تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
نگاهی به هفته بیست و چهارم لیگ برتر

برد تراژیک استقلال و حذف از آسیا

با پیروزی تیم‌های بالانشین در هفته بیست و چهارم، جدول لیگ بدون تغییر باقی مانده اما ممکن است اتفاقاتی برای استقلال بیفتد و سرنوشت آبی‌ها به کلی تغییر کند.

کد خبر: ۱۴۷۴۳۵
۱۳:۵۴ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۲

برد تراژیک استقلال و حذف از آسیا

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: روز گذشته با برگزاری ۴ دیدار هفته بیست و چهارم لیگ برتر تمام شد و مدعیان لیگ سپاهان، استقلال و پرسپولیس هم با برتری برابر حریفانشان جایگاه اول تا سوم را حفظ کردند.

کمک داوری به مورایس!

سپاهان در اصفهان میزبان صنعت نفت آبادان بود. سانتر زکی‌پور، دخالت رامین رضاییان، برخورد توپ با فرشاد احمدزاده و دفع توپ از طرف میثم تهی‌دست مدافع صنعت نفت، توپی که درست از دهانه دروازه نفت دفع شد. اما کمک داور هیوا بهمنی، توپ را گل اعلام کرد تا سپاهانی‌ها همچنان با ۵۲ امتیاز، تفاضل گل ۲۳+ در صدر جدول باشند و سپاهان با توجه به دیدارهای ساده‌تری که در بازی‌های آینده پیش رو دارد همچنان بخت اول قهرمانی لیگ بیست و دوم بماند.

از دیگر نکات قابل توجه این بازی گلزنی رامین رضاییان بود که در تیم ملی هم در دیدار مقابل کنیا در نقش فرشته نجات امیر قلعه نویی ظاهر شد و بازی ۱ـ۰ باخته را با درخشش خود ۲بر۱ کرد.

خداحافظی استقلال از آسیا

در تهران و در استادیوم آزادی هواداران استقلال در دراماتیک‌ترین حالت ممکن در حالی که حذف از آسیا قطعی شده، به اندازه ظرفیت اعلام‌شده در ورزشگاه حاضر شدند و با شعار "فتح الله حیا کن، استقلال رها کنن" در تمام‌طول بازی آنچنان از تیمشان حمایت  کردند که انگار آب از آب تکان نخورده است. اما در حقیقت این تیم در حالی که به شدت برای برد تلاش می کرد و حملات زیادی روی دروازه ذوب داشت، نه تنها بخاطر پرداخت بدهی استراماچونی از آسیا حذف شده بود که احتمال کسر امتیاز و حتی سقوط به دسته پایین‌تر هم وجود دارد.

بازیکنان استقلال هم پیش از شروع بازی با دست گذاشتن روی نام همراه اول، اسپانسر این تیم که حاضر به کمک مالی به استقلال نشد، نارضایتی خودشان را نشان دادند. باشگاه استقلال و در راس آنها مدیران تیم و حتی وزارت ورزش، در حالی که در ماه‌ها و روزهای گذشته قول حل مشکل استراماچونی و تامین بودجه را داده بودند، از نظرها ناپدید شدند. شاید اگر در ژاپن بود الان‌شاهد استعفای دسته جمعی و عذرخواهی از هواداران بودیم.

ـ بازگشت محبی به تیم ملی و گل زنی او در دیدارهای ملی باعث شده که با روحیه بهتری در استقلال هم به میدان برود.‌ چهارمین پاس گل محبی و هفتمین گل قایدی در این فصل باعث شد که استقلال بعد از سپاهان و گل‌گهر خطرناک ترین خط حمله را در اختیار داشته باشد.

حرکات پا به توپ قایدی و بازی‌سازی و گل‌زنی او شاید این پیام را برای امیر قلعه نویی داشته باشد که در اردوهای بعد قایدی را به تیم ملی دعوت کند.

طبق یک باور خرافاتی و هری‌پاتری در سال‌های گذشته، هر کس گل اولین گل سال را برای استقلال زده در پایان از این تیم جدا شده است. پس شاید باید منتظر جدایی قایدی در فصل بعد هم باشیم.

در پایان بازی هم که بازار مصاحبه داغ بود و سرمربی و بازیکنان استقلال عنوان کردند که این تیم تنهای تنهاست و در حالی که در پرونده مشابه به پرسپولیس کمک شده، با وجود قول مسئولان هیچ کمکی به استقلال نشد تا این تیم از آسیا حذف شود. با این پیروزی، استقلال با ۴۹ امتیاز و ۱۸ گل زده در رتبه دوم باقی ماند.

پرسپولیس و هدیه پنالتی؟

در آخرین بازی هفته بیشت و چهارم پرسپولیس در رفسنجان به دیدار مس رفت. در حالی که دو تیم بازی بازی پایاپایی را تا دقیقه ۲۴ ارائه داده این لحظه به دنبال برخورد رامتین سلیمان‌زاده و مهدی عبدی و اعلام پنالتی به سود پرسپولیس، باعث اعتراض شدید شاگردان محمد ربیعی شد.

برد تراژیک استقلال و حذف از آسیا

 

در این صحنه مشکوک، پاس مهدی ترابی، مهدی عبدی را در موقعیت تک به تک قرار داد اما این بازیکن پس از برخورد با رامتین سلیمان‌زاده  خارج از محوطه جریمه، تعادلش بهم خورد و به زمین افتاد. امیر عرب براقی نیز ضمن اعلام خطای مدافع مس رفسنجان، او را از زمین بازی اخراج کرد.

اما لحظاتی بعد عرب براقی پس از مشورت با علیرضا مرادی، کمک اول خود، تصمیمش را تغییر داد و نقطه پنالتی را نشان داد تا پرسپولیس گل اول  خود را توسط گولسیانی را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه مس رفسنجان کند. این خطای پنالتی در حالی گرفته شد که در قانون جدید داوری اگر داور نقطه پنالتی را اعلام کند نباید کارت قرمز نشان دهد. بعد از بازی نیز اکثر کارشناسان داوری اعلام کردند خطا پشت محوطه جریمه بود و کارت قرمز هم نداشت.

پرسپولیس با این سه امتیاز با ۴۸ امتیاز و یک امتیاز کمتر از استقلال و تفاصل گل برابر ۱۸+ در رده سوم جدول جای گرفت و در کورس قهرمانی باقی ماند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی