تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

جنجال جایزه لاتاری در آمریکا؛ ۲ نفر مدعی شدند!

یک شرکت بخت‌آزمایی ایالت کالیفرنیا می‌گوید همچنان مطمئن است که ادوین کاسترو برنده واقعی بلیت لاتاری رکوردشکن این شرکت به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰ میلیون دلار است. این بیانیه پس از آن منتشر می‌شود که فردی به نام خوزه ریورا ادعا کرده بود که او برنده واقعی این بلیت بوده و فردی این بلیت را از او دزدیده است.

کد خبر: ۱۴۵۹۵۵
۱۹:۱۲ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱

جنجال جایزه لاتاری در آمریکا؛ ۲ نفر مدعی شدند!

دیدارنیوز: روز ۱۴ فوریه کاسترو به عنوان برنده این بخت‌آزمایی معرفی شد و این فرد ناشناس یک شبه به برنده بزرگ‌ترین جایزه تاریخ لاتاری آمریکا تبدیل شد. با این حال فردی به نام خوزه ریورا ادعا می‌کند که در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۲۲ این بلیت را خریداری کرده و فردی که او آن‌را به نام «رجی» می‌شناسد، بلیت را از او دزدیده است.

ریورا در روز ۲۲ فوریه علیه کاسترو، رجی و لاتاری کالیفرنیا در دادگاه عالی لس آنجلس اعلام شکایت کرد. او مدعی است که سعی کرده بلیت را از رجی پس بگیرد، اما از انجام این کار خودداری کرده و با تهدید به از بین بردن بلیت سعی در باج‌گیری از ریوا برای تقسیم جایزه داشته است.

پس از انتشار این جنجال‌ها، لاتاری کالیفرنیا در بیانیه‌ای تاکید کرد که این اتهامات صحیح نیست. در این بیانیه آمده است: «ما در لاتاری کالیفرنیا اطمینان داریم که ادوین کاسترو برنده واقعی جایزه ۲ میلیارد و ۴۰ میلیون دلاری قرعه‌کشی نوامبر ۲۰۲۲ است.»

کارولین بکر، معاون مدیر ارتباطات لاتاری، به شبکه ان بی سی می‌گوید: «لاتاری تحقیقات گسترده‌ای برای تائید برندگان مسابقه انجام می‌دهد. این شامل تائید حقایق مربوط به نحوه خرید بلیت، تائید بلیت فیزیکی و در برخی موارد حتی بازبینی تصاویر دوربین‌های فروشگاهی که فرد برنده بلیت خود را از آنجا خریده است.»

او همچنین در ادامه افزود: «ما این روند را بسیار جدی می‌گیریم و گاهی حتی ممکن است هفته‌ها و یا حتی ماه‌ها نیز به طول بینجامد. این فرآیند برای لاتاری کالیفرنیا بسیار مهم است چرا که اصالت و صحت برنده بودن یک فرد را تضمین می‌کند.»

این مقام شرکت لاتاری همچنین با تائید اینکه معمولا افراد ادعا‌های نادرست یا بلیت جعلی ارائه می‌کنند افزود: «متاسفانه ما موارد زیادی داریم که افراد به دروغ ادعا می‌کنند که آن‌ها برنده شده‌اند، اما ما اطمینان حاصل می‌کنیم که برنده واقعی به جایزه خود برسد. هرچند ما تحقیقات مستقل را در مورد اتهامات سرقت انجام نمی‌دهیم چرا که این مسئولیت با مجریان قانون محلی است.»

در همین رابطه لیزا دردریان، افسر اطلاعات عمومی شهر پاسادنا تائید کرده که ریورا روز ۱۵ فوریه گزارشی مبنی بر ادعای دزدی را به اداره پلیس این شهر گزارش کرده است.

لاتاری کالیفرنیا یک روز قبل یعنی روز ۱۴ فوریه اعلام کرد که کاسترو برنده این بخت آزمایی شده است.

ریورا معتقد است او برنده واقعی است و حق دارد بین پرداخت یک جا مبلغ ۹۹۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار و یا پرداخت ۳۰ ساله کل مبلغ بیش از ۲ میلیارد دلاری یکی را انتخاب کند. وکلای این فرد شکایتی را نزد دادگاه عالی لس آنجلس به ثبت رسانده‌اند و حالا مشخص نیست که نتیجه این شکایت چه خواهد بود.

ریورا روز ۱۷ فوریه نامه‌ای به لاتاری کالیفرنیا ارسال و درخواست کرده که ویدیوی خرید بلیت او از فروشگاه بررسی تا مشخص شود که او برنده واقعی این بخت‌آزمایی بوده است. او مدعی است که روز ۷ نوامبر این بلیت را خریداری کرده است. وکلای این فرد می‌گویند لاتاری باید ویدیوی خریدن بلیت توسط ریورا و همچنین تصاویر مربوط به خرید بلیت توسط کاسترو را بررسی کنند تا مشخص شود چه کسی برنده واقعی این بخت‌آزمایی بوده است.

لاتاری کالیفرنیا گفته در صورتی که ادعایی در خصوص دزدی یک بلیت وجود داشته باشد این شرکت نمی‌تواند کاری کند و تنها اقدام ممکن پاسخ دادن به پرسش‌ها و ارائه شواهد احتمالی به مقام‌های محلی برای بررسی بیشتر این موضوع است.

کاسترو پس از برنده شدن ترجیح داده به صورت ناشناس باقی بماند و به صورت عمومی ظاهر نشده است. او در بیانیه‌ای اعلام کرد که از اعلام خبر برنده شدن شوکه شده و بسیار از این موضوع خوشحال است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی