تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

تظاهرات هزاران اسرائيلی علیه «نتانیاهو» ادامه دارد

هزاران نفر شنبه شب برای نهمین هفته پیاپی در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی دولت اسرائیل در تل‌آویو تظاهرات کردند. مخالفان دولت بر این باور هستند که اصلاحات قضایی نتانیاهو، اصل تفکیک قوا را زیر سوال می‌برد.

کد خبر: ۱۴۶۱۳۶
۱۱:۱۴ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱

تظاهرات هزاران اسرائيلی علیه «نتانیاهو» ادامه دارد

دیدارنیوز: مخالفان دولت ائتلافی اسرائیل این طرح را برخلاف اصول دموکراسی ارزیابی می‌کنند. دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در نظر دارد از قدرت دیوان عالی بکاهد و دایره اختیارات دولت در زمینه انتصاب قضات را افزایش دهد.

شرکت‌کنندگان در تظاهرات شنبه شب شعار‌های از جمله «دموکراسی دموکراسی» و «خجالت» سر دادند. معترضان علاوه بر تل‌آویو در چند شهر دیگر اسرائیل نیز تظاهرات کردند.

دولت ائتلافی بنیامین نتانیاهو که از آن به عنوان راستگراترین دولت تاریخ اسرائیل یاد می‌شود دیوان عالی را به «سیاسی کاری» متهم می‌کند. اما مخالفان دولت بر این باور هستند که اصلاحات قضایی دولت، اصل تفکیک قوا را زیر سوال می‌برد.

نمایندگان کنست (پارلمان اسرائیل) دو بخش کلیدی از طرح اصلاحات قضایی مورد نظر دولت بنیامین نتانیاهو را در شور اول تصویب کرده‌اند. با این حال رای‌گیری برای بخش دیگری از این طرح که براساس آن اکثریت نمایندگان کنست قادر به لغو تصمیم‌های دیوان عالی خواهند بود به زمان دیگری موکول شده است.

مخالفان دولت اسرائیل از جمله یائیر لاپید، نخست وزیر پیشین معتقدند که هدف بنیامین نتانیاهو از اصلاحات قضایی تامین منافع شخصی و فرار از تعقیب‌های قضایی است. به گفته آن‌ها بنیامین نتانیاهو که متهم به فساد مالی است در صورت محکومیت قضایی ممکن است با استناد به اصلاحات صورت‌گرفته به دنبال لغو حکم قضایی علیه شخص خودش باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی