تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
بابایی کارنامی، نماینده مجلس اعلام کرد

اعداد و ارقام پیشنهاد شده پاسخگوی نیاز کارگران نیست

علی بابائی کارنامی، رییس فراکسیون کارگری مجلس می‌گوید که اعداد و ارقام پیشنهاد شده پاسخگوی نیاز کارگران نیست و تعیین حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۲ باید مطابق با واقعیت‌های جامعه صورت بگیرد.

کد خبر: ۱۴۶۶۱۶
۱۰:۴۶ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱

اعداد و ارقام پیشنهاد شده پاسخگوی نیاز کارگران نیست

دیدارنیوز: رییس فراکسیون کارگری مجلس، با بیان اینکه تعیین حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۲ باید مطابق با واقعیت‌های جامعه صورت بگیرد تاکید کرد که اگر همچون سال ۱۴۰۱ یا براساس اعداد و ارقام مطرح شده در جلسات حقوق این قشر تعیین شود قطعا کفایت سفره کارگران را نخواهد کرد.

علی بابائی کارنامی در مورد نحوه تعیین دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۲، گفت: نحوه تعیین دستمزد کارگران بر اساس ماده ۴۱ قانون کار از اختیارات قانونی شورای عالی کار بوده که در یک فرآیندی صورت می‌گیرد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، در بیان دلیل تاخیر در برگزاری نشست شورای عالی کار برای تعیین دستمزد سال ۱۴۰۲ کارگران، ادامه داد: برگزاری این نشست به دلیل بررسی کارشناسانه‌تر هزینه‌های معیشتی خانوار و نرخ نقطه به نقطه تورم با تاخیر همراه شده است، اما تا چند روز آینده قطعا موضوع دستمزد کارگران تعیین تکلیف می‌شود چرا که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز تاکید کرده است که باید هر چه سریعتر در این زمینه به جمع‌بندی برسند.

وی تصریح کرد: ما امیدواریم در سال ۱۴۰۲ شاهد تثبیت اقتصادی در کشور باشیم و در سایه همدلی مجلس و دولت بتوانیم دغدغه‌های مردم را در مورد تکانه‌های مالی، نوسانات بازار و گران شدن کالا‌های اساسی را رفع کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: نکته اساسی در مورد نحوه تعیین حقوق و دستمزد کارگران که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، این است که اگر بخواهیم همچون سال ۱۴۰۱ یا براساس اعداد و ارقام مطرح شده در جلسات حقوق این قشر را تعیین کنیم قطعا کفایت سفره کارگران را نخواهد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از دولت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و گروه سه جانبه‌گرایی شورای عالی کار انتظار داریم با نگاه کارشناسی تا نیل به مطلوب کارگران تلاش وافری داشته باشند و واقعیت‌های جامعه را در نظر بگیرند که تصمیمات اتخاذ شده به تامین رفاه این قشر زحمتکش منتهی شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی