تیتر امروز

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

افزایش قیمت عجیب در بازار لوازم خانگی؛ وزارت صمت کجاست؟

قیمت لوازم خانگی که پیش از این سر به فلک کشیده بود، بار دیگر با اقدام برخی شرکت‌ها گرانتر شده و در این میان مشخص نیست وزارت صمت فکری به حال مصرف کننده‌ها و این بازار نابسامان خواهد کرد یا خیر؟

کد خبر: ۱۴۵۰۸۴
۱۳:۱۱ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱

افزایش قیمت عجیب در بازار لوازم خانگی؛ وزارت صمت کجاست؟

دیدارنیوز: درحالی هنوز برخوردی با تولیدکنندگان متخلف که اخیرا قیمت لوازم خانگی را غیرقانونی گران کردند، نشده تعدادی دیگر از تولیدکنندگان هم برای اینکه از قافله گران فروشی عقب نمانند محصولات را با لیست جدید قیمت راهی بازار کرده اند.

تسنیم نوشت: «طی چند ماه اخیر تعدادی از تولیدکنندگان بزرگ لوازم خانگی به صورت خودسرانه نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کرده‌اند و بازار در شرایط رکود شاهد تغییرات قیمتی انواع محصولات لوازم خانگی هم بوده است.

هرچند هنوز رونقی در بازار وجود ندارد و این افزایش قیمت‌ها نتوانسته امتیاز مثبتی برای تولیدکنندگان داشته باشد، اما کسب اطلاع از مسئولان سازمان حمایت نشان داده قرار است با متخلفین برخورد شده و حتی جرایمی هم برای تولیدکنندگان متخلف در نظر گرفته شده که ملزم به پرداخت آن هستند.

در حال حاضر چند هفته از اظهارنظر مسئولین مبنی بر تخلف افزایش قیمت لوازم خانگی و اعمال جریمه‌ها برای تولیدکنندگان متخلف می‌گذرد، اما هنوز خبری از برگشت قیمت‌ها به قبل نیست و فقط بازار با حجم زیادی از کالا‌هایی روبروست که خریداری ندارد، ولی هر روز گران‌تر می‌شود.

مشاهدات بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد این افزایش قیمت‌ها بی‌رغبتی مردم به خرید را در شب عید بیشتر کرده و به زحمت خرید و فروشی انجام می‌شود.

در حال حاضر نه تنها برخوردی با تولیدکنندگان متخلف نشده بلکه تعدادی دیگر از تولیدکنندگان هم برای اینکه از قافله گران فروشی عقب نمانند محصولات را با لیست جدید قیمت راهی بازار کرده اند به عنوان نمونه شرکت آبسال کولر‌های خود را با ۶۰ درصد افزایش قیمت به فروش می‌رساند به نحوی که کولر ۷ هزار این شرکت امروز با قیمت بیش از ۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

به نظر می‌رسد وزارت صمت باید فکر اساسی برای حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده داشته باشد تا بازار شاهد نابسامانی قیمت‌ها نشده و مردم بتوانند به راحتی کالای مصرفی خود را آن هم با قیمت مناسب خریداری کنند.

در شرایط فعلی روند تولید کالا در کشور با مشکل روبروست و تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه خود مشکلات زیادی دارند، اما بنا به گفته وزارت صنعت باید روند تغییر قیمت فرایند خاص خود را طی کند به نحوی که تولیدکننده هزینه‌های خود را به وزارتخانه ارسال و در نهایت با بررسی این موضوع مجوز تغییر قیمت برای تولیدکنندگانی که با افزایش هزینه‌های بالا روبرو هستند صادر شود، اما امروز این روال طی نشده و تولیدکنندگان می‌گویند ما درخواست‌های متعددی برای تغییر قیمت محصولات خود به وزارت صنعت ارسال کرده‌ایم، اما متاسفانه این موضوع مورد بررسی قرار نگرفته است و ما نیز مجبور به افزایش قیمت شده‌ایم.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی