تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
در پاسخ به تذکر یک نماینده مطرح شد

قالیباف: مجمع تشخیص دخالتی در بودجه ندارد

پس از تذکر الیاس نادران نماینده تهران در مجلس، مبنی بر اینکه در هیچ جای آیین‌نامه داخلی مجلس اشاره نشده که ما باید نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام را تامین کنیم، قالیباف رئیس مجلس گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه بودجه دخالتی ندارد. آن بحثی که مدنظر شماست هیات عالی نظارت بوده که این هیات بر اساس بند ۲ اصل یکصد و دهم قانون اساسی، در سیاست‌های کلان از جهت رویکردی و ضمانت بر اینکه مصوبات ما مغایرتی با سیاست‌ها ندارد و از طریق شورای نگهبان اظهارنظر می‌کند. ممکن است در روش برخی اشکالاتی که شما عنوان می‌کنید، درست باشد و وارد جزئیاتی شوند که بنده هم به آن موضوعات معترض باشم که آن یک بحث دیگری است.

کد خبر: ۱۴۶۶۳۲
۱۲:۲۲ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱

قالیباف: مجمع تشخیص دخالتی در حوزه بودجه ندارد

دیدارنیوز: رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده تهران، گفت: مجمع تشخیص مصلحت در بودجه دخالتی ندارد.

الیاس نادران نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در تذکری درباره مواد قانون بودجه و نحوه مراوده با شورای نگهبان، گفت: در هیچ جای آیین‌نامه داخلی مجلس اشاره نشده که ما باید نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام را تامین کنیم.

وی افزود: بهتر است که این موضوع را یک بار برای همیشه حل کنیم، پیش از این نیز رویه این بود که اگر مجمع تشخیص، نظری داشت آن را به شورای نگهبان ارسال می‌کرد و شورای نگهبان آن را به عنوان نظرات ضمیمه به مجلس ارسال می‌کرد و نسبت به تامین نظر آن نیز هیچ اصراری نداشت.

نماینده تهران ادامه داد: در حال حاضر این رویه تغییر کرده، نه مجمع تشخیص مصلحت نظام بلکه هیات عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز نظر خود را ضمن اظهارنظر، نظرش را انشا می‌کنند.

مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه بودجه دخالتی ندارد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده اظهار کرد: درباره موضوعی که درباره مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کردید مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه بودجه دخالتی ندارد. آن بحثی که مدنظر شماست هیات عالی نظارت بوده که این هیات بر اساس بند ۲ اصل یکصد و دهم قانون اساسی، در سیاست‌های کلان از جهت رویکردی و ضمانت بر اینکه مصوبات ما مغایرتی با سیاست‌ها ندارد و از طریق شورای نگهبان اظهارنظر می‌کند.

رئیس مجلس بیان کرد: یعنی ما هیچ ارتباط مستقیمی با هیات عالی نظارت نداریم و این هیات باید مطالب خود را به شورای نگهبان بدهد و اگر مصوبات مغایرتی با بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی داشت به ما منعکس می‌شود. ممکن است در روش برخی اشکالاتی که شما عنوان می‌کنید، درست باشد و وارد جزئیاتی شوند که بنده هم به آن موضوعات معترض باشم که آن یک بحث دیگری است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی