استان خدمات کامل آموزشی ارائه می‌کند.

در روز ۱۴۰۱/۲/۵ با حضور فنایی، خیر ارشد و نماینده عالی خیرین موسسه خیریه نیک گامان در خارج از کشور، تنی چند از خیرین ایرانی خارج از کشور، اشکان تقی پور در جایگاه مدیر عامل موسسه خیریه نیک گامان و عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، مدیر کل اداره کل نوسازی استان همدان، مدیر اداره کل آموزش و پرورش استثنایی استان همدان، مدیر عامل و نایب رییس هیئت مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز استان همدان و تعدادی از مادران کودکان دانش آموز و فرهنگیان استان از این پروژه‌ی تکمیل شده و در حال بهره برداری بازدید شد.

این مجموعه‌ی بزرگ ۱۸ کلاسه، ۸ اتاق آب درمانی، کاردرمانی، گفتار درمانی، اتاق تاریک، دو فضای باز، اتاق بهداشت و اتاق اداری و موتورخانه‌ای بزرگ و مجهز را نیز در خود جای داده است.

کادر آموزشی حرفه‌ای این مدرسه و تعدادی از مادران حاضر در مدرسه از وضعیت نابسامان محل پیشین و شرایط کاملا استاندارد و ایده آل مجتمع آموزشی امید با استفاده از امکانات و تجهیزات آموزشی استاندارد، ابراز خرسندی کردند.

در این بازدید علاوه بر آشنایی بیشتر خیرین با چگونگی انجام دوره‌های آموزشی روزانه دانش آموزان در این مدرسه، نیاز‌های باقی مانده از جمله تجهیز کامل دو فضای باز بازی دانش آموزان و نیازمندی‌های دیگر از سوی مسئولان ارشد آموزش و پرورش استان، مدیریت مجتمع و خانواده‌ی کودکان مطرح شد و مقرر شد این نیاز‌ها جمع‌بندی و در قالب پروپوزال برای تلاش جهت حل آن‌ها در اختیار موسسه خیریه نیک گامان قرار گیرد.

اشکان تقی پور، چهره ماندگار مدرسه سازی کشور در سال ۱۳۹۹ و عضو هیئت مدیره شبکه ملی موسسات خیریه و نیکوکاری گفت: سهم سال گذشته استان همدان در میان استان‌های سرتاسر کشور از مدرسه سازی‌های موسسه خیریه نیک‌گامان به همت خیرین ساخت ۳ مدرسه است.

در این سفر از چند پروژه‌ی دیگر نیازمند به حمایت و تکمیل از سوی خیرین برای دانش آموزان نیز بازدید شد.

اشکان تقی پور، عضو کارگروه امور بین الملل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: طی یک ماه پیش رو به شکل فشرده و شبانه‌روزی در ادامه‌ی بازدید از پروژه‌های مختلف در حال بهره‌برداری، پروژه‌های تکمیلی، در حال ساخت و آماده به ساخت موسسه در حوزه‌های مختلف مرتبط با سلامت، آسایش و آموزش کودکان و نوجوانان نیازمند از جمله پروژه‌های حوزه‌ی مدرسه سازی به همراه خیر ارشد موسسه در خارج از کشور و خیرین همراه ایشان از استان‌های کردستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، گیلان، آذربایجان غربی و شهرستان‌های استان تهران بازدید خواهند کرد.

اشکان تقی پور معتمد و عضو شورای مرکزی مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور و عضو هیئت موسس و هییت امنای کانون‌حمایت از مراکز شبه خانواده‌ی بهزیستی کشور افزود: بازدید از ۳ مرکز شبه خانواده یا همان خانه‌های شبانه روزی کودکان و نوجوانان بی سرپرست موسسه نیک‌گامان در ۲ استان، طرح تهیه و توزیع روزانه مستمر سالیانه ۴۰۰۰ وعده صبحانه کامل در ۷۸ مدرسه عشایری، بازدید از مدارس موسسه، کارگاه‌های توانمند سازی زنان سرپرست خانواده، طرح تامین مستمر اقلام مورد نیاز شیرخوارگاه‌ها در ۱۶ استان کشور، خدمات حوزه معیشت و سلامت و آسایش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به مددجویان آسیب دیده از زلزله به دنبال زلزله شهرستان خوی، طرح تهیه و توزیع نان رایگان به شکل گسترده و‌مدرسه سازی‌های وسیع موسسه از جمله پروژه‌های موسسه است که در طی این سفر‌ها از آن‌ها بازدید خواهد شد.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی