تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.
در شب حذف منچستریونایتد و صعود تیم آزمون به نیمه نهایی لیگ اروپا

زور یاران جهانبخش به آقای خاص نرسید!

در شب حذف دردناک شیاطین سرخ و یاران علیرضا جهانبش از لیگ اروپا، تیم سردار آزمون به نیمه نهایی رسید و به تیم مورینیو برخورد کرد!

کد خبر: ۱۴۸۳۴۶
۰۹:۳۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

زور یاران جهانبخش به آقای خاص نرسید!

دیدارنیوز: رم، یوونتوس، لورکوزن و سویا با گذر از رقیبان به نیمه‌نهایی لیگ اروپا رسیدند.

دور برگشت مسابقات یک چهارم نهایی لیگ اروپا پنجشنبه‌شب از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران آغاز شد و درحالی که بایرلورکوزن کار سختی در خانه یونیون سن‌ژیلواز نداشت و سردار آزمون بیش از ۵ دقیقه شانس حضور در میدان را پیدا نکرد، رم، سویا و یوونتوس دیگر تیم‌های حاضر در دور نیمه‌نهایی را تشکیل خواهند داد.

لورکوزن که در خانه با تساوی یک بر یک مقابل نماینده شگفتی‌ساز لیگ بلژیک امیدهایش به بازی برگشت بود به میزبانی بروکسل موفق شد راحت‌تر از حد تصور از سد یونیون سن‌ژیلواز بگذرد. شاگردان ژابی آلونسو با ۴ گل و برتری ۲-۵ در مجموع، راهی نیمه نهایی لیگ اروپا شدند.

زور یاران جهانبخش به آقای خاص نرسید!

اولین نیمه‌نهایی لورکوزن پس از ۲۱ سال

ژابی آلونسو به‌عنوان یکی از پدیده‌های سرمربیگری در فوتبال اروپا، موفق شد بایرلورکوزن را پس از ۲۱ سال به نیمه‌نهایی مسابقات اروپایی برساند و برای رسیدن به فینال، یاران سردار آزمون باید مقابل قهرمان کنفرانس لیگ اروپا در فصل گذشته به میدان بروند. آخرین بار لورکوزن در فصل ۰۲-۲۰۰۱ که به فینال مسابقات لیگ قهرمانان اروپا رسیده بود، تجربه حضور در نیمه‌نهایی مسابقات اروپایی را داشت. همچنین موسی دیابی که با گل نخست دیدار در دقیقه دوم زمینه‌ساز برتری تیمش شد، زننده زودهنگام‌ترین گل تاریخ بایرلورکوزن در مسابقات لیگ اروپا لقب گرفت.

بانوی پیر در خوشحال‌ترین چهره فصل

در دیگر بازی، یوونتوس که برتری خفیفی در خانه به دست آورده بود به میزبانی پایتخت پرتغال موفق به کسب تساوی یک بر یک شد و در مجموع با حداقل اختلاف، راهی نیمه‌نهایی شد. بیانکونری به انتظار رویارویی با منچستریونایتد در نیمه‌نهایی مسابقات بودند، اما حریفشان را سویایی خواهند دید که در بحران‌زده‌ترین حالت ممکن، توانست با تکیه بر اشتباهات هری مگوایر و اشتباهات داوید دخیا، نه‌تن‌ها از تساوی ارزشمند به دست آمده در اولدترافورد محافظت کند بلکه با ۳ گل یکی از مدعیان اصلی مسابقات را در هم کوبید و مقتدرانه به نیمه‌نهایی رسید تا رکورد حذف‌ناپذیری‌اش از مرحله یک چهارم نهایی ادوار برگزاری لیگ اروپا پا بر جا بماند.

زور یاران جهانبخش به آقای خاص نرسید!

سویا در لیگ اروپا بباز نیست!

این تیم تحت هدایت مندیلیبار با میانگین سنی ۳۰ سال و ۲۵۹ روز، پیرترین سویای تاریخ در لیگ اروپا بود و در عین شایستگی به نیمه‌نهایی رسید. منچستریونایتد که برای پنجمین بار با سویا رو در رو شده و از کسب پیروزی در هیچ‌کدام از این دیدار‌ها با موفقیت بر نیامده بود، طولانی‌ترین طلسم اروپایی‌اش را مقابل این تیم در تاریخش می‌بیند. با این حساب، منچستریونایتد در غیبت ۲ مدافع مرکزی اصلی و همچنین برونو فرناندس در مجموع با ۵ گل از دور مسابقات کنار رفت تا تنها امیدوار به کسب سهمیه فصل آینده لیگ اروپا از چارچوب مسابقات لیگ برتر بماند و برای کسب دومین جام فصل تحت هدایت تنهاخ، امیدی جز جام حذفی نداشته باشد.

همچنین یوونتوس برای بیست‌ودومین بار حضور در جمع ۴ تیم نهایی مسابقات معتبر باشگاهی اروپا را تجربه می‌کند و باتجربه‌ترین تیم تاریخ فوتبال ایتالیا از این نظر لقب گرفته است. در تاریخ فوبال اروپا تنها رئال مادرید (۳۷)، بایرن‌مونیخ (۲۸) و بارسلونا (۲۶) بیش‌تر از یوونتوس حضور در ادوار نیمه‌نهایی را تجربه کرده‌اند.

زور یاران جهانبخش به آقای خاص نرسید!

پروژه انتقام فاینورد از رم تکمیل نشد

در طولانی‌ترین دیدار این مرحله مصاف فاینورد و رم به‌عنوان تکراری از فینال فصل گذشته کنفرانس لیگ بیش از ۲۱۰ دقیقه به طول انجامید. یاران علیرضا جهانبخش نتوانستند از برتری یک بر صفر خانگی که در دور رفت به دست آمده بود، محافظت کنند و در پایتخت ایتالیا درحالی که تنها چند دقیقه تا کسب تساوی و گرفتن انتقام از جالوروسی در مسیر رسیدن به نیمه‌نهایی فاصله داشتند با گل پائولو دیبالا تنها یک دقیقه مانده به پایان دیدار و گل‌های استفان الشعراوی و لورنزو پلگرینی در وقت‌های اضافه بار دیگر شکست را از شاگردان ژوزه مورینیو پذیرفتند تا در نیمه‌نهایی، شاهد مصاف یکی دیگر از لژیونر‌های فوتبال کشورمان، سردار آزمون و یارانش مقابل آقای خاص و تیمِ خاصش در این فصل مسابقات فوتبال اروپا باشیم.

کالچو بازگشته است

از فصل ۱۸-۲۰۱۷ تاکنون، رم موفق شده ۴ بار در نیمه‌نهایی مسابقات اروپایی حاضر باشد و از این نظر همراه رئال‌مادرید در ۶ فصل اخیر رکورددار است. صعود رم و یوونتوس به جمع ۴ تیم برتر مسابقات لیگ اروپا پس از میلان و اینتر در لیگ قهرمانان و همچنین فیورنتینا در کنفرانس لیگ، به این معناست که برای اولین بار در تاریخ، ۵ تیم از فوتبال ایتالیا راهی دور نیمه‌نهایی مسابقات باشگاهی در فوتبال اروپا از سطح‌های مختلف شده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی