تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

کمک تلسکوپ‌های جدید به افزایش احتمال شناسایی موجودات فضایی

دانشمندان معتقدند که به لطف تلسکوپ‌های قدرتمند جدید می‌توانیم در آینده‌ای بسیار نزدیک موجودات فضایی را شناسایی کنیم. این کار با کمک تلسکوپ‌های پیشرفته و جدیدی مانند جیمز وب و تلسکوپ‌های بزرگ رادیویی امکان پذیر است.

کد خبر: ۱۴۶۱۹۸
۰۹:۲۲ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱

کمک تلسکوپ‌های جدید به افزایش احتمال شناسایی موجودات فضایی

دیدارنیوز: امیلی میچل، استاد دانشگاه کمبریج، معتقد است که فناوری‌های جدیدی مانند تلسکوپ فضایی جیمز وب به دانشمندان اجازه می‌دهد تا جو سیارات دیگر را با جزییات زیاد تجزیه و تحلیل کنند. با کمک این فناوری‌ها و انداختن نگاهی دقیق‌تر به سیارات، اطلاعات بیشتری در مورد تولد و تکامل، ستارگان و کهکشان‌ها در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

دکتر میچل پیشنهاد کرد: حیات بیگانه ممکن است در چند دهه آینده با شناسایی الگو‌هایی به نام امضا‌های زیستی شناسایی شود و در این میان تلسکوپ‌های قدرتمند جدید امکان تجزیه و تحلیل نور ستارگان را در حین عبور از جو سیاره فراهم کرده و اطلاعاتی درباره ترکیب شیمیایی آن‌ها آشکار می‌کنند.

این ترکیب شیمیایی ممکن است در تماس گاز‌های خاص برای شواهدی از زندگی گذشته یا حال تغییر یابد که به عنوان امضای زیستی شناخته می‌شود.

این استاد دانشگاه کمبریج معتقد است:شناسایی موجودات فضایی طی سال‌های آینده بسیار محتمل است، زیرا به طور قطع زندگی‌های دیگری در جهان هستی وجود دارد.

وی در ادامه توضیحاتش گفت: در شرایطی که ما شروع به بررسی سیارات دیگر می‌کنیم، امضا‌های زیستی می‌تواند نشان دهند که منشاء حیات روی زمین فقط یک حادثه منحصر به فرد محسوب شده یا وجود حیات بخشی از ماهیت اساسی جهان است؟

در حال حاضر ما فقط یک امضای زیستی روی زمین داریم و هنوز مشابه این امضا‌های زیستی در جایی شناسایی نشده است. ما پیش بینی می‌کنیم طی ۱۰ تا ۲۰ سال آینده هزاران نمونه از این امضا‌های زیستی در جهان کشف شوند.

گفتنی است، این نظریه با مخالفان متعددی نیز همراه است و برای نمونه پروفسور دیدیه کوئلوز، در دانشگاه زوریخ در رابطه با نظریه همکارش اظهار داشت که پیش بینی شناسایی حیات بیگانه امری کاملا احمقانه است، در بهترین شرایط نمونه‌های مریخ ممکن است اولین شواهد را ارائه دهند.

پروفسور در خاتمه توضیحاتش افزود: امیدوارم در طول عمرم شاهد اتفاقاتی مهم در این حوزه باشم. شاید تا چند سال دیگر کسی با تلسکوپ جیمز وب جوی را که شبیه زمین به نظر می‌رسد، تشخیص دهد و یا شاید هم متوجه شویم که بیشتر سیارات جو نداشته و ایجاد حیات روی زمین نتیجه یک خوش شانسی است.

منبع:سیناپرس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی