تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

عوارض روانی مسمومیت سریالی دانش‌آموزان دختر

یک روانشناس و استاد دانشگاه می‌گوید که در ماجرای مسمومیت سریالی دانش آموزان دختر در شهرهای مختلف کشور، باید کادر مدرسه با همکاری اولیاء و مربیان و از طریق همدلی، آرامش را در دانش آموزان نهادینه کنند.

کد خبر: ۱۴۶۳۹۶
۰۹:۲۰ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۱

عوارض روانی مسمومیت سریالی دانش‌آموزان دختر

دیدارنیوز: روانشناس و استاد ممتاز دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه پیامد‌های روانشناختی و اجتماعی مسمومیت‌های سریالی دانش آموزان در مدارس صد‌ها برابر بیشتر از مشکل ایجاد شده است، گفت: این پدیده حساسیت‌ها را بیشتر کرده است و از این رو باید کادر مدرسه با همکاری اولیاء و مربیان و از طریق همدلی، آرامش را در دانش آموزان نهادینه کنند.

غلامعلی افروز در گفتگو با ایسنا، با اشاره به نگرانی خانواده‌ها و دانش آموزان نسبت به مسمومیت‌های سریالی دانش آموزان در مدارس، اظهار کرد: این پدیده عصبانیت، تعارض، افسردگی، پریشانی، کوفتگی فکری و ذهنی را برای دانش آموزان و خانواده‌ها به همراه آورده است، از این رو باید کاری کنیم تا خانواده‌ها احساس آرامش کنند و همدلانه در کنار معلمان به کاهش اضطراب دانش آموزان کمک کنند.

وی هشدار داد: پیامد‌های روانشناختی این قضیه جدی است. می‌توان گفت اساسا اختلال پیش آمده یک مساله روانشناختی و زیستی است که حتی اگر یکی دو نفر از دانش آموزان در هر مدرسه‌ای درگیر آن شده باشند باعث می‌شود باقی دانش آموزان و خانواده‌ها متاثر ازآن شوند.

این استاد ممتاز دانشگاه تهران در عین حال خاطر نشان کرد: در حال حاضر خانواده‌ها متاثر شده‌اند و ترس‌ها و نگرانی‌هایی دارند. البته اینکه بگوییم بیمارستان‌ها پر شده از دانش آموزان اغراق است و معاندین نظام همین را می‌خواهند. اینکه برخی می‌گویند کار خود دولت است، چون نمی‌خواهد دختران مدرسه روند هم اشتباه است. ۷۰ درصد دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد ما در رشته‌های مختلف را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. حدود ۶۰ درصد معلمان آموزش و پرورش زنان هستند و کسی نمی‌تواند به جمهوری اسلامی این تهمت را بزند که برای خانم‌ها محرومیت آموزشی می‌خواهد.

وی افزود: مدرسه حق تمام دانش آموزان است. سهم حضور دختران ما در دانشگاه به نسبت جمعیت کشور از آمریکا و انگلستان بیشتر است. نسبت حضور خانم‌ها در دانشگاه‌های ایران از نسبت حضور زنان در دانشگاه‌های انگلستان، فرانسه، آمریکا و استرالیا و نیز به نسبت جمعیت این کشور‌ها بیشتر است. در کمتر کشوری این نسبت را پیدا می‌کنیم. قریب به دو برابر انگلستان، دانشجوی زن در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و نیز دکترا به نسبت جمعیت کشور داریم و این افتخار ما است.

افروز در ادامه به بیان نکات روانشناختی برای آرامبخشی دانش آموزان پرداخت و اظهار کرد: معلمان باید با مدیر همراهی و همدلی کنند. برای مثال هر مدرسه می‌تواند والدین و دانش آموزان را دعوت کند و برای آن‌ها توضیح دهند که چنین اتفاقی در کشور رخ داده و برای جلوگیری از رخداد آن در مدرسه مذکور چه اقداماتی لازم است صورت گیرد. از آنجا که تاثیر این پدیده بیشتر روانشناختی است، ارائه این توضیحات و همدلی بین اولیاء و مربیان آرامش را ایجاد می‌کند.

این روانشناس با اشاره به نزدیکی عید نوروز و لزوم حاکم شدن آرامش درون خانواده‌ها، متذکر شد: توضیحات یاد شده باید با کلام زیبا و امید آفرین به والدین و دانش آموزان بیان شود. اولیاء و مربیان با آرامش با دانش آموزان صحبت کنند تا اضطراب دانش‌آموزان از بین برود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی