تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

نمایش قابل‌قبول؛ وداع فولاد با آسیا

تیم فولاد ایران پس از چند روز پرالتهاب به دلیل استعفای ناگهانی جواد نکونام، باوجود نمایش تحسین برانگیز برابر الهلال عربستان از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.

کد خبر: ۱۴۵۶۷۸
۰۸:۵۷ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۱

وداع فولاد با لیگ قهرمانان

دیدارنیوز: شاگردان «حمیدرضا رجبی» با قبول شکست یک‌گله مقابل الهلال عربستان از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار رفتند.

لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۳-۲۰۲۲ به مرحله یک‌چهارم نهایی خود در منطقه غرب رسید و امشب تیم‌های الشباب عربستان و الدحیل قطر در اولین مسابقه این مرحله در ورزشگاه الثمامه قطر به مصاف هم رفتند که الدحیلی‌ها به لطف درخشش و دبل گلزنی مایکل اولونگا توانستند به جمع ۴ تیم برتر رقابت‌ها راه یابند. شاگردان ارنان کرسپو برای شناختن رقیب خود در مرحله نیمه‌نهایی، چشم‌انتظار برگزاری دوئل فولاد خوزستان و الهلال عربستان بودند.

فولادی‌ها بعد از حذف الفصیلی عربستان باید برابر پرافتخارترین تیم قاره آسیا قرار می‌گرفتند و در نقطه مقابل هم الهلالی‌ها بعد از یک ماه پرفشار و نایب‌قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان و سپس عبور مقتدرانه از سد شباب‌الاهلی امارات باید برابر نماینده ایران در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌رفتند. قرمزپوشان اهوازی بعد از پیروزی برابر الفیصلی، روز‌های پرچالشی را گذراندند و استعفای جواد نکونام و جانشینی حمیدرضا رجبی باعث شد تا شوکی غیرمنتظره به نماینده ایران وارد شود.

ترکیب فولاد خوزستان
کریستوفر کنت، عارف آقاسی، محمدامین حزباوی، مهدی شیری (از دقیقه ۹۰: الکس آلگریا)، وحید حیدریه (از دقیقه ۹۰: سعید آقایی)، حمید بوحمدان، سینا مریدی (از دقیقه ۶۲: محمد آبشک)، احسان پهلوان (از دقیقه ۷۱: علیرضا کوشکی)، اشکان دژاگه (از دقیقه ۷۱: سعید واسعی)، روبرتو تورس و ساسان انصاری

سرمربی: حمیدرضا رجبی

ترکیب الهلال عربستان
عبدالله المعیوف، علی البلیهی، جانگ هیون‌سو، حمد الیامی (از دقیقه ۸۶: محمد البریک)، ناصر الدوساری (از دقیقه ۴۶: سعود عبدالحمید)، سلمان الفرج (از دقیقه ۷۶: صالح الشهری)، گوستاوو کوئلار، محمد کنو، سالم الدوساری (از دقیقه (۳+۹۰): عبدالله عطیف)، لوکاس ویتو (از دقیقه ۸۶: عبدالله الحمدان) و موسی مارگا

سرمربی: رامون دیاز

حمیدرضا رجبی که به عنوان جانشین موقت جواد نکونام انتخاب شده، تصمیم گرفت تا به ترکیب برنده دست نزد و قرمزپوشان اهوازی با همان ترکیب اولیه‌ای که مقابل الفیصلی عربستان قرار گرفتند، برابر الهلال وارد میدان مسابقه شدند. رامون دیاز هم بعد از کسب پیروزی مقابل نماینده امارات، باتوجه به قانون استفاده از ۴ بازیکن خارجی، نام اودیون ایگالو را از فهرست الهلال برای حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی خارج کرد و به جای او در ترکیب آبی‌پوشان شهر ریاض، گوستاوو کوئلار جای گرفت.

۲ تیم در ورزشگاه الجنوب قطر کار خود را با قضاوت هیروکی کیمورا آغاز کردند. مطابق انتظار، الهلالی‌ها در دقایق ابتدایی مسابقه تیم برتر میدان بودند و با در اختیار داشتن مالکیت توپ‌ومیدان در تلاش بودند تا بتوانند به دروازه فولاد نزدیک شوند، اما شب خوب مدافعان فولاد به ویژه عارف آقاسی باعث شد تا حملات آبی‌پوشان راه به جایی نبرد. در آن‌سوی میدان، شاگردان رجبی در انتظار لغزش خط دفاعی الهلال بودند تا بتوانند روی دروازه این تیم موقعیت ایجاد کنند که در فاصله ۳ دقیقه، ۳ فرصت مساعد گلزنی برای قرمزپوشان اهوازی به وجود آمد، اما درخشش المعیوف در کنار بی‌دقتی بازیکنان فولاد باعث شد تا دروازه الهلال بسته بماند و بازی با تساوی بدون گل دنبال شود.

شاگردان دیاز بعد از دقایقی کوتاه که مالکیت توپ‌ومیدان را از دست دادند، مجدداً بازی را به‌دست گرفتند، اما موقعیت جدی روی دروازه کریستوفر کنت از سوی بازیکنان الهلال ایجاد نشد تا برخلاف تصورها، نیمه اول بازی بدون ردوبدل شدن گلی به پایان برسد و ۲ تیم با تساوی به رختکن بروند. باتوجه به نمایش کم‌افت‌وخیز ۲ تیم در نیمه اول، انتظار می‌رفت که در سبک بازی هر ۲ تیم به ویژه الهلالی‌ها در نیمه دوم تغییراتی ایجاد شود و رامون دیاز با شمایلی تهاجمی‌تر تیمش را به میدان بفرستد.

آبی‌پوشان عربستانی در نیمه دوم به مانند نیمه اول بازی را تهاجمی آغاز کردند، اما درخشش کریستوفر کنت باعث شد تا دروازه فولاد همچنان بسته بماند. عارف آقاسی به مانند نیمه نخست، چهره ویژه خط دفاعی فولاد بود و بار‌ها توانست در قامت یک ناجی بدرخشد؛ البته که در کنار او، محمدامین حزباوی مدافع جوان قرمزپوشان اهوازی هم نقش مهمی در موفقیت دفاعی تیمش داشت.

فولادی‌ها رفته‌رفته از لاک دفاعی خارج شدند و روی دروازه الهلال موقعیت گلزنی ایجاد کردند که با بدشانسی فرصت خوب گلزنی برای شاگردان رجبی از دست رفت. بهترین فرصت توسط محمدامین حزباوی خلق شد که ضربه سر مدافع جوان روی ارسال توپ از نقطه کرنر به تیرک دروازه الهلال برخورد کرد. حزباوی بعد از لرزاندن تیرک دروازه الهلال، با یک ضربه سر خطرناک دیگر دروازه آبی‌پوشان را تهدید کرد، اما ناکام در گلزنی بود.

شاگردان رجبی در آستانه کسب یک تساوی ارزشمند در طول ۹۰ دقیقه بودند، اما در واپسین دقایق مسابقه، خط دفاعی فولاد غافلگیر شد و توپ به موسی مارگا رسید و مهاجم باتجربه الهلال توانست از اشتباه خط دفاعی فولاد و البته کریستوفر کنت استفاده کند و دروازه فولاد را در دقیقه ۸۷ باز کرد تا شاگردان دیاز بتوانند با یک گل از حریف ایرانی خود پیش بیفتند.

الکس آلگریا مهاجم اسپانیایی فولاد در لحظات پایانی بازی به ترکیب قرمزپوشان اضافه شد، اما ناکام در تاثیرگذاری روی نتیجه بازی بود تا با وجود ارائه یک نمایش قابل‌قبول، نماینده فوتبال ایران از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود و الهلال عربستان با یک گل بتواند خود را به جمع ۴ تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۳-۲۰۲۲ برساند.

تک‌مسابقه مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، روز یکشنبه هفتم اسفندماه میان تیم‌های الدحیل قطر و الهلال عربستان از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران به میزبانی ورزشگاه الثمامه قطر برگزار می‌شود.

وداع فولاد با لیگ قهرمانان

وداع فولاد با لیگ قهرمانان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی