تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
باید‌ها و نباید‌های دومین حضور امیر در نیمکت تیم ملی

قلعه نویی و چالش‌های آسیایی

حضور امیر قلعه نویی روی نیمکت تیم ملی بعد از چهارده سال موافقان و مخالفان را رو در روی هم قرار داد.

کد خبر: ۱۴۶۵۹۵
۱۸:۵۶ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱

قلعه نویی و چالش‌های آسیایی
 

 
دیدار نیوز ـ شقایق آسیایی: بعد از جام جهانی که اولین لیست کاندید‌اهای سرمربی‌گری تیم ملی معرفی شد، در مورد سه اسم امیر قلعه نویی، جواد نکونام و فرهاد مجیدی بیشتر از همه صحبت شد. اما باز هم انتقاد‌ها به حضور مربی داخلی زیاد بود پس نام‌هایی مثل سانچز اسپانیایی (مربی قطر) و رنار فرانسوی (مربی عربستان) هم به گوش می‌رسید. در مقطعی هم امیر قلعه نویی انصراف داد و دوباره به لیست یازگشت و در نهایت شب گذشته رسما به عنوان سرمربی، انتخاب شد.

در زیر دیدگاه‌های موافقان و مخالفان حضور قلعه نویی در تیم ملی را بررسی می‌کنیم:
۱. اولین دلیل منتقدان این است که هر چند امیر قلعه نویی پر افتخار‌ترین مربی لیگ است اما در ۱۰، ۱۱ سال گذشته در گرفتن جام توفیقی نداشته است. امیر قلعه نویی ۱۱ فصل است -پس از قهرمانی استقلال در لیگ ۹۱-۹۲- نتوانسته در لیگ و حذفی موفق به کسب جام شود.
کارنامه امیر قلعه نویی در لیگ برتر به عنوان سرمربی:
فصل ۹۲-۹۳_ استقلال پنجم
فصل ۹۳-۹۴_ استقلال ششم
فصل ۹۴-۹۵ _تراکتور چهارم
فصل ۹۵-۹۶ _تراکتور سوم
فصل ۹۶-۹۷_ ذوب آهن دوم
فصل ۹۷-۹۸ _سپاهان دوم
فصل ۹۸-۹۹_ سپاهان پنجم،
فصل ۹۹-۰۰ ۱۴_گل گهر پنجم
فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱_گل گهر چهارم

۲. برخلاف سال‌های نخست مربیگری قلعه نویی او در ۸ دیدار اخیر خودش نتوانسته استقلال را شکست دهد، به زعم بسیاری از کارشناسان او از لحاظ فنی دچار افت شده است.
۳. در اینکه امیر قلعه نویی بهترین گزینه داخلی برای تیم ملی است شکی نیست، ولی اگر او با کارنامه‌ای که در سال‌های اخیر داشته، نتواند نتیجه بگیرد آن وقت به یک مهره سوخته تبدیل خواهد شد.
۴. مربیان داخلی بعداز آنکه کی‌روش در دو جام ملت‌ها و سه جام جهانی فرصت داشت و نتیجه نگرفت، حالا بر سر انتخاب امیر قلعه نویی متفق القول هستند؛ که باید به مربی داخلی زمان داد. استدلال آن‌ها هم این است که همین بازیکنان داخلی را مربیان ایرانی تربیت می‌کنند و راهی باشگا‌های اروپایی می‌شوند، پس می‌توان در تیم ملی هم با آن‌ها نتیجه گرفت.
۵. با توجه به اینکه نقل و انتقال مربیان خارجی در چند سال اخیر با پرونده‌های سنگینی مثل ویلموتس و استراماچونی همراه بوده و کلی بدهی روی دست دولت گذاشته است، پس منطقی به نظر نمی‌رسد که با این نوسان ارز و دلار به دنبال یک مربی خارجی باشیم.
۶. بسیاری از کارشناسان معتقدند امیر قلعه نویی با توجه به مدیریت و کوچینگی که در لب خط دارد بهترین گزینه است. به شرطی که دستیار خارجی قدرتمندی در کنار او باشد. ظاهرا امیر قلعه‌نویی که قصد دارد علاوه از یک دستیار خارجی، از "روی تاوارس"، مربی دروازه‌بان‌های سابق سپاهان هم در کادرفنی خود استفاده کند، پیش از این جلسه سعید الهویی از مربیان در گل گهر نیز به تیم ملی معرفی شده است. این مربی در سال‌های اخیر در ذوب آهن، سپاهان و گل گهر در کنار قلعه‌نویی کار کرده است.
۷. با توجه به اتفاقاتی که در جام جهانی قطر افتاد و در تیم ملی دو دستگی به وجود آمده، امیر قلعه نویی که آشنا به شرایط ایران و تیم ملی است می‌تواند به درستی شرایط به وجود آمده را مدیریت کند.
۸. ایران حدود ۵۰ سالی است که در جام ملت‌های آسیا توفیقی نداشته است. در آسیا تیم‌هایی مثل کره و ژاپن حریف ایران هستند که در جام جهانی گذشته به عنوان یک تیم آسیایی موفق شدند از گروه خودشان صعود کنند. ضمن اینکه تیم ملی عربستان هم هرچند نتوانست موفقیتی کسب کند، ولی توانست تیم ملی آرژانتین قهرمان جهان را شکست. هم عمان با برانکو و هم عراق مدعی هستند و فراموش نکنیم بخاطر حضور کی‌روش در قطر بازی مقابل این تیم حساسیت‌های خود را دارد به همین دلیل دومین حضور امیر قلعه نویی روی نیمکت تیم ملی با چالش‌های زیادی همراه خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی