تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

افزایش ۸ درصدی تصادفات؛ کدام استان‌ها بیشترین فوتی‌ها را داشتند؟

حسن مومنی، رئیس پلیس راه کشور از افزایش ۸ درصدی تصادفات در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: بیشترین جانباختگان در استان‌های فارس ۷۳ نفر و بعد از آن در سیستان و بلوچستان، خراسان و اصفهان شاهد بودیم.

کد خبر: ۱۴۵۸۰۵
۱۳:۳۶ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱

افزایش ۸ درصدی تصادفات؛ کدام استان‌ها بیشترین فوتی‌ها را داشتند؟

دیدارنیوز: رئیس پلیس راه کشور از افزایش ۸ درصدی تصادفات فوتی در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

سردار حسن مومنی رئیس پلیس راه فراجا صبح امروز در هفتاد و ششمین کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی اظهار کرد: در خصوص آمار نوروز سال ۱۴۰۱ بر اساس آمار‌های به دست آمده متوجه شدیم که متأسفانه با رشد ۸ درصدی در تعداد جانباختگان شاهد هستیم.

وی افزود: طبق آمار در سراسر کشور حدود ۹۱۰ نفر در ایام نوروز سال ۱۴۰۱ جان خود را از دست داده‌اند و بر همین اساس شاهد افزایش ۳۷ درصدی سفر‌ها بودیم.

رئیس پلیس راه کشور گفت: ما مطمئن هستیم که امسال نیز با توجه به شروع ماه مبارک رمضان شاهد افزایش تردد و سفر‌ها قبل از سال تحویل خواهیم بود. قابل توجه است که هرچه حجم تردد و ترافیک در معابر جاده‌ای افزایش داشته باشد می‌توانیم شاهد کاهش آمار تصادفات به علت کاهش سرعت خودرو‌ها پایین باشیم.

وی گفت: بیشترین جانباختگان در استان‌های فارس ۷۳ نفر و بعد از آن در سیستان و بلوچستان، خراسان و اصفهان شاهد بودیم.

رئیس پلیس راه کشور همچنین ادامه داد: در استان‌های چهارمحال و بختیاری، تهران، البرز و اردبیل کمترین آمار جانباختگان را شاهد بودیم.

مومنی ادامه داد: همچنین افزایش تردد استان‌های بوشهر ۱۵۰ درصد، گیلان ۲۰۹، خوزستان ۱۳۹، خراسان ۱۱۴، خراسان شمال ۹۸ را مشاهده کردیم.

وی تصریح کرد: در ایام نوروز سال ۱۴۰۱ در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، قم، قزوین کاهش تردد را اعلام کردند.

رئیس پلیس راه کشور گفت: در محور‌های شمالی در سال ۱۴۰۱ در جاده‌های شمالی چالوس ۱۹ درصد، محور هراز ۳۳ درصد، فیروز کوه ۷۶ درصد، قزوین رشت ۷۴ درصد را شاهد بودیم.

مومنی افزود: نکته قابل توجه این است که در مجموع ۱۰۰ هزار نفر کاهش تردد در محور‌های چالوس و هراز را به علت سفر‌های نوروزی به سمت جنوب کشور داشتیم.

وی در ادامه دلایل تصادفات را عدم توجه رانندگان به جلو ۴۰ درصد دانست و گفت: همچنین، انحراف به چپ ۱۳ درصد، کنترل نکردن سرعت ۱۲، عدم رعایت سرعت مجاز ۱۲ درصد بیان شده است.

رئیس پلیس راه کشور در ادامه درباره ساعات اوج تصادفات بر اساس تجربیات سال قبل افزود: متأسفانه ما در ساعات بین ۱۶ تا ۲۰ که ۲۷ درصد افزایش تصادفات را شاهد بودیم.

مومنی گفت: طبق آمار‌های به دست آمده محور‌های بحرانی بیشتر در استان‌های سیستان، چابهار، خراسان جنوبی، سمنان، فارس و آذربایجان بوشهر بوده است.

وی اعلام کرد: آغاز طرح ترافیک هم‌زمان با رزمایش نوروز از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین برگزار خواهد شد و پیش‌بینی ما این است که در محور‌های مواصلاتی افزایش تردد را شاهد خواهیم بود.

رئیس پلیس راه کشور افزود: در تعطیلات هفته گذشته شاهد افزایش سفر به سمت استان‌های جنوبی را شاهد بودیم، عامل سرعت در نقش تصادفات بسیار مهم است و اعلام می‌کنیم با رانندگی و تخلفات حادثه‌خیز به شدت مقابله خواهد شد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی