تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ژاپنی‌ها دوست دارند چندین بار به ایران سفر کنند

سایتو میئمی، فعال گردشگری وابسته به مرکز اطلاع رسانی و فرهنگی سفارت ژاپن در ایران بابیان اینکه سفر به ایران برای ژاپنی‌ها سخت، اما غیرممکن نیست، گفت: گردشگران ژاپنی به ایران خیلی علاقه‌مند هستند. معمولا ژاپنی‌هایی که برای نخستین بار به ایران سفر می‌کنند دوست دارند اصفهان، شیراز و یزد را ببینند، اما اگر خیلی خوششان بیاید که اغلب اوقات هم اینگونه است، دو یا سه بار و حتا بیشتر هم به ایران سفر می‌کنند. بعد از مسیر طلایی که همان اصفهان و شیراز است، ژاپنی‌ها دوست دارند به سمت تبریز، اهواز و مشهد بروند.

کد خبر: ۱۴۶۱۲۶
۰۹:۵۴ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱

سفر به ایران برای ژاپنی‌ها سخت، اما غیرممکن نیست

دیدارنیوز: یک فعال گردشگری وابسته به بخش فرهنگی سفارت ژاپن با اشاره به آنکه سالانه بیش از هفت هزار ژاپنی به ایران سفر می‌کنند، گفت: ژاپنی‌ها با اهداف تجاری و گردشگری به ایران سفر می‌کنند. درعین حال سالانه حدود هفت هزار ایرانی نیز به ژاپن سفر می‌کنند.

سایتو میئمی (فعال گردشگری وابسته به مرکز اطلاع رسانی و فرهنگی سفارت ژاپن در ایران) با اشاره به آنکه هنوز حوزه گردشگری بین ایران و ژاپن ضعیف است، گفت: از آنجا که ایران تحت تحریم است از این رو هیچیک از آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی ژاپنی امکان حضور در ایران را ندارند و ما تنها شانس ژاپن و ایران برای برقراری ارتباط گردشگری هستیم.

او ادامه داد: شخصا قبلا به مدت ۸ سال در آژانس‌های مسافرتی ایرانی کار کردم و در حوزه توریسم فعالیت داشتم از این رو قصد دارم در مدت ماموریتم کار‌های مربوط به گردشگری را بیشتر انجام دهم تا شاید بتوانیم در این حوزه به نتیجه بهتری برای بهبود روابط گردشگری دست یابیم.

او در پاسخ به سئوالی مبنی بر آنکه با توجه به تحریم‌های موجود و تجربه‌ای که در حوزه گردشگری ایران و ژاپن دارد چه پیشنهاداتی برای بهبود روند گردشگری بین این دو کشور و تسهیل حضور شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری ایرانی در ژاپن و بالعکس ارائه می‌دهد، گفت: به نظرم فعلا سخت است که شرکت‌های ژاپنی در ایران دفاتر خود را فعال کنند، اما نیازی هم نیست که برای تبادل گردشگر حتما شرکت‌های ژاپنی در ایران شرکت داشته باشند چراکه می‌توان از طریق بستر نت از ایمیل و اسکایپ گرفته تا تلفن و… ارتباطات لازم را برقرار کرد. می‌توان رزرو را به صورت اینترنتی انجام داد. درخصوص تبادل مالی نیز مشکل خاصی وجود ندارد چراکه اگر مسافران ایرانی به ژاپن سفر کنند امکان پرداخت نقدی در محل برایشان فراهم است. مشکل پیش‌پرداخت نیز می‌تواند از طرق آژانس‌داران حل شود.

او خاطرنشان کرد: حتا می‌توان بین آژانس‌داران ایرانی و ژاپنی قرارداد دوسویه منعقد شود و مبالغی برای تضمین نزد آژانس‌داران نگهداری شود تا گردشگران بتوانند به راحتی رزرو خود را انجام و سفر کنند. در این شرایط مشکلات پرداخت حل خواهد شد. بر اساس آماری که دارم در سال ۲۰۱۹ بیش از هفت هزار نفر از ایرانی‌ها به ژاپن سفر کردند و در عین حال تعداد ژاپنی‌هایی که به ایران سفر می‌کنند نیز بسیار زیاد است و به طور میانگین سالانه بیش از هشت هزار ژاپنی به ایران سفر می‌کنند.

به گفته او، نیمی از گردشگران ژاپنی که به ایران سفر می‌کنند با اهداف تجاری این سفر را انجام می‌دهند و نیمی دیگر با اهداف توریستی به ایران سفر می‌کنند. البته بعد از کرونا شرایط تا حدودی تغییر کرده است و برخی از کشور‌ها شرایط سختی برای ورود مسافران در نظر گرفته‌اند. خوشبختانه ایران شرایط سختی برای مسافران در نظر نگرفته و امکان ورود مسافران ژاپنی فراهم است. ژاپنی‌ها نیز خیلی دوست دارند به ایران سفر کنند و از این امر استقبال می‌کنند. حتا بعد از دوره کرونا تور‌های سفر به ایران از سر گرفته شده و شنیده‌ام سال می‌۲۰۲۲ یک گروه گردشگر ژاپنی به ایران آمدند و به سمت گرگان و ترکمن صحرا رفتند. گردشگران ژاپنی به ایران خیلی علاقه‌مند هستند.

او در پاسخ به این سوال که عموما گردشگران ژاپنی تمایل دارند در کدام مسیر‌های گردشگری در ایران سفر کنند و اینکه آیا اغلب آن‌ها مسیر کلاسیک ایران را ترجیح می‌دهند یا دوست دارند در سایر مسیر‌ها و سایر گونه‌های گردشگری ایران نیز سفر کنند، گفت: معمولا ژاپنی‌هایی که برای نخستین بار به ایران سفر می‌کنند دوست دارند اصفهان، شیراز و یزد را ببینند، اما اگر خیلی خوششان بیاید که اغلب اوقات هم اینگونه است، دو یا سه بار و حتا بیشتر هم به ایران سفر می‌کنند. بعد از مسیر طلایی که همان اصفهان و شیراز است، ژاپنی‌ها دوست دارند به سمت تبریز، اهواز و مشهد بروند. تعداد ژاپنی‌هایی که دوست دارند برای چندمین بار به ایران سفر کنند خیلی زیاد است و تا جایی که می‌دانم حتا تا ۴ بار هم به ایران سفر می‌کنند.

به گفته او، ژاپنی‌ها فقط گردشگر عادی نیستند بلکه دوست دارند با فرهنگ و آداب و رسوم ایران از نزدیک آشنا شوند و این امر از طریق همراه شدن با زندگی بومیان و عشایر ایرانی بهتر رقم می‌خورد. تبادل فرهنگی و دیدار با ایل و عشایر ایرانی از قشقایی و بختیاری گرفته تا سایر ایلات برایشان خیلی جذاب است. درواقع گردشگران ژاپنی گردشگرانی تجربه‌گرا هستند و از طبیعت ایران هم لذت می‌برند. درواقع فقط دیدن آثار تاریخی نیست که برایشان جذاب است بلکه حضور در طبیعت و عکاسی از آن را هم دوست دارند.

او درخصوص مشکلاتی که ایرانی‌ها برای دریافت ویزای ژاپن برای سفر به این کشور دارند، گفت: اگر ویزای توریستی و کوتاه مدت بخواهند و اگر مدارک مورد نیازشان کامل باشد، طی حدود ۱۰ روز ویزا صادر می‌شود. مدارک مورد نیاز در سایت نوشته شده و این ویزا برای ایرانی‌ها نیز به راحتی صادر می‌شود. درست است که تعداد مدارک مورد نیاز برای ویزای ژاپن زیاد باشد، اما نکته قابل توجه آن است که برای دریافت ویزای توریستی دعوتنامه نیاز نیست و گردشگران می‌توانند بدون دعوتنامه با تامین مدارک موردنیاز حتابه صورت شخصی به ژاپن سفر کنند.

او تصریح کرد: هرچند درحال حاضر پرواز مستقیم بین ایران و ژاپن برقرار نیست، اما مسافران می‌توانند از طریق دوبی، دوحه و استانبول به راحتی به ژاپن سفر کنند. دوست داریم که پرواز مستقیم با ایران داشته باشیم، اما نمی‌دانم که آیا در شرایط فعلی امکانش هست یا خیر.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی