تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
نمایندگان باید خانه‌های زیر ۲ میلیارد را از پرداخت مالیات معاف می‌کردند، نه ۲۰ میلیارد

جعفرزاده: مجلس انقلابی لاکچری‌بازی می‌کند!

جعفرزاده ایمن آبادی، عضو پیشین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، درباره قانون معافیت مالیات برای خانه‌های بالای ۲۰ میلیارد تومان گفت: اگر مجلس به فکر مردم بود باید می‌گفت مثلا خانه‌های زیر ۲ میلیارد تومان از پرداخت مالیات معاف هستند، نه خانه ۲۰ میلیارد تومانی که صرفا برای یک قشر خاص جامعه است. این مصوبه اصلا در شأن مجلسی که ادعای انقلابی‌گری دارد، نیست. اکنون با این کار مجلس به سمت لاکچری‌بازی رفته‌ایم و انبوه‌سازان هم به سمت ساخت خانه‌هایی می‌روند که دیگر نیازی به پرداخت مالیات برای آن‌ها نباشد.

کد خبر: ۱۴۶۰۱۶
۱۹:۰۴ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱

ایمن‌آبادی

دیدارنیوز: غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو پیشین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در واکنش به قانون معافیت مالیات برای خانه‌های بالای ۲۰ میلیارد تومان می‌گوید: این قانون باعث می‌شود به سمت ساخت ویلا‌های غیرمجاز برویم بنابراین اصلا در شأن مجلسی که ادعای انقلابی‌گری دارد، نیست.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به معاف شدن خانه‌های بالای ۲۰ میلیارد تومان از مالیات در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ به رویداد۲۴ گفت: این تصمیم با هیچ سند بالا دستی هماهنگی و همخوانی ندارد. واقعیت این است که مجلس کلیات را از دست داده و تا این اندازه روی موضوعاتی ریز شده که با هیچ سند بالادستی نمی‌تواند آن را مقایسه کند. این یک خسران بزرگ برای کشور است که بدون برنامه در حال اداره شدن است.

جعفرزاده ایمن‌ آبادی می‌‎گوید: عدم هماهنگی میان مجلس و دولت باعث شده نمایندگان عجله کنند. در این عجله کردن وارد داستان‌هایی می‌شود که به دلیل نداشتن بدنه تخصصی و کارشناسی، باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود. مجلس اکنون با حذف مالیات برای خانه‌های بالای ۲۰ میلیارد تومان، دچار یک خطای استراتژیک شده و حتی هیات رئیسه نیز به آن ایراد گرفت و گفت یک تناقض در کار ما است. اکنون با این طرح، اگر یک فردی ویلای گرانقیمت بسازد دیگر مالیات نمی‌دهد، اما اگر کسی در باغ شخصی خودش یک ویلا بسازد، باید از او مالیات گرفت. این تناقض را به هیچ شکلی نمی‌توان حل کرد.

او در ادامه گفت: این سوال برای مردم پیش آمده که مگر نمایندگان خانه‌های بالای ۲۰ میلیارد تومان دارند که این قانون را برای خودشان تصویب کرده‌اند، زیرا طبقه مستضعف که چنین خانه‌هایی ندارند! این کار مجلس یک علامت سوال بزرگ برای مردم است. از سوی دیگر دریافت مالیات از چنین بخشی یکی از راه‌های درآمدی دولت بود که روی آن حساب کرده بود، با اینکار بخش درآمدی دولت چه می‌شود؟ از کدام هزینه‌اش باید کم کند؟ مجلس نباید در بخش درآمد‌های دولت ورود کند چرا که باید به دولت پاسخگو باشد.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: به هر شکلی که به این موضوع نگاه می‌کنید، دچار مشکل است. اگر مجلس به فکر مردم بود باید می‌گفت مثلا خانه‌های زیر ۲ میلیارد تومان از پرداخت مالیات معاف هستند، نه خانه ۲۰ میلیارد تومانی که صرفا برای یک قشر خاص جامعه است، زیرا با این کار می‌توانست به بخش انبوه‌ساز کمک کند تا روی خانه‌های کم‌قیمت سرمایه‌گذاری کند و به خاطر سیاست انگیزشی معاف از مالیات، واحد‌های ارزان‌قیمت بسازد. اکنون با این کار مجلس به سمت لاکچری‌بازی رفته‌ایم و انبوه‌سازان هم به سمت ساخت خانه‌هایی می‌روند که دیگر نیازی به پرداخت مالیات برای آن‌ها نباشد.

او با بیان اینکه این طرح صرفا به نفع جامعه سرمایه‌دار است، گفت: موضوع مهمتر اینکه تصویب این قانون باعث می‌شود به سمت ساخت ویلا‌های غیرمجاز برویم. این مصوبه اصلا در شأن مجلسی که ادعای انقلابی‌گری دارد، نیست. در همه جای دنیا از طبقات مرفه مالیات دریافت می‌کنند و میان طبقات پایین جامعه توزیع می‌کنند، اما متاسفانه به دلیل عدم آگاهی و نبود بنیه کارشناسی در میان نمایندگان فعلی مجلس، شاهد چنین مصوباتی هستیم. چرا باید مجلس مصوبه‌ای داشته باشد که حتی ۵ درصد جامعه هم آن را نمی‌پذیرد.

جعفرزاده می‌گوید: طبیعی است، زمانی که مجلس حداقلی باشد و از بطن مردم نباشد، توقع زیادی است که بخواهیم در جهت خواست و آسایش مردم گام بردارند. مخبر هم می‌گوید بهتر از ما نمی‌توانید پیدا کنید. در خورجین طیف انقلابی بهتر از این نمایندگان پیدا نمی‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی