تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
پژوهش‌ها ثابت کرد

احترام به حقوق زنان باعث افزایش عمر مردان می‌شود

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رعایت حقوق زنان در واقع برای سلامت مردان مفید است، زیرا برابری جنسیتی به هر دو گروه کمک می‌کند تا عمر طولانی‌تری داشته باشند.

کد خبر: ۱۴۶۲۷۷
۰۹:۵۷ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

احترام به حقوق زنان باعث افزایش عمر مردان می‌شود

دیدارنیوز: نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد: در سال ۲۰۲۱ که شاخص شکاف جنسیتی جهانی با ۱۰ درصد بهبود مواجه شد، امید به زندگی زنان ۴.۳ ماه افزایش یافته و در همان زمان، مردان نیز شاهد جهش ۳.۵ ماهه در این حوزه بودند.

بر اساس گزارش دفتر آمار ملی در بریتانیا، بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰، امید به زندگی مردان به ۷۹ سال رسیده است، در حالی که امید به زندگی در زنان به ۸۲ سال و ۹ ماه رسیده است. این مطالعه نشان می‌دهد که پرداختن به نابرابری جنسیتی طولانی مدت ممکن است به افزایش طول عمر برای زنان و مردان کمک کند.

دکتر کت پینو گومز (Cat Pinho-Gomes) نویسنده ارشد این مطالعه و پژوهشگر موسسه جورج و امپریال کالج لندن، در این رابطه می‌گوید: بسیاری از عواملی که تعیین کننده، مدت زندگی است، مانند شرایط کار و زندگی، قرار گرفتن در معرض آلودگی، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، آموزش، درآمد و حمایت اجتماعی، با تفاوت‌های جنسیتی در سراسر جهان مرتبط است.

محققان می‌گویند: ما شاهد هستیم در جوامعی که به سمت برابری جنسیتی حرکت کرده و زنان فرصت مشارکت کامل‌تر در زندگی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را پیدا می‌کنند، کل جامعه از مزایای آن بهره مند می‌شود.

محققان همچنین دریافتند که برابری جنسیتی در آموزش، قوی‌ترین ارتباط را با طول عمر بیشتر برای مردان و زنان دارد.

پینو گومز در ادامه توضیحاتش می‌افزاید: این موضوع نشان می‌دهد که به ویژه در کشور‌های با درآمد کم و متوسط سرمایه گذاری در آموزش بسیار مهم است. سرمایه گذاری در برابری جنسیتی ممکن است همچنان در حوزه افزایش امید به زندگی، به ویژه برای مردان مفید باشد.

این تیم برای بررسی دقیق این موضوع، از یک شاخص شکاف جنسیتی جهانی بر اساس شاخص توسعه یافته توسط مجمع جهانی اقتصاد استفاده کرد. به گزارش سیناپرس، آن‌ها داده‌ها را در ۱۵۶ کشور بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ تحلیل کرده و سپس از سه عامل از چهار عامل شاخص شکاف جنسیتی جهانی استفاده کردند که وضعیت فعلی و تکامل برابری جنسیتی را معیار قرار می‌دهد. این عوامل شامل مشارکت اقتصادی و فرصت، پیشرفت تحصیلی و توانمندسازی سیاسی هستند.

پینیو گومز در پایان توضیحاتش نتیجه می‌گیرد: مطالعه ما پیامد‌های مهمی برای سیاست گذاران در سراسر جهان دارد، به ویژه زمانی که جهان به تدریج از شوک‌های بی شمار ناشی از همه گیری کووید ۱۹ که تأثیر جنسیتی در حوزه‌های مختلف زندگی داشت، بهبود می‌یابد.

اینک در آستانه روز جهانی زن، فراموش نکنیم که شواهد نشان می‌دهد: افزایش نمایندگی زنان در بخش‌های مختلف به جوامع کمک می‌کند ثروتمندتر و در نتیجه سالم‌تر بوده و امید به زندگی بیشتری داشته باشند.

شرح کامل این مطلب در آخرین شماره مجله PLOS Global Public Health منتشر شده است.

منبع:سیناپرس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی