تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

اژه‌ای: دشمن تصور می‌کرد دهه فجر تلخی خواهیم داشت

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه گفت: تصور دشمن بر این بود که ما دهه فجر تلخی خواهیم داشت و پیش بینی کرده بودند که افراد معاند وارد شوند و مقابله با مردم داشته باشند، اما هیچ اقدامی نتوانستند در دهه فجر انجام دهند و به آنچه می‌خواستند نرسیدند.

کد خبر: ۱۴۵۸۴۹
۱۰:۳۴ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱

اژه‌ای: دشمن تصور می‌کرد دهه فجر تلخی خواهیم داشت

دیدارنیوز: رئیس قوه قضائیه گفت: تلاش‌های زیادی توسط دشمنان صورت گرفت که پیام نظام اسلامی از مرز‌های ایران خارج نشود و این نظام رشد نداشته باشد، اما موفق نشد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای روز دوشنبه ۸ اسفند در دیدار با کارکنان دستگاه قضایی استان و قضات استان مرکزی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: امید است که خداوند توفیق دهد که بتوانیم با انجام به وظایف خود، در راستای تحقق اهداف الهی و خدمت به مردم گام برداریم.

وی خطاب به مسئولان و کارکنان دستگاه قضا گفت: هر مقداری که ممکن است باید از تشریفات و تجملات بکاهید، تجملات و تشریفات گاهی اوقات زیان می‌رساند و هرچه در این شرایط بتوانیم از تجملات بکاهیم، این امر پسندیده است.

ریاست قوه قضاییه با اشاره به طی مسیر از فرودگاه اراک تا استانداری و اقدامات امنیتی انجام شده در این مسیر اظهار کرد: امنیت لازم است، اما آن هم باید به مقدار ضرورت اکتفا شود. بنده مسئول امنیت نیستم و قصد دخالت در کار دیگران را ندارم، اما احساس می‌کنم شاید نیازی نباشد این مقدار از وقت نیرو‌های امنیتی و انتظامی در این حوزه گرفته شود.

محسنی اژه‌ای با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان تصریح کرد: باید خود را آماده ورود به ضیافت الهی کنیم تا بهره برداری و ورود خوبی به این ماه پربرکت داشته باشیم، در این ماه باید بتوانیم کاری کنیم تا انسان‌های مفیدی باشیم و مودت و خیرخواهی برای همگان داشته باشیم.

وی با اشاره به حوادث اخیر خاطرنشان کرد: دشمنان و بدخواهان و افراد ضد ارزش تلاش زیادی کردند که کشور را به هم بریزند و بتوانند در کشور بیش از آنچه ملاحظه شد مشکلات ایجاد کنند، دشمن به این مقدار قانع نبود و قصد بهم ریختن و تجزیه کشور را داشت.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: دشمن امید زیادی داشت که بتواند بیش از این کار‌های دیگری در کشور انجام دهد و دست به اقداماتی زد که برای کشور و مردم زحماتی ایجاد کرد، اما نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی و دستگاه‌های مختلف و مردم در راستای مقابله با این برنامه‌های دشمن تلاش کرد؛ البته در راس همه این‌ها لطف خداوند شامل مردم و کشور شد.

وی ادامه داد: تلاش‌های زیادی توسط دشمنان صورت گرفت که پیام نظام اسلامی از مرز‌های ایران خارج نشود و این نظام رشد نداشته باشد، اما موفق نشد. دشمن تمام توان خود را به کار گرفت و تمام ابزار‌های خود را روی میز گذاشت و یک راهبرد ترکیبی را با استفاده از همه این ابزار‌ها برای مقابله با این نظام به کار گرفتند، اما خداوند بسیاری از این توطئه‌ها را خنثی کرد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: دشمن چند سال برای تعلیم و تجهیز نیرو‌های خود تلاش کرد و انواع و اقسام رسانه‌ها را با پمپاژ دروغ آماده کرد، اما با همراهی مسئولان و مردم این توطئه‌ها خنثی شد. فراخوان‌های زیادی نیز از سوی دشمن برای عدم حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن منتشر شد و تصور دشمن بر این بود که ما دهه فجر تلخی خواهیم داشت و پیش بینی کرده بودند که افراد معاند وارد شوند و مقابله با مردم داشته باشند، اما هیچ اقدامی نتوانستند در دهه فجر انجام دهند و به آنچه می‌خواستند نرسیدند.

وی افزود: مردم در این شرایط سخت و با همه مشکلات اقتصادی، با حضور گسترده خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن حاضر شدند و توطئه دشمن را خنثی کردند.

محسنی اژه‌ای گفت: هرکس باید وظیفه خود را در حد توان و امکانات و متناسب با شرایط، به درستی انجام دهد. در روز‌های پایانی سال باید یک ارزیابی از وظایف خود داشته باشیم و نباید کار خود را با کم کاری دیگری قیاس کنیم. باید خود را خادم ملت بدانیم، و با این نیت که مردم شایسته این خدمت‌گزاری هستند وظایف خود را انجام دهیم. اگر مردم احساس کنند مسئولان هرآنچه در توان دارند انجام می‌دهند قطعا نگاه بهتری خواهند داشت.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه وظیفه ما تلاش و رسیدگی به امور است اضافه کرد: سلسله مشکلات اقتصادی برای همه وجود دارد و تنها مربوط به کارمندان قوه قضائیه نیست، دشمن نیز بر همین امر دست گذاشته و از همین ترفند استفاده می‌کند، تعداد کثیری از مردم با این مشکلات از جمله در حوزه خرید مسکن و خودرو و... درگیر هستند.

محسنی اژه‌ای افزود: اگر واقعا بخواهیم ماموریت‌های قوه قضائیه را در حد متوسط به اندازه کف انتظارات، انجام دهیم با این میزان بودجه و امکانات و روند و فرایندی که وجود دارد امکان پذیر نیست و کاری که برخی همکاران در دستگاه قضا انجام می‌دهند ایثار است، با توجه به محدودیت‌های موجود و انتظارات مردم و نمایندگان و ... که به حق هم هست، بدون فعالیت ایثارگرانه نمی‌توان کار مطلوب انجام داد.

رئیس قوه قضاییه خطاب به استاندار مرکزی گفت: شما عضو خانواده قوه قضاییه بوده اید، باید بسنجید که چه مقدار می‌توانید به بخش‌های مختلف دستگاه قضا در استان کمک کنید، این کمک‌ها در نهایت کمک به استان و مردم استان است.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: تمام تلاش ما بر این است که هرچه در توان است برای رفع مشکلات بکار بگیریم. مسئولان مختلف در دستگاه قضا تمام تلاش خود را برای صیانت از قوه قضاییه و ارتقای امور و رسیدن به نتایج مطلوب بکار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: ما نمی‌گوییم بدون نقص و همه چیزدان هستیم، اما در مجموع تمام تلاش‌ها و توان در مجموعه دستگاه قضا به کار گرفته شده است.

رئیس قوه قضاییه گفت: در طول ۴۰ سال حضور در قوه قضاییه، تاکنون این سطح از ارتباطی که در حال حاضر بین قوه قضاییه و مجلس وجود دارد را مشاهده نکرده بودم. همکاری خوبی بین مجلس و قوه قضاییه وجود دارد و امید است که با کمک خداوند بیش از این موفق شویم.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: مردم از ما انتظار دارند که هر مقداری که می‌توانیم در استجابت خواسته به حق آن‌ها تلاش کنیم. مردم از ما برخورد خوب می‌خواهند و تکریم ارباب رجوع باید در دستور کار مسئولان قضایی باشد، گاهی اوقات اثر یک برخورد از یک رای بیشتر است.

وی تصریح کرد: مردم همچنین از دستگاه قضایی عدالت و آراء درست می‌خواهند که تحقق این مهم نیز کار سختی است، افرادی که مراجعه می‌کنند خود را محق می‌دانند و کارکنان و قضات در مقابل طرفین دعوا قرار دارند و باید بر اساس آنچه انجام شده و بر اساس حق رای بدهند، البته ممکن است علیرغم همه تلاش‌ها به حق نرسند که در این خصوص برای ایجاد رضایت و عدالت نسبی باید تا حد ممکن حرف مردم شنیده شود و دقت لازم برای رسیدن به رای قطعی بکار گرفته شود.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: اجرای احکام نیز باید حکم را به موقع اجرا کند و اگر دلیلی مبنی بر اجرا نشدن حکم وجود دارد، مشخص شود. پرونده‌هایی در این استان و استان‌های دیگر وجود دارد که حدود ۲ یا ۳ سال است که حکم آن‌ها صادر شده، اما هنوز اجرا نشده و دلیل آن هم مشخص نیست. البته گاهی توجیه می‌کنند، اما توجیه قابل پذیرش نیست و باید پیگیری‌های مکرر و لازم انجام شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی