تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

بازماندگان قایق غرق شده؛ آلمان، ۲۸ افغانستانی را پذیرفت

مقامات ایتالیا و سازمان ملل روز جمعه اعلام کردند که آلمان ۳۲ نفر از بازماندگان حادثه غرق شدن قایق مهاجران در ماه گذشته در جنوب ایتالیا را پذیرفته است.

کد خبر: ۱۴۷۴۴۹
۱۹:۴۷ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۲

بازماندگان قایق غرق شده؛ آلمان، ۲۸ افغانستانی را پذیرفت

دیدارنیوز: بیش از ۹۰ نفر در تاریخ ۲۶ فوریه در نزدیکی کوترو در منطقه کالابریا در یکی از مرگبارترین سوانح دریایی در آب‌های سرزمینی ایتالیا جان باختند.

متئو پیانتدوسی، وزیر کشور ایتالیا در تاریخ هفت مارس به پارلمان این کشور گفته بود که در مجموع ۸۰ نفر از این حادثه زنده ماندند.

از سوی دیگر یک دفتر دولتی استانی در کالابریا در بیانیه‌ای اعلام کرد که سازمان بین‌المللی مهاجرت توانسته است با سازماندهی یک پرواز چارتر ۳۲ نفر از بازماندگان را به شهر هامبورگ آلمان منتقل کند.

مسئولان سازمان بین‌المللی مهاجرت به‌طور جداگانه در توئیتی از این اتفاق ابراز خرسندی کرده و گفته‌اند خوشحالند که از جابجایی این افراد تحت ساز و کار همبستگی داوطلبانه اتحادیه اروپا حمایت کرده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری آنسا، بازماندگان این حادثه شامل ۲۸ افغان، دو سوری و یک عراقی و یک سومالیایی می‌شدند که به نزدیکان خود که ساکن آلمان هستند، پیوستند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که این افراد با رسیدن به خاک آلمان می‌توانند در آنجا درخواست پناهندگی بدهند.

دولت دست راستی ایتالیا که با افزایش ورودی مهاجران از شمال آفریقا مواجه است، بار‌ها از دیگر کشور‌های اتحادیه اروپا خواسته است که مهاجران بیشتری را بپذیرند.

مقامات ایتالیایی بار‌ها با اتهاماتی مبنی بر اینکه به اندازه کافی برای جلوگیری از غرق شدن کشتی مهاجران تلاش نمی‌کنند روبرو شده‌اند، اما آن‌ها این موضوع را به شدت رد می‌کنند.

در حادثه اواخر فوریه قایق‌های پلیس سعی کردند قبل از غرق شدن، قایق را رهگیری کنند، اما به‌دلیل هوای نامساعد نتوانستند به آن برسند. سازمان‌های خیریه و سیاستمداران مخالف این سوال را مطرح کرده‌اند که چرا کشتی‌های گارد ساحلی که مجهز‌تر هستند مستقر نشده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی