تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
جدول انتخاب سرمربی تیم ملی هنوز بسته نشده

از نکونام و سانچز تا برانکو!

تیم ملی روز‌های سوم و ششم فروردین بازی دوستانه دارد در حالی که هنوز تکلیف سرمربی آن مشخص نیست وهر روز نام فرد تازه‌ای به میان می‌آید.

کد خبر: ۱۴۶۰۰۳
۱۵:۵۸ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱

از نکونام و سانچز تا برانکو!


دیدارنیوزـ شقایق آسیایی: بعد از آنکه خبر رسید به زودی امیر قلعه نویی به عنوان گزینه نهایی تیم ملی اعلام می‌شود، به یک باره و در میان تعجب اهل فوتبال، او از حضور در تیم ملی انصراف داد. پس از انصراف قلعه نویی تعداد بیشتری از کاندیدا‌های هدایت تیم ملی هم از حضور بر نیمکت تیم ملی شانه خالی کردند، کسانی که در شرایط نرمال و طبیعی شاید ۱۰ سال بعد هم  نیمکت تیم ملی به آن‌ها نمی‌رسید از جمله ساکت الهامی، حمید مطهری و مهدی تارتار به نوبت و به بهانه حضور در لیگ، از نیمکت تیم ملی انصراف دادند.

پس از این‌ها نوبت به حسین فرکی رسید که طی نامه بلندی ازهدایت تیم ملی انصراف دهد. او که چند سالی است سرمربی هیچ تیمی نبوده، ترجیح داد که این روند دوری از فوتبال را حفظ کند.

به این ترتیب تا اینجای کار تنها دو گزینه فرهاد مجیدی و جواد نکونام از مربیان داخلی و پاکو خِمس و مورایس از مربیان خارجی شاغل در ایران در فهرست نامزد‌های مربی‌گری تیم ملی باقی مانده‌اند. گفته شمی‌شود نکونام به فدراسیون برنامه داده و بر خلاف شایعات، هنوز در میان کاندیدا‌های فدراسیون وجود دارد. این در حالی است که فرهاد مجیدی نیز از حضور در تیم ملی انصراف داده و هنوز هم معلوم نشده که چرا نام یحیی گل محمدی سرمربی موفق پرسپولیس در میان کاندیدا‌ها نبود و یا اینکه چرا با وجود این که مهدی تاج از علی دایی به عنوان یکی از گزینه‌ها اسم برد، ولی در عمل هیچ اتفاقی نیفتاد.

سوال بعدی که ذهن را درگیر می‌کند این است که آیا این افراد گزینه‌های نهایی هدایت تیم ملی هستند یا مطرح کردن نام این اشخاص فقط برای منحرف کردن اذهان عمومی بوده و در پشت پرده اتفاقات دیگری در جریان است؟

گزینه‌های دیگری که اسامی آن‌ها این روز‌ها به گوش می‌رسد فلیکس سانچز، مربی اسپانیایی و سابق تیم ملی قطر است. مرد ۴۷ ساله اسپانیایی به مدت ۵ سال سرمربی تیم ملی زیر ۱۹ ساله‌های قطر بود و در ادامه به مدت سه سال از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ سرمربی زیر ۲۳ ساله‌های قطر شد.

وی در جام جهانی قطر روی نیمکت هدایت این تیم، نشست، هر چند با قطردر جام جهانی به عنوان یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های جام جهانی ظاهر شد.

شهرت این مربی بیشتر بخاطر پرورش جوانان و نوجوانان است موردی که در کشور ما به دست فراموشی سپرده شده و شاید با حضور سانچز در ایران دوباره به جریان بیفتد. ضمنا او در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ موفق شد با تیم ملی قطر به عنوان قهرمانی برسد. همچنین با تیم ملی زیر ۱۹ ساله‌های قطر نیز در سال ۲۰۱۴ بر بام آسیا ایستاد.

اما وقتی درباره فوتبال ایران صحبت می‌شود همیشه باید هر جور احتمالی درباره دورترین نامزد‌ها را نیز در نظر گرفت. در همین رابطه باخبر شدیم که این احتمال وجود دارد که برانکو ایوانکوویچ مجددا هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد و اینکه چرا این خبر رسانه‌ای نشده، چون در حال حاضر برانکو هدایت تیم ملی عمان را برعهده دارد و کسی روی این احتمال فکر نمی‌کند، ولی یادتان باشد که همیشه پای پیشنهاد بهتر در میان است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی