تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
زنی در میان ویرانه‌های زلزله قهرمان‌ماراش، ترکیه

اردوغان رسانه‌های منتقد خود را جریمه کرد

نهاد رسانه‌ای ترکیه، یک سری از شبکه‌های تلویزیونی ترکیه‌ای را بابت پخش گزارش‌هایی از کاستی‌ها در مدیریت زلزله ویرانگر اخیر به دست دولت رجب طیب اردوغان، جریمه کرده است.

کد خبر: ۱۴۵۶۶۶
۱۴:۲۴ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱

اردوغان رسانه‌های منتقد خود را جریمه کرد
 


دیدارنیوز: به نوشته روزنامه گاردین، تنظیم‌کننده رسانه‌ای ترکیه، سه شبکه تلویزیونی سرشناس را به دلیل نوع پوشش زلزله در جنوب این کشور که بیش از ۴۲۰۰۰ کشته بر جای گذاشت است، جریمه کرد.

شبکه‌های «هالک تی‌وی»، «تله ۱» و «فاکس» همگی به دلیل گزارش کاستی‌ها در واکنش دولت به زلزله مهیب، جریمه‌هایی را براساس درآمد‌های یک ماه قبل خودشان دریافت کرده‌اند.

این سه شبکه به خاطر گزارش‌های انتقادی از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه شهرت دارند و هالک تی‌وی به شدت با حزب اپوزیسیون اصلی ترکیه موسوم به مردم جمهوری‌خواه همسو است. اردوغان پس از کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ که بسیاری از رسانه‌ها را تحت کنترل دولت و متحدان تجاری آن قرار داد، سرکوب گسترده‌ای را آغاز کرد.

رجب طیب اردوغان در سال جاری به دنبال انتخاب مجدد خواهد بود و مدیریت دولت او در مورد زلزله به میدان اصلی نبرد تبدیل شده است. بسیاری از خانواده‌های بی‌بضاعت، دولت را به دلیل عدم رسیدگی و نجات عزیزانشان از زیر آوار به باد انتقاد گرفته‌اند.

رهبر اصلی اپوزیسیون که در نظرسنجی‌ها شانه به شانه اردوغان جلو می‌رود، رهبری این انتقاد‌ها را بر عهده داشته است.

ترکیه در ماه اکتبر قانونی را تصویب کرد که طبق آن تا سه سال حبس در انتظار بازتاب‌کنندگان «اخبار جعلی» است. براساس گزارش گزارشگران بدون مرز، ترکیه از نظر آزادی مطبوعات در سال ۲۰۲۲ در رتبه ۱۴۹ از ۱۸۰ قرار گرفت.

ایلهان تاشچی، یکی از اعضای هیئت تنظیم‌کننده رسانه‌ای ترکیه که از سوی احزاب مخالف عضو شده بود، گفت: هالک تی‌وی و تله ۱، معادل پنج درصد از درآمد‌های ژانویه خودشان جریمه شده‌اند. همچنین به آن‌ها دستور داده شد که یکی از برنامه‌های روزانه خود را به مدت پنج روز متوقف کنند.

او افزود: تلویزیون هالک و فاکس تی‌وی هم به دلیل تخلفات جداگانه سه درصد از گردش مالی ژانویه خود را جریمه شده‌اند. همه این جریمه‌ها بابت اظهارنظر و اخبار پس از زلزله بوده است. ما در زمانی زندگی می‌کنیم که گزارش‌دهی جرم محسوب می‌شود.

نظمی بیلگین، رئیس انجمن روزنامه‌نگاران ترکیه، این تصمیم‌ها را «جنایت» علیه بینندگان خواند و تنظیم‌کننده رسانه‌ای ترکیه را «هیئت سانسور» توصیف کرد. او گفت: با این مجازات‌ها، جنایتکاران عضو این تیم، که حق مردم در دریافت اخبار و حق اطلاع‌رسانی زلزله‌زدگان را نادیده می‌گیرند، مرتکب جنایت بزرگی می‌شوند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی