تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
آتش‌بازی در لیگ اروپا

امشب، منچستر یونایتد ـ بارسلونا؛ یک تئاتر رویایی!

در مهم‌ترین بازی امشب در اولدترافورد، از بین منچستریونایتد و بارسلونا یک تیم از دور رقابت‌های لیگ اروپا کنار خواهد رفت و تیم باقی‌مانده بی‌شک شانس نخست قهرمانی خواهد بود.

کد خبر: ۱۴۵۶۶۷
۱۴:۵۳ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱

منچستر یونایتد ـ بارسلونا

 

دیدارنیوز: امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه اولدترافورد یکی از ۲ غول فوتبال اروپا از رقابت‌های لیگ اروپا کنار خواهند رفت. منچستریونایتد و بارسلونا در پلی‌آف لیگ اروپا به مصاف هم می‌روند. این یک تئاتر رویایی در تئاتر رویاها خواهد بود و نگاهی به دو تیم و شرایط آنها خالی از لطف نیست.

منچستریونایتد؛ جنگجویان سربلند تن هاخ

بی‌شک یکی از سرحال‌ترین تیم‌های فعلی فوتبال اروپا منچستریونایتد است. تیمی که از خاک بلند شده و حالا مدعی قهرمانی در هرسه جام داخلی انگلیس و لیگ اروپا به شمار می‌رود. شاید اگر در بازی رفت کمی حواس‌شان را بیشتر جمع می‌کردند برای نخستین مرتبه در تاریخ در نوکمپ هم پیروز می‌شدند. گفته می‌شود سرالکس فرگوسن خیلی از کار اریک تن‌هاخ خوشش آمده و اخیراً هم ملاقاتی با او داشته. به نظر می‌آید روند فعلی منچستریونایتد مثل سال‌های گذشته موقتی نیست و این تیم بتواند به دوران باشکوه برگردد. شاید با تغییر مالکیت، هواداران منچستریونایتد دوباره با غرور از تیم‌شان بگویند و فقط به تاریخ خاک‌خورده ننازند. کنار زدن بارسلونا می‌تواند اعتباری دوباره به شیاطین‌سرخ ببخشد.

بارسلونا؛ همه جام‌های باقی مانده

بارسلونا فعلاً یک سوپرجام برده، شانس قهرمانی در کوپادل‌ری را دارد و با فاصله مدعی نخست قهرمانی لالیگا است. شاید به واسطه کار کردن در قطر و عدم حضور در سطح اول فوتبال اروپا، ژاوی را گزینه مناسبی برای بارسلونا نمی‌دانستند. با این حال به مرور برنامه‌های مهندس بارسلونا پیاده شد و نشان داد که می‌تواند تیم را به دوران خوب قبل و زمانی که خودش در میانه میدان بازی می‌کرد، بازگرداند. به نظر می‌رسد کار بارسلونا در منچستر سخت باشد، چرا که تیم تهاجمی و تیمی که باید به گل برسد تا حذف نشود، آبی‌اناری‌ها هستند. با این حال قرار نیست ژاوی و شاگردانش لیگ اروپا را قربانی لالیگا بکنند و آن را جدی خواهند گرفت. خط آتش بارسلونا می‌تواند هر حریفی را به زانو دربیاورد، ولی فراموش نکنید امروز مهندس‌های جوان یعنی پدری و گاوی غایب هستند.

امشب منچستر یونایتد ـ بارسلونا؛ یک تئاتر رویایی!

آخرین جدال

هفته قبل در دیدار رفت پلی‌آف لیگ اروپا دو تیم در نوکمپ به تساوی ۲-۲ رسیدند. رشفورد و کنده (گل‌به‌خودی) برای منچستریونایتد و آلونسو و رافینیا برای بارسلونا گلزنی کردند.

اعداد و آمار معنی دار

۱۴:  در ۱۴ بازی پیشین منچستریونایتد و بارسلونا، شیاطین‌سرخ ۳ برد و آبی‌اناری‌ها ۶ برد داشته‌اند و ۵ بازی هم مساوی شده است.

۴: پیش از دیدار رفت دو تیم در پلی‌آف لیگ اروپا، بارسا ۴ بازی متوالی را مقابل منچستریونایتد برده بود.

۲: منچستریونایتد این فصل ۲ شکست خانگی داشته که در هفته اول لیگ برتر انگلیس (مقابل برایتون) و هفته اول لیگ اروپا (مقابل رئال‌سوسیداد) رقم خورده‌اند.

۲: در ۳ بازی خارج‌ازخانه قبلی در فصل جاری رقابت‌های اروپایی، بارسا ۲ بازی را باخته که مقابل بایرن و اینتر بوده. تنها ویکتوریا پلزن را در خانه حریف برده‌اند.

۱۱: بعد از ۱۱ برد متوالی در تمامی رقابت‌ها در سال ۲۰۲۳، منچستریونایتد موفق شد در دیدار رفت پلی‌آف لیگ اروپا بارسلونا را متوقف کند.

۶۷: منچستریونایتد در ۶۷ مصاف با تیم‌های اسپانیایی ۱۹ بازی را برده، ۲۵ مرتبه به تساوی رسیده و ۲۳ بازی را باخته است.

۸۸: بارسلونا ۸۸ مرتبه مقابل تیم‌های انگلیسی قرار گرفته که ۴۳ بازی را برده، ۲۳ بازی‌اش مساوی شده و ۲۲ بازی را باخته است.

۲۴: مارکوس رشفورد در حالی تا اینجای فصل ۲۴ گل در تمامی رقابت‌ها زده که هیچ‌گاه در پایان هیچ فصلی به چنین آماری نرسیده بود. رشفورد بهترین آمارش را فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ با ۲۲ گل به ثبت رساند.

مصدومان و محرومان

کریستین اریکسن و دونی فان‌دی‌بیک دو هافبک منچستریونایتد به این بازی نخواهند رسید. هری مگوایر، آنتونی مارسیال و آنتونی هم مصدوم هستند ولی شاید به این نبرد بزرگ برسند. گاوی از حضور در این دیدار محروم شد. پدری و عثمان دمبله هم مصدوم هستند تا بارسلونا بدون ۳ مهره کلیدی به اولدترافورد برسد.

ترکیب احتمالی دو تیم

منچستر یونایتد: دخئا، واران، مارتینس، شاو، کاسمیرو، زابیتسر، سانچو، فرناندش، رشفورد و وخهورست

بارسلونا: تراشتگن، ژول کُنده، آرائوخو، کریستنسن، آلبا، کسیه، دی‌یونگ، روبرتو، رافینیا، فاتی و لواندوفسکی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی