تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
کاتالان‌ها در لالیگا گل نمی‌خورند

بارسایِ ژاوی یک طلسم دیگر را شکست!

تیم بارسلونا با شکست کادیس یک طلسم دیگر را شکست تا مقتدرانه در صدر جدول لالیگا بماند و حالا با روحیه‌ای عالی برای مصاف دشوار با یونایتد در اولدترافورد آماده خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۵۴۶۲
۰۸:۲۱ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱

بارسایِ ژاوی یک طلسم دیگر را شکست!

دیدارنیوز: بارسلونا با پیروزی و روحیه‌ای بالا به استقبال دور برگشت لیگ اروپا رفت.

بارسلونا یکشنبه شب موفق شد با گذر از کادیس هم اختلاف ۸ امتیازی با رئال در صدر جدول را حفظ کند و هم با ثبت هفدهمین کلین شیت فصل، رکوردی خارق‌العاده از خود بر جای بگذارد.

بلوگرانا که تساوی ارزشمندی مقابل منچستریونایتد در دور رفت پلی‌آف لیگ اروپا کسب کرد، پنجشنبه شب در اولدترافورد میهمان این تیم خواهد بود تا سرنوشت آخرین تیم‌های حاضر در پلی‌آف مشخص شود. تیم ژاوی که در فصل جاری لالیگا تنها در ۳ بازی از ۲۲ بازی پیروز میدان نبوده، ۴۵ گل زده و علاوه بر در اختیار داشتن دومین خط حمله برتر مسابقات، تنها ۷ گل خورده تا بهترین خط دفاع در میان تیم‌های معتبر اروپایی را در اختیار داشته باشد.

یادآور فصل اول رونالدو در رئال
رابرت لواندوفسکی در این دیدار با به ثمر رساندن گل دوم، روند ۳ دیدار متوالی عدم گلزنی را متوقف کرد و درحالی که در ۱۹ بازی برای آبی‌واناری‌ها به میدان رفته، پانزدهمین گل فصلش را به ثمر رساند. لوا با این گل تبدیل به دومین بازیکن تاریخ لالیگا در قرن بیست‌ویکم شد که در سریع‌ترین زمان ممکن به این تعداد گل می‌رسد. پیش از این، کریستیانو رونالدو در ۱۷ بازی و در فصل ۱۰-۲۰۰۹ موفق شده بود به این آمار دست یابد. مهاجم لهستانی با این گل، فاصله‌اش در صدر جدول گلزنان را با کریم بنزما به ۴ گل افزایش داد.

سرخی روبرتو، بهترین بازیکن دیدار
بهترین بازیکن این دیدار، سرخی روبرتو بود که هم گل زد و هم پاس گل داد تا طلسم کادیس در نوکمپ، سرانجام شکسته شود. البته که بارسلونا در دور رفت موفق شد با ۴ گل، سرانجام پس از ۴ بازی و گذشت ۲ فصل از حضور کادیس در لالیگا در سومین فصل حضور متوالی این تیم در سطح اول نه یک بار، بلکه در هر ۲ دیدار پیروز میدان شود. روبرتو، تحت هدایت ژاوی در ۱۳ دیدار ۳ گل به ثمر رسانده و این درحالی است که او پیش از این در ۲۰۸ بازی با پیراهن بارسلونا، بیش از انگشتان یک دست گلزنی را تجربه نکرده بود. همچنین روبرتو درحالی که سابقه ۲۲۱ مرتبه بر تن کردن پیراهن بارسلونا را دارد، برای اولین بار در دوران حرفه‌ای با این تیم در یک دیدار هم گل زد و هم پاس گل داد.

بهترین خط دفاعی تاریخ لالیگا
گل زدن به دیوار بارسلونا در این فصل، از سخت‌ترین کار‌های جهان است و تراشتگن در ۲۲ بازی موفق شده ۱۷ بار دروازه‌اش را بسته نگه دارد. این بهترین عملکرد یک تیم در تاریخ لالیگا تا مقطع فعلی از فصل است و آبی‌واناری‌ها با ثبت کلین‌شیت در این دیدار، رکورد دپورتیوو لاکرونیا (۱۶ کلین‌شیت تا پایان هفته ۲۲) در فصل ۹۴-۱۹۹۳ را شکستند. همچنین کاتالان‌ها که تنها ۷ گل در این فصل دریافت کرده‌اند، بهترین عملکرد را در تاریخ این رقابت‌ها به نام خود زدند. پیش از این بهترین عملکرد دفاعی تیم‌ها در تاریخ لالیگا، دریافت ۹ گل توسط بارسلونای ۸۷-۱۹۸۶، دپورتیوو لاکرونیا ۹۴-۱۹۹۳ و اتلتیکوی چولو سیمئونه در فصل ۱۸-۲۰۱۷ بود که تیم ژاوی رکوردی خارق‌العاده از این لحاظ بر جای گذاشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی