تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد

از قطع کردن شاخه درختان بپرهیزید

جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از مردم درخواست کرد که به‌هیچ عنوان شاخه‌های درختان را قطع نکنند و از روشن کردن آتش در طبیعت بپرهیزند.

کد خبر: ۱۴۷۴۶۶
۱۱:۱۰ - ۱۳ فروردين ۱۴۰۲

از قطع کردن شاخه درختان بپرهیزید

دیدارنیوز: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به آماده‌باش محیط‌بانان در روز طبیعت تاکید کرد که مردم به‌هیچ عنوان شاخه‌های درختان را قطع نکنند و از روشن کردن آتش در طبیعت بپرهیزند.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه محیط‌بان‌ها طی روز ۱۳ فروردین (روز طبیعت) درحالت آماده‌باش هستند تا اگر حادثه‌ای در مناطق چهارگانه محیط زیستی به‌وقوع پیوست، در اسرع وقت در محل حادثه حاضر شوند، اظهارکرد: درخواست ما از مردم این است که در هنگام قرار گرفتن در طبیعت از بوته کنی و از بین بردن رستنی‌ها و درخت‌ها که موجب تخریب محیط زیست می‌شود، جداً خودداری کنند. به‌هیچ عنوان در مناطق محیط زیستی و حتی جنگل‌ها اقدام به روشن کردن آتش نکنند و اگر مجبور به این کار شدند، هیزم مناسب خود را حتما از فروشگاه‌ها خریداری کنند تا شاخه درختان را در طبیعت نشکنند و پیش از ترک محل مطمئن شوند که آتش خاموش شده است.

وی تاکید کرد: آلوده کردن آب رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و تالاب‌ها باعث از بین بردن آبزیان می‌شود، لذا از هر گونه عملی که موجبات آلودگی را فراهم نماید اجتناب کنید. مواد شوینده‌ای که احیانا در کنار رودخانه‌ها برای شستن ظروف استفاده می‌شود به شدت می‌تواند برای جانداران بومی این رودخانه‌ها و تالاب‌ها مضر باشد و موجب مرگ آن‌ها شود. خواهش ما این است که هموطنان عزیز در این زمینه نیز رعایت کنند.

به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور، شکار و صید جانوران وحشی ممنوع است و جرم محسوب می‌شود. مجازات و جریمه دارد و محیط‌بان‌های ما در روز طبیعت هم همچون ایام دیگر آماده‌باش هستند و با افرادی که اقدام به شکار غیرمجاز در منطقه می‌کنند برخورد خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه برخی افراد پس از تعطیلات نوروز اقدام به رهاسازی ماهی قرمز خود در محیط‌های آبی طبیعی می‌کنند، اظهار کرد: از آنجایی که ماهی قرمز گونه‌ای مهاجم است می‌تواند حیات سایر گونه‌ها را تهدید کند. از این‌رو توصیه ما این است که افراد به‌هیچ عنوان نسبت به چنین کاری اقدام نکنند. بهتر است مردم ماهی قرمز و سبزه‌ها را به مکان‌هایی که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تعیین می‌کنند، تحویل دهند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور افزود: پس از ترک محل، زباله‌های تولید شده را جمع آوری و به نزدیکترین محل جمع آوری زباله تحویل دهند تا مراحل جمع‌اوری و دفن آن‌ها انجام شود. همچنین موضوع دیگری که وجود دارد این است که ما انباشت زباله داریم و در طبیعت انباشت می‌شوند که این زباله‌ها وارد چرخه غذایی ما انسان‌ها می‌شود و بیماری‌های بسیاری را به همراه دارد.

وی ادامه داد: از دست زدن و آسیب زدن به لانه پرندگان که فصل تخم‌گذاری آن‌ها است به خودداری کنند و همچنین فصل تخم‌ریزی ماهی‌ها است که صید و شکار ماهی‌ها ممنوع است و با این مسئله برخورد جدی خواهد شد.

سرهنگ محبت خانی با بیان اینکه برای حفاظت از محیط زیست به کمک مردم نیاز داریم در پایان تصریح کرد: مردم برای اطلاع رسانی از تخلفات زیست محیطی می‌توانند با سامانه‌های ۱۵۴۰ و ۱۱۰ تماس بگیرند و گزارش دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی