تیتر امروز

آسوشیتدپرس تصاویر ماهواره‌ای آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی را منتشر کرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

آسوشیتدپرس تصاویر ماهواره‌ای آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی را منتشر کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.
نماینده مجلس:

بودجه ۱۴۰۲ کپی سال‌های قبل است

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: دولت در تدوین بودجه سال آینده صرفاً قانون بودجه سال‌های قبل را کپی‌برداری کرده که البته خودشان می‌گویند برخی از موارد بودجه را تبدیل به احکام دائمی کردند.

کد خبر: ۱۴۵۵۰۶
۱۵:۱۸ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱

بی‌توجهی دولت به اصلاح ساختار بودجه/ بودجه کپی سال‌های قبل است

دیدارنیوز: نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: دولت در تدوین بودجه سال آینده صرفاً قانون بودجه سال‌های قبل را کپی‌برداری کرده که البته خودشان می‌گویند برخی از موارد بودجه را تبدیل به احکام دائمی کردند.

صدیف بدری، با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه، اظهار داشت: متأسفانه بودجه نویسی در کشور ما روند ثابتی به خود گرفته و دولت‌ها برخلاف شعار‌هایی که می‌دهند، همان بودجه سال‌های گذشته را کپی برداری کرده و فقط برخی اعداد و ارقام را تغییر می‌دهند.

وی بیان کرد: با این روند قطعاً ساختار بودجه کشور اصلاح نمی‌شود، این در حالی است که مقام معظم رهبری چندین سال است که بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه تاکید می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مجلس یازدهم در سال ابتدایی فعالیت خود، قانون برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور را تصویب کرد، اما متأسفانه این قانون هم در بودجه نویسی از سوی دولت مورد توجه قرار نمی‌گیرد و مراعات نمی‌شود.

بدری ادامه داد: دولت در تدوین بودجه سال آینده صرفاً قانون بودجه ۱۴۰۱ و بودجه سال‌های قبل را کپی برداری کرده که البته خودشان می‌گویند برخی از موارد بودجه را تبدیل به احکام دائمی کردند.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان برنامه و بودجه، گفت: متأسفانه این سازمان لایحه برنامه هفتم توسعه را به موقع تهیه نکرده و زمانی که سازمان برنامه و بودجه به یکی از مهمترین وظایف خود یعنی تهیه برنامه پنج ساله توسعه توجه نمی‌کند، به چه درد می‌خورد؟

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بودجه بخش عمرانی کشور در لایحه پیشنهادی دولت برای سال آینده، گفت: دولت بودجه عمرانی سال ۱۴۰۲ را حدود ۲۰ درصد نسبت به امسال افزایش داده که متناسب با نرخ تورم نیست. با توجه به افزایش شدید قیمت مصالح ساختمانی، حمل و نقل و دیگر ملزومات مسکن باید بودجه بخش عمرانی متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا کند.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی