تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

رئیسی: مسکن بیش‌ترین سهم را در سبد هزینه‌ها دارد؛ باید سالی یک میلیون مسکن می‌ساختیم

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری صبح امروز یکشنبه، در آیین واگذاری ۲۳ هزار واحد مسکن به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد با اشاره به اینکه مسکن بیش‌ترین سهم را در سبد هزینه خانواده دارد، گفت: کسی که با نیاز کشور آشنا باشد، می‌داند باید سالی یک میلیون مسکن می‌ساختیم و در دهه‌های گذشته که ایجاد نشد، عقب‌ماندگی داریم و این عقب‌ماندگی الان خود را نشان می‌دهد و تکلیف قانونی هم هست.

کد خبر: ۱۴۶۱۴۴
۱۲:۲۰ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱

رئیسی:

دیدارنیوز: رئیس جمهور گفت: مسئله مسکن به‌عنوان بخش هزینه‌بری است که بیش‌ترین سهم را در سبد هزینه خانواده دارد و امروز نهاد‌های انقلاب اسلامی بسیج شده‌اند این مشکل را حل کنند و همکاری خوبی بین همه نهاد‌ها و دولت وجود دارد.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز یکشنبه، در آیین واگذاری ۲۳ هزار واحد مسکن به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد طی سخنانی ضمن تبریک ولادت امام زمان (عج) با اشاره به آیات و روایات ائمه (ع) در توصیه به کمک به نیازمندان اظهار داشت: امروز کمیته امداد بعد از ۴۵ سال کارنامه درخشان و قابل ارائه‌ای در کمک‌رسانی به نیازمندان و باز کردن گره از زندگی مردم دارد. یاد مرحوم عسگراولادی و اقای شفیق را گرامی می‌داریم و در این نهاد ایفای نقش کردند.

وی افزود: مردم ما امروز بیشترین اعتماد را به این نهاد انقلابی دارند و به سهم خودم از مدیران این نهاد قدردانی می‌کنم. بسیاری از خادمان این نهاد بی‌نام و نشان در جای‌جای کشور خدمت می‌کنند و در عرصه‌های مختلفی کار انجام داده‌اند.

رئیس‌جمهور بیان کرد: مسئله مسکن به‌عنوان بخش هزینه‌بری است که بیش‌ترین سهم را در سبد هزینه خانواده دارد و امروز نهاد‌های انقلاب اسلامی بسیج شده‌اند این مشکل را حل کنند و همکاری خوبی بین همه نهاد‌ها و دولت وجود دارد. یکی از جلوه‌های این همکاری واگذاری این ۲۳ هزار واحد است.

رئیسی خاطر نشان کرد: مردمی‌سازی، همکاری نهاد‌های انقلاب با دولت و گروه‌های جهادی که افتخار کشور هستند می‌تواند نقش موثری در این نقش داشته باشند.

وی عنوان کرد: علیرغم تشکیل وزارتخانه‌ی «جهاد کشاورزی» و ادغام سازمان جهاد سازندگی در این وزارتخانه، حرکت جهادی در کشور کُند و متوقف نشد و گروه‌های جهادی در کشور مشغول هستند. این نیز بر اثر هدایت‌های مقام معظم رهبری است و اقشار مختلف از جمله دانشجویان، هیئتی‌ها و مسجدی‌ها در این عرصه مشغول فعالیت هستند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: اینکه کمیته امداد اعلام کرده تا پایان سال ۱۴۰۲ در روستا‌ها نیازمند و مددجوی بی‌مسکن نداشته باشیم اقدام مهمی خواهد بود و دولت هم مساعدت‌های لازم را انجام خواهد داد.

رئیسی ادامه داد: کمیته امداد در اشتغال نیز از نهاد‌های موفق بوده و آمار خوبی در این‌زمینه دارد؛ این کمیته فقط مستمری نمی‌دهد بلکه خانواده‌ها را با برنامه‌ای مدوّن خودکفا می‌کند.

ساخت یک میلیون مسکن در سال، نیاز کشور و طبق قانون است

وی خاطر نشان کرد: همه اجزای دولت مسئله مسکن را به‌عنوان مسئله ضروری مسکن می‌دانند و اینکه بنده در جلسات مختلف می‌گویم «باید یک میلیون مسکن ساخته شود»، برخی فکر می‌کنند این نگاه فردی است؛ کسی که با نیاز کشور آشنا باشد، می‌داند باید سالی یک میلیون مسکن می‌ساختیم و در دهه‌های گذشته که ایجاد نشد، عقب‌ماندگی داریم و این عقب‌ماندگی الان خود را نشان می‌دهد و تکلیف قانونی هم هست.

رئیس‌جمهور بیان کرد: همکاری نهاد‌های انقلاب اسلامی، خیرین، گروه‌های جهادی و دیگر بخش‌ها با دولت نشان می‌دهد که این امر دست‌یافتنی است.

رئیسی خاطر نشان کرد: بنده در گزارشات تقدیمی به مقام معظم رهبری، فقط از اقدامات دولت نمی‌گویم و عملکرد و همکاری‌های سایر نهاد‌های انقلاب اسلامی را هم ذکر می‌کنم؛ گذشت آن‌زمانی که نهاد‌های انقلاب یک بخش بوده و دولت هم در بخش دیگری بود. یک زمانی بود که این دو از هم جدا بودند، ولی اعلام می‌کنیم همه‌ی ما یک آهنگ داریم و آن هم گره‌گشایی از مشکلات مردم، اجرای دستورات مقام معظم رهبری و اجرای خواست مردم است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی