تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
آیا مدیر عامل استقلال ۱۴۰۲ را می‌بیند؟

فتح الله زاده و دو راهی جهنمی!

در موقعیتی که هواداران استقلال غرق در بازی هجومی تیم و حضور آبی‌ها در کورس قهرمانی هستند، مدیریت باشگاه به خاطر مطالبات استراماچونی وضعیت کابوس‌واری را پشت سر می‌گذارد.

کد خبر: ۱۴۶۳۹۱
۱۷:۵۶ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۱

فتح الله زاده استقلال

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: انتشار یک مصاحبه آتشین از علی فتح‌الله زاده مدیر عامل استقلال و حذف آن از خروجی یکی از خبرگزاری‌های معتبر ورزشی، نشانگر وضعیت آشفته این روز‌های مدیریت این باشگاه است. شاید آن روزی که علی فتح‌الله زاده جای مصطفی آجورلو را گرفت هرگز تصور نمی‌کرد که قربانی این جابجایی بیشتر او بوده تا سردار. به نظر می‌آید کودتای شبانه‌ای که آجورلو از آن به عنوان کلید واژه برکناری‌اش از استقلال گفت تا اثر طولانی مدتی دارد و ممکن است فتح‌الله زاده را نیز از کرسی مدیریت فرو بیندازد.

آنچه مسلم است علی فتح‌الله زاده که عموما خود را در سال‌های قبل، حلال همه مشکلات استقلال می‌دانسته در برابر بدهی بسیار سنگین به استراماچونی و فرا رسیدن ضرب‌الاجل نهایی برای پرداخت بیش از ۷۰ میلیارد تومان، کاملا ناامید و درمانده شده است و به همین خاطر عباراتی را به زبان آورده که کمتر از او شنیده بودیم: «من برای پرداخت بدهی به هر کجا بگویید سر زدم. وزارت ورزش البته قول‌هایی داده، ولی تا این لحظه مبلغی به دست ما نرسیده است. برای تامین این مبلغ همه راه‌های پیش رو را رفتم. متاسفانه به دلیل نوع قراردادی که با اسپانسربسته شده است. من حتی پیگیر تبلیغات اطراف زمین هم شدم، ولی همه در‌ها بسته بود و ما هیچ مبلغی نمی‌توانیم از آن‌ها دریافت کنیم. برای همین هم تصمیم گرفتم شماره حساب را به مردم اعلام کنم که بعد‌ها جای عذر و بهانه ای، باقی نماند. من تا روز آخر می‌دوم و مطمئن باشید قبل از بسته شدن این پرونده می‌گویم که به چه جا‌هایی سر زدم و ریز کمک‌ها را هم اعلام می‌کنم...»

فتح الله زاده استراماچونی

لحن ناراحت فتح‌الله زاده اینجا بیشتر نمود پیدا می‌کند: «ما حداقل ۳۰ میلیون هوادار داریم، ولی فقط ۳۰۰ میلیون پول واریز شده است یعنی حتی به یک میلیارد هم نرسید!» جالب است که برخی از هواداران در فضای مجازی به کنایه گفته‌اند که حاجی می‌تواند در این شرایط استقلال را ترک کند و برود؛ و دوباره اشاره او به آجورلو: «فصل گذشته به استقلال خیانت شده. راحت بگویم که تا چهار سال ما باید بدویم تا فقط بدهی‌های سال گذشته را پرداخت کنیم! دوستان یک قهرمانی آوردند ما سال‌ها باید تاوان بدهیم... ما در آستانه حذف از آسیا هستیم، پس وظیفه خودم می‌دانم که با هوادار رو راست باشم. دیروز نامه فیفا آمده برای ۲۵ فروردین دادگاه رسیدگی به پرونده استراماچونی است. بدهی که سرجایش است و حالا باید ببینیم که کمیته انضباطی چه مقدار برای ما جریمه در نظر می‌گیرد. چرا کسی نمی‌پرسد که چرا آقای آجورلو که ۷۰۰ میلیارد گرفته حتی بخشی از این بدهی‌ها را پرداخت نکرده است! بعد من متهم به خیانت می‌شوم. باور کنید که من تنها به خاطر تعهد وعشقی که به باشگاه دارم مانده‌ام اگر نه چند وقت پیش استعفایم را به وزیر داده‌ام. همین الان هم می‌گویم هر کس فکر می‌کند که می‌تواند به استقلال کمک کند، بسم الله...»

این بسم‌الله، اما نه شروع کار که شاید پایان عمر مدیریت اخیر فتح‌الله زاده در استقلال باشد. او البته بر سر یک دوراهی سخت و دهشتناک قرار دارد. اگر بماند که استقلال به احتمال فراوان نخواهد توانست بدهی استراماچونی را بپردازد و هم جام باشگاه‌های آسیا از دست می‌رود و هم ممکن است استقلال به یک دسته پایین‌تر سقوط کند و حتی شاید جریمه‌های بیشتر. در این حالت که روزگار شخصی مثل فتح‌الله زاده سیاه خواهد شد و شاید هواداران او را حتی به غلط، باعث و بانی این اتفاق مهیب بدانند.

اما اگر موضوع استعفای او در نظر گرفته شود نیز ماجرا‌های دیگری به وقوع خواهد پیوست. اول اینکه از بدبیاری فتح‌الله زاده، وزیر ورزش نیز به دلیل سقوط هلی‌کوپتر هنوز در وضعیت پایداری نیست و طبیعتا تصمیم درستی در رد یا پذیرفتن این استعفا نمی‌تواند بگیرد. در عین حال وضعیت استقلال به قدری بغرنج است که احتمالا کس دیگری حاضر نیست خود را در این ورطه هولناک بیندازد و زیر بار بدهی باشگاه برود؛ بنابراین ممکن است یک مدیر غیرورزشی نهایتا به این مسئولیت تن در دهد و در این صورت رسیدگی به امور عادی و جاری باشگاه دچار مشکلات خواهد شد، چون فرد جدید و غیرمرتبط با اداره استقلال قطعا نخواهد توانست به اندازه فتح‌الله زاده امور را در دست بگیرد و مشکلات جدیدی رخ خواهد داد که احتمالا استقلال را از کورس قهرمانی دور خواهد کرد.

امروز فتح‌الله زاده به تمرین استقلال رفته و البته مشخص نیست دقیقا در چه موردی با بازیکنان و کادر فنی صحبت کرده است، اما مسلما وضعیت روحی او اصلا خوب نیست. آیا ممکن است حاجی نوروز ۱۴۰۲ را در استقلال نبیند؟!  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی