تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

پرونده حق‌السکوت؛ «ترامپ» متهم شناخته شد

هیأت منصفه دادگاهی در منطقه منهتن نیویورک روز پنج‌شنبه ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) رأی داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در پرونده پرداخت حق‌السکوت به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های پورن رسما متهم شود.

کد خبر: ۱۴۷۳۶۱
۱۱:۳۷ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۲

پرونده حق‌السکوت؛ «ترامپ» متهم شناخته شد

دیدارنیوز: هنوز جزئیات اتهامات ترامپ مشخص نشده؛ چراکه کیفرخواست همچنان محرمانه است. با این حال رسانه‌های آمریکایی می‌گویند وی با بیش از ۳۰ فقره اتهام مرتبط با «کلاهبرداری تجاری» روبرو است.

این اولین بار در تاریخ آمریکاست که یکی از رؤسای جمهور پیشین این کشور در دادگاه با اتهامات جنایی روبرو می‌شود. دونالد ترامپ در بیانیه‌ای خود را «کاملا بی‌گناه» دانسته و گفته است اقدام آلوین براگ، دادستان کل منهتن در تشکیل پرونده علیه او تلاشی برای «مداخله در انتخابات در بالاترین سطح تاریخی» و «آزار و اذیت سیاسی» است.

ترامپ در ماه‌های اخیر نیز بار‌ها اعلام کرده بود که مخالفان سیاسی‌اش با «انتقام‌جویی سیاسی» قصد دارند مانع از پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو شوند. او در نظرسنجی‌ها، پیشتاز رقابت‌های درون‌حزبی جمهوری‌خواهان برای انتخاب نامزد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.

آلوین براگ، دادستان کل منهتن که یک چهره دموکرات است، با رد این اتهام گفته این پرونده در دادگاه بر اساس «حقایق، قانون و مدارک» بررسی می‌شود. پیش‌تر در سال گذشته نیز آلوین براگ، ترامپ را به اتهام تقلب مالیاتی تحت تعقیب قرار داد؛ اتهامی که در نهایت منجر به صدور حکم جریمه ۱.۶۱ میلیون دلاری علیه رئیس جمهوری سابق آمریکا شد.

به این ترتیب دونالد ترامپ مانند سایر متهمان اقدامات مجرمانه، باید برای انگشت‌نگاری و عکس‌برداری به دادگاه برود؛ یک مقام دادگاه گفت این کار احتمالا روز سه‌شنبه آینده انجام خواهد شد.

سوزان نچلس و جوزف تاکوپینا، وکلای ترامپ در واکنش گفتند که با اتهامات طرح شده «به شدت مبارزه خواهند کرد».

پرونده اخیر، برای راستی‌آزمایی ادعا‌های استورمی دنلیز (با نام واقعی استفانی کلیفورد) هنرپیشه فیلم‌های پورن تشکیل شده است. وی گفته است پس از برقراری ارتباط جنسی با دونالد ترامپ در سال ۲۰۰۶ میلادی مبلغ ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت دریافت کرده تا از افشای آن در آینده خودداری کند. اما ترامپ وقوع این ماجرا را رد کرده و تحقیقات در این خصوص را «پرونده‌سازی سیاسی دموکرات‌ها و سیستم قضایی فاسد آمریکا» خوانده است.

قاضی پرونده در تلاش است تا دریابد آیا ترامپ در این مورد شهادت دروغ داده است یا نه؟ همچنین آیا پرداخت پول قوانین مربوط به تامین مالی کارزار‌های تبلیغات انتخاباتی را نقض کرده است یا خیر؟ دادستان نیویورک بیش از ۵ سال است که در خصوص این پرونده مشغول تحقیق است.

چاک شومر، عضو ارشد حزب دموکرات در مجلس سنای آمریکا در این باره گفت: «من هم منتقدان و هم طرفداران ترامپ را تشویق می‌کنم که اجازه دهند روند قضایی بصورت مسالمت‌آمیز و طبق قانون پیش برود.»

مشخص نیست دادگاهی شدن دونالد ترامپ در این پرونده چه تاثیری بر نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو خواهد داشت.

گروهی از ناظران معتقدند که او از این پرونده برای تهییج حامیان خود و افزایش حمایت افکار عمومی استفاده خواهد کرد و برخی منتقدان نیز در مقابل بر این باورند که این رویه قضایی، احتمالا باعث روگردانی رای‌دهندگان از او خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی