تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
۱۸۰ نظامی دیگر کناره‌گیری کردند

طغیان در ارتش اسرئیل

روند طغیان در ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل سیاست‌های بنیامین نتانیاهو همچنان ادامه دارد و در جدیدترین مورد ۱۸۰ افسر یگان ذخیره نیروی هوایی اعلام کرده‌اند که در محل کار حاضر نمی‌شوند.

کد خبر: ۱۴۶۰۲۶
۱۴:۰۸ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱

طغیان در ارتش اسرئیل

 

دیدارنیوز: روند اعتراضات به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو مدتی است به درون نهاد‌های نظامی و امنیتی نیز کشیده شده و روز به روز گسترده‌تر می‌شود و افسران و نظامیان بیشتری اعلام می‌کنند که دیگر حاضر به خدمت نظامی نیستند.

به نوشته وبگاه العربی الجدید، به نقل از شبکه صهیونیستی کان، ۱۸۰ افسر یگان احتیاط نیروی هوایی این رژیم در نامه‌ای به فرماندهانشان اعلام کرده‌اند که در اعتراض به قانون موسوم به «اصلاحات قضایی» از ادامه خدمت نظامی انصراف می‌دهند.

به گفته شبکه کان، این افسران از شعبه «کنترل و نظارت» رونوشتی از نامه خود را به «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی ارسال کرده‌اند. این نامه در حالی نوشته شده است که روز گذشته درگیری‌های شدیدی در تل آویو میان مأموران امنیتی و معترضان به سیاست‌های نتانیاهو در گرفت و برای اولین بار پس از هشت هفته، اعتراضات به صحنه خشونت بدل گشت.

در این راستا هفته گذشته نیز ۱۰۰ نفر از افسران یگان «عملیات ویژه» اداره اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی (امان) در نامه‌ای اعلام کردند که در صورت تصویب کامل طرح نتانیاهو، از ادامه حضور در ارتش انصراف خواهند داد. این یگان مسئول مدیریت و اجرای عملیات‌های نظامی خارج از فلسطین اشغالی است و از این رو نامه این افراد سر و صدای بسیاری به پا کرد.

همچنین صد‌ها نفر از افسران و نظامیان گردان «جاسوسی سایبری» (گردان ۸۲۰۰) نیز با نوشتن توماری اعلام کردند که در اعتراض به نتانیاهو دیگر در محل خدمت خود حاضر نخواهند شد. این گردان نیز مسئول تدوین و اجرای طرح‌های عملیات سایبری در شرایط جنگی را بر عهده دارد و برای صهیونیست‌ها بسیار ارزشمند است.

به نوشته عرب۴۸، پیش‌بینی می‌شود که این تحولات به شکل ریشه‌ای بر توانایی ارتش اشغالگر قدس برای انجام مأموریت‌هایش تأثیر منفی بگذارد، به شکلی که ۷۰ درصد توانایی جنگی در رژیم اسرائیل بر دوش نیرو‌های ذخیره است.

«ران بن یشای»، تحلیلگر امور نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت در این باره نوشت: «آن‌چه این موضوع را تشدید می‌کند این واقعیت است که قبل از صحبت در مورد اصلاحات قضایی، انگیزه خدمت سربازی در میان نیرو‌های ذخیره به میزان قابل توجهی کاهش یافته است».

او در گزارشی نوشت که افسران و نیرو‌های ذخیره تا حد زیادی تمایلی به اجرای دستورات برای انجام تمرینات و شرکت در مانور‌هایی که قرار است آن‌ها برای شرکت در جنگ و عملیات‌های نظامی آماده کند، ندارند.

در این راستا هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی برای نخستین بار به صورت علنی گفت که «اختلافات، جامعه اسرائیل را تکان می‌دهد. این اختلافات به نیرو‌های ذخیره نیز رسیده است. نیرو‌های ذخیره می‌توانند از طرفین درگیر (نتانیاهو و یائیر لاپید) به دور باشند و خود را به عنوان یک نظامی، دخالت ندهند.

هالیوی ادامه داد: «به احساسات سربازان خود، توجه خواهیم کرد، نه به خاطر جانبداری از یک طرف خاص، بلکه برای حفظ ارتش یکپارچه. دور نگه داشتن ارتش از درگیری، تنها راه حفظ خدمت نیرو‌های ذخیره است. این یک مسئله بسیار ضروری است.»

در واکنش به این اظهارات، لیدر‌های اعتراضات نیرو‌های ذخیره ارتش صهیونیست به هالیوی گفتند: تو باید از ما و مسئله ما حمایت کنی. این اصلاح یا انقلاب قضایی نیست. این کودتای قضایی است که به امنیت حکومت آسیب وارد می‌کند.»

شامگاه شنبه بود که حدود ۱۶۰ هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی برای هشتمین هفته متوالی تظاهرات گسترده‌ای را علیه سیاست‌های کابینه نتانیاهو برگزار کردند.

رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند که «دیوید بارنیع» رئیس موساد به افسران شاغل در دستگاه‌های تابعه خود اجازه داد تا در اعتراضات گسترده علیه اصلاحات قضایی شرکت کنند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم هم شب گذشته گزارش داد که تعداد زیادی از رهبران و افسران ارشد موساد خواستار اعمال حق خود برای شرکت در اعتراضات گسترده شده‌اند.

هفته پیش نیز اعضای پارلمان رژیم جعلی صهیونیستی بعد از هشت ساعت جلسه، با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف، لایحه جنجالی کابینه راستگرا، برای کاهش اختیارات دستگاه قضایی را در قرائت اول، تصویب کردند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی