تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

جشن نوروز در یونسکو برگزار شد

سالگرد نوروز با حضور ده کشور ایران، ازبکستان، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، عراق، قرقیزستان، قزاقستان و هند برگزار شد.

کد خبر: ۱۴۶۷۹۳
۱۹:۳۳ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱

جشن نوروز در یونسکو برگزار شد

دیدارنیوز: روز سه شنبه ۲۳ اسفند برابر با ۱۴ مارس در محل ساختمان مرکزی یونسکو در پاریس، مراسمی به مناسبت سالگرد نوروز با حضور ده کشور ایران، ازبکستان، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، عراق، قرقیزستان، قزاقستان و هند برگزار شد که هماهنگ کننده آن ایران بود. در این جلسه احمد پاکتچی (سفیر جمهوری اسلامی ایران در یونسکو) و فیرمین ماتوکو (معاون امور بین المللی مدیر کل یونسکو) سخنرانی کردند.

سفیر و نماینده دائم ایران در یونسکو، در این مراسم گفت: نوروز به دلیل ارتباط استوار آن با طبیعت، این ظرفیت را دارد که یک جشن برای کل ملل باشد و ثبت آن در فهرست میراث ناملموس فرهنگی بشر، تسهیل کننده این امر است. مردم ایران و منطقه که نوروز را جشن می‌گیرند، نه تنها آن را نمود نو شدن طبیعت می‌شمارند، بلکه از نوروز به عنوان فرصتی برای فراموش کردن کدورت‌ها و آزردگی‌ها، و بازسازی دوستی‌ها و ایجاد صمیمیت استفاده می‌کند. ما نیز امیدواریم که نوروز زمینه‌ای برای تجدید دوستی و ایجاد همبستگی میان ملل مختلف، به خصوص در منطقه ما باشد.

«نوروز» در سال ۲۰۰۹م به عنوان میراث ناملموس جهانی به ثبت رسیده و در آن ۱۲ کشور حضور دارند. از همین رو همه‌ساله مراسمی به مناسبت بزرگداشت نوروز در یونسکو برگزار می‌شود. در این مراسم نزدیک به ۴۰۰ نفر از سفرا و فعالان امور فرهنگی و بین المللی حضور داشتند.

کشور ترکیه به دلیل عزادار بودن در زلزله اخیر و به همراه آن جمهوری آذربایجان از میان ۱۲ کشور عضو گروه نوروز امسال مشارکت نداشتند، ولی طی مراسم به قربانیان و بازماندگان این حادثه ادای احترام صورت گرفت.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی