تیتر امروز

هشدار به اسرائیل/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار به اسرائیل/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
ایران قصد دارد سلاح اتمی داشته باشد

ترامپ: شک دارم که چین خطرناک‌تر از ایران باشد!

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و پرحاشیه آمریکا مدعی است خطری که از جانب ایران، واشنگتن را تهدید می‌کند، بزرگ‌تر از تهدید چین است.

کد خبر: ۱۴۶۱۲۲
۰۹:۲۲ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱

ترامپ: شک دارم که چین خطرناک‌تر از ایران باشد!

دیدارنیوز: رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی است که ایران تهدیدی بزرگ‌تر از چین برای واشنگتن محسوب می‌شود.

به نقل از واشنگتن اگزمینر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی است خطری که از جانب ایران، واشنگتن را تهدید می‌کند، بزرگ‌تر از تهدید چین است.

ترامپ که کارزار انتخاباتی خود را برای حضور دوباره در کاخ سفید آغاز کرده، در آستانه نطقی مهم در کنفرانس ائتلاف اقدام سیاسی محافظه‌کاران در سال ۲۰۲۳، در بیرون وانشگتن دی‌سی صحبت می‌کرد. رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به روابط پرتنش با چین و جنگ جاری در اوکراین، به طور خاص به قرار گرفتن واشنگتن در خطرناک‌ترین موضع و احتمال وقوع جنگ جهانی سوم پرداخت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به باور او در چنین جنگی، چین دشمن اصلی آمریکا خواهد بود، گفت که «لزوما اینطور نیست» و اضافه کرد که «برخی کشور‌های یاغی هستند که مشکلاتی را ایجاد می‌کنند که شاید بزرگ‌تر از چین باشد.»

ترامپ گفت: خیلی‌ها اینطور فکر می‌کنند، اما من لزوماً مطمئن نیستم. همیشه با چین رابطع خوبی داشتم و توافقات تجاری بسیار خوبی با آن‌ها داشتم و کشاورزان از این توافق‌ها منفعت بسیاری بردند.

رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به ادعا‌های اخیر درباره اینکه ایران قادر به ساخت یک سلاح اتمی کاملاً جدید است، مدعی شد: چین کشوری است که نمی‌خواهد منفجرش کنند، برخی کشورها، اما برایشان مهم نیست. آن‌ها متعصب هستند. حالا ایران قصد دارد سلاح اتمی داشته باشد و وقتی می‌پرسید آیا چین از آن‌ها خطرناک‌تر است، می‌گویم «شک دارم.»

وی در ادامه مدعی شد: وقتی که من (از توافق) خارج شدم، آن‌ها برای توافق کردن سر از پا نمی‌شناختند، چون ما در موقعیتی قرارشان داده بودیم که تقریباً باید توافق را می‌پذیرفتند. می‌توانستیم به توافقی برسیم که برای همه از جمله آن‌ها فوق‌العاده بود.

ترامپ افزود: سلاح هسته‌ای ویرانگر است و واژه هسته‌ای و سلاح هسته‌ای که این روز‌ها زیاد می‌شنویم، نباید به کار برود. این واژه‌ای است که هرگز نباید از آن استفاده کرد، اما مثل هر لحظه آن را می‌شنویم. معتقدم که ما در خطرناک‌ترین مقطع تاریخ کشورمان هستیم و جهان هم در خطرناک‌ترین شرایط است؛ و به نظر من مشکل همه این‌ها در رهبری (آمریکا) است.

این ادعا‌های ترامپ همزمان با انتشار گزارش ادعایی بلومبرگ درباره غنی‌سازی ۸۴ درصدی ایران مطرح شد. با این حال رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به تهران سفر کرده بود، پس از ملاقات با مقامات جمهوری اسلامی و بازگشت به وین در پاسخ به سوالی درباره «سطح غنی سازی ایران و برنامه هسته‌ای غیرنظامی تهران در ارتباط با غنی سازی ۷۰ درصدی» گفت: آن‌ها (ایران) در سطحی که اعلام کردند؛ غنی سازی کردند. اطلاعاتی نداریم که بگوییم ایران دنبال ساخت بمب اتمی است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی